A dobozból kicsomagolva egy fiatalos, színben harmonizáló bringát raktunk össze. Az alkatrészek és az egész bringa első ránézésre is figyelemfelkeltő, vagány. A kiegészítők legtöbbje a saját OnOff nevű márka modellje (kormány, stucni, nyeregcső, nyereg, kerékszett), emiatt lehetőség volt arra, hogy ezeket az alkatrészeket a vázhoz passzoló színekben gyártsák le. A festés szép (megy a csapat színeihez:)), jó minőségű, és a használat és felpattogó kövek hatására sem pattogzik le.
A váz alumínium-scandium ötvözetből készült, M-es méretben 1260 g. A súly annak ismeretében főleg kiváló, hogy számos ponton meg van erősítve a váz, így például a támvillák között, a hátsó kerék felett. A szép kialakítást némileg beárnyékolja, hogy a kulacstartó szemek egy idő után zörögni kezdtek a vázban, de ez könnyen orvosolható szilikon pasztával.
A saját kiegészítők között a kormány, stucni, nyeregcső szép színe és praktikus kialakítása mellett relatíve alacsony súllyal is büszkélkedhet, ez azonban már nem mondható el a kerékszettről. Ettől eltekintve a kerekek robosztusak, a hosszú távú strapabíró képességükről majd a szezon végén tudok beszámolni. A kormány széles (660 mm), így a bringa jól irányítható és a rázós részeken is magabiztos vele az ember. Mindenkinek csak ajánlani tudom a széles kormányt, megszokás után minden lejtő könnyebbnek tűnik vele.
Fotó: Takács Tamás |
A hajtás Shimano SLX váltókarokból, XT hátsó váltóból, SLX első váltóból és SLX fogaskoszorúból áll. A hajtókar egy SRAM S1000, mely nem üreges kialakítású, így nem is a legkönnyebb (930 g). A versenyeken az eredeti 44/33/22-es tányérokat használom, hátul a legnagyobb lánckerék 34-es. Így a meredekeken sem kerülök bajba.
Fotó: Takács Tamás |
A Kenda Karma gumik egész jó súlyban vannak (~455 g a gyári adat szerint), tapadásuk erdei talajon szuper, de murvás úton könnyebben megcsúsznak. Valószínűleg ennek oka, hogy az oldalsó bütykök nem olyan magasak, és mindegyik négyzet alakú, így kicsit BMX-es gumira hasonlít, és valószínűleg döngölt vagy kemény erdei talajon ezért olyan jó.
Fotó: Takács Tamás |
Nagyon pozitív, a bringa mellett szól, hogy gyárilag egy OnOff pedállal érkezik, amely Shimano kompatibilis. A pedál súlya jó (~370 g), és kifogástalanul működik. Egy jó pont a Mondrakernek a pedálért, sajnos sokszor az új bringákról lespórolják a pedált, így az árak és felszereltségek összehasonlításánál ezt is figyelembe kell venni!
Fotó: Winkler Gábor |
A villa a RockShox Recon Gold TK modellje, amiről elmondható, hogy könnyű (1770 g a gyári adat szerint), jól működik, levegős volta miatt széles tartományban állítható, ahogy a csillapítás is. Külön negatív légkamra nincsen benne, de ennek nem éreztem különösebben hiányát. Megbízhatóan teszi a dolgát, a lockout könnyen kezelhető és jól működik.
Fotó: Takács Tamás |
A bringáról összességében elmondható, hogy nagyon kényelmes a széles kormány, vázgeometria és gyári üléspozíció miatt, élvezetes vele a bringázás. Az egész gép maga könnyű (11,4 kg pedállal), ez főleg kiállva gyorsításkor, vagy kanyarban korrigáláskor érezhető. Kiválóan alkalmas maraton, XCO versenyzésre, de akár túrázásra is, az említett kényelem miatt. Versenyzéshez érdemes a kerekeket és elhasználódás után a hajtókart kicserélni, de ezen kívül nem változtatnék rajta.
Nyári árzuhanás a teszt megjelenésekor: Egyes Mondraker XC kerékpárokra akár 25% engedmény. Részletekért KATTINTSON IDE!
Geometriai adatok:Vázméret: | XL / 520MM | L / 470MM | M / 420MM | ||||
A | fejcső-szög: | 70.5º | 70.5º | 70.5º | |||
B | ülőcső-szög: | 73º | 73º | 73º | |||
C | felsőcső: | 620mm | 605mm | 580mm | |||
D | láncvilla: | 424mm | 424mm | 424mm | |||
E | tengelytáv: | 1098mm | 1082mm | 1057mm | |||
F | villa-előrenyúlás: | 39mm | 39mm | 39mm | |||
G | középrészmagasság: | 292mm | 292mm | 292mm |
Műszaki adatok:
Váz | Podium Extrolite Scandium Hydroformed |
Méretek | M / L / XL |
Rugóstag | / |
Teleszkóp | Rock Shox Recon Gold TK SA 100mm |
Kormánycspágy | FSA Th-848 Semicartridge 1-1/8\" |
Kormányszár | Onoff XC 31.8mm 90/100mm |
Kormány | Onoff XC Low Rise 31.8mm 630mm |
Markolat | Onoff Diamond |
Nyeregszár | Onoff Notion 0-R Podium Custom 27.2mm 350mm |
Nyereg | Onoff XC Podium custom design |
Első Fék | Shimano M445 160mm |
Hátsó Fék | Shimano M445 160mm |
Fék Kar | Shimano M445 |
Felnik | Onoff Rail Wheelset |
Küllök | CN Stainless |
Első Agy | Onoff Disc Qr |
Hátsó Agy | Onoff Disc Qr |
Külsők | Kenda Karma 2.0 |
Hajtómű | Sram S1000 3.3 44/33/22T |
Középrész | Sram GXP |
Pedál | Onoff Mtb Spd |
Lánc | Sram PC 1031 10s |
Első Váltó | Shimano SLX FD-M661-10 |
Hátsó Váltó | Shimano XT RD-M773 GS 10s |
Váltókar | Shimano SLX SL-M660-10 |
Fogaskoszorú | Shimano HG-81 11-34T 10s |
Súly (pedálok nélkül) | 11.4Kg |
Ajánlott Fogyasztói Ár: | 415 000 Ft |
Még koncepció-bringának is formabontó a Mondraker hétvégén leleplezett cross-country zászlóshajója, az új Podium Carbon, azonban a spanyol gyártó karbongépe karácsonytól már Magyarországon is kapható!...
Tovább a teljes cikkhez »
A Mondrakert spanyol kerékpárfanatikusok egy kis csapata alapította 2001-ben. A Monrdakernek sikerült fejlesztéseinek köszönhetően rövid idő alatt igen előkelő helyre felküzdenie magát a kerékpár gyártók közötti ádáz harcban. A...
Tovább a teljes cikkhez »
Michelberger Szilvi hirtelen robbant be a hazai mountain bike életbe, ehhez képest tavaly már elit dobogós helyekkel büszkélkedett a maratonokon. A versenyeken kívül is hamar aktivizálta magát, itt, a Bringahíradó hasábjain is...
Tovább a teljes cikkhez »