A dobozból kicsomagolva egy fiatalos, színben harmonizáló bringát raktunk össze. Az alkatrészek és az egész bringa első ránézésre is figyelemfelkeltő, vagány. A kiegészítők legtöbbje a saját OnOff nevű márka modellje (kormány, stucni, nyeregcső, nyereg, kerékszett), emiatt lehetőség volt arra, hogy ezeket az alkatrészeket a vázhoz passzoló színekben gyártsák le. A festés szép (megy a csapat színeihez:)), jó minőségű, és a használat és felpattogó kövek hatására sem pattogzik le.
A váz alumínium-scandium ötvözetből készült, M-es méretben 1260 g. A súly annak ismeretében főleg kiváló, hogy számos ponton meg van erősítve a váz, így például a támvillák között, a hátsó kerék felett. A szép kialakítást némileg beárnyékolja, hogy a kulacstartó szemek egy idő után zörögni kezdtek a vázban, de ez könnyen orvosolható szilikon pasztával.
 
A saját kiegészítők között a kormány, stucni, nyeregcső szép színe és praktikus kialakítása mellett relatíve alacsony súllyal is büszkélkedhet, ez azonban már nem mondható el a kerékszettről. Ettől eltekintve a kerekek robosztusak, a hosszú távú strapabíró képességükről majd a szezon végén tudok beszámolni. A kormány széles (660 mm), így a bringa jól irányítható és a rázós részeken is magabiztos vele az ember. Mindenkinek csak ajánlani tudom a széles kormányt, megszokás után minden lejtő könnyebbnek tűnik vele.
![]()  | 
		|
| Fotó: Takács Tamás | |
A hajtás Shimano SLX váltókarokból, XT hátsó váltóból, SLX első váltóból és SLX fogaskoszorúból áll. A hajtókar egy SRAM S1000, mely nem üreges kialakítású, így nem is a legkönnyebb (930 g). A versenyeken az eredeti 44/33/22-es tányérokat használom, hátul a legnagyobb lánckerék 34-es. Így a meredekeken sem kerülök bajba.
![]()  | 
		|
| Fotó: Takács Tamás | |
A Kenda Karma gumik egész jó súlyban vannak (~455 g a gyári adat szerint), tapadásuk erdei talajon szuper, de murvás úton könnyebben megcsúsznak. Valószínűleg ennek oka, hogy az oldalsó bütykök nem olyan magasak, és mindegyik négyzet alakú, így kicsit BMX-es gumira hasonlít, és valószínűleg döngölt vagy kemény erdei talajon ezért olyan jó.
![]()  | 
		|
| Fotó: Takács Tamás | |
Nagyon pozitív, a bringa mellett szól, hogy gyárilag egy OnOff pedállal érkezik, amely Shimano kompatibilis. A pedál súlya jó (~370 g), és kifogástalanul működik. Egy jó pont a Mondrakernek a pedálért, sajnos sokszor az új bringákról lespórolják a pedált, így az árak és felszereltségek összehasonlításánál ezt is figyelembe kell venni!
![]()  | 
		|
| Fotó: Winkler Gábor | |
A villa a RockShox Recon Gold TK modellje, amiről elmondható, hogy könnyű (1770 g a gyári adat szerint), jól működik, levegős volta miatt széles tartományban állítható, ahogy a csillapítás is. Külön negatív légkamra nincsen benne, de ennek nem éreztem különösebben hiányát. Megbízhatóan teszi a dolgát, a lockout könnyen kezelhető és jól működik.
![]()  | 
		|
| Fotó: Takács Tamás | |
A bringáról összességében elmondható, hogy nagyon kényelmes a széles kormány, vázgeometria és gyári üléspozíció miatt, élvezetes vele a bringázás. Az egész gép maga könnyű (11,4 kg pedállal), ez főleg kiállva gyorsításkor, vagy kanyarban korrigáláskor érezhető. Kiválóan alkalmas maraton, XCO versenyzésre, de akár túrázásra is, az említett kényelem miatt. Versenyzéshez érdemes a kerekeket és elhasználódás után a hajtókart kicserélni, de ezen kívül nem változtatnék rajta.
Nyári árzuhanás a teszt megjelenésekor: Egyes Mondraker XC kerékpárokra akár 25% engedmény. Részletekért KATTINTSON IDE!
Geometriai adatok:| Vázméret: | XL / 520MM | L / 470MM | M / 420MM | ||||
| A | fejcső-szög: | 70.5º | 70.5º | 70.5º | |||
| B | ülőcső-szög: | 73º | 73º | 73º | |||
| C | felsőcső: | 620mm | 605mm | 580mm | |||
| D | láncvilla: | 424mm | 424mm | 424mm | |||
| E | tengelytáv: | 1098mm | 1082mm | 1057mm | |||
| F | villa-előrenyúlás: | 39mm | 39mm | 39mm | |||
| G | középrészmagasság: | 292mm | 292mm | 292mm | 
| Váz | Podium Extrolite Scandium Hydroformed | 
| Méretek | M / L / XL | 
| Rugóstag | / | 
| Teleszkóp | Rock Shox Recon Gold TK SA 100mm | 
| Kormánycspágy | FSA Th-848 Semicartridge 1-1/8\" | 
| Kormányszár | Onoff XC 31.8mm 90/100mm | 
| Kormány | Onoff XC Low Rise 31.8mm 630mm | 
| Markolat | Onoff Diamond | 
| Nyeregszár | Onoff Notion 0-R Podium Custom 27.2mm 350mm | 
| Nyereg | Onoff XC Podium custom design | 
| Első Fék | Shimano M445 160mm | 
| Hátsó Fék | Shimano M445 160mm | 
| Fék Kar | Shimano M445 | 
| Felnik | Onoff Rail Wheelset | 
| Küllök | CN Stainless | 
| Első Agy | Onoff Disc Qr | 
| Hátsó Agy | Onoff Disc Qr | 
| Külsők | Kenda Karma 2.0 | 
| Hajtómű | Sram S1000 3.3 44/33/22T | 
| Középrész | Sram GXP | 
| Pedál | Onoff Mtb Spd | 
| Lánc | Sram PC 1031 10s | 
| Első Váltó | Shimano SLX FD-M661-10 | 
| Hátsó Váltó | Shimano XT RD-M773 GS 10s | 
| Váltókar | Shimano SLX SL-M660-10 | 
| Fogaskoszorú | Shimano HG-81 11-34T 10s | 
| Súly (pedálok nélkül) | 11.4Kg | 
| Ajánlott Fogyasztói Ár: | 415 000 Ft | 
		Még koncepció-bringának is formabontó a Mondraker hétvégén leleplezett cross-country zászlóshajója, az új Podium Carbon, azonban a spanyol gyártó karbongépe karácsonytól már Magyarországon is kapható!...
Tovább a teljes cikkhez »
		A Mondrakert spanyol kerékpárfanatikusok egy kis csapata alapította 2001-ben. A Monrdakernek sikerült fejlesztéseinek köszönhetően rövid idő alatt igen előkelő helyre felküzdenie magát a kerékpár gyártók közötti ádáz harcban. A...
Tovább a teljes cikkhez »
		Michelberger Szilvi hirtelen robbant be a hazai mountain bike életbe, ehhez képest tavaly már elit dobogós helyekkel büszkélkedett a maratonokon. A versenyeken kívül is hamar aktivizálta magát, itt, a Bringahíradó hasábjain is...
Tovább a teljes cikkhez »
		




