2012-re főleg finomításokkal jelentkezik a spanyol gyártó, az Eurobike standon pedig egy „nagy titokkal” találkozhattunk… Azért nem írom, hogy „láthattunk”, mert nem láthattuk, hanem egy nagy dobozba bedugva kezeink, csak tapogathattuk a nagy talányt…
Valószínűleg egy jövőbeni Orca vonalait érzékelhettük ujjbegyeinkkel, 2012-re azonban marad az idén bevezetett csúcsmodell, ami nem meglepő, hiszen az országúti zászlóshajó nyártól elérhető, és Samuel Sanchez is örömmel használja…
Fotó: Takács Tamás |
Az Euskaltel kapitányát egy különleges designnal lepték meg, az eddig használt arany kiegészítőkön túl a vázon is megjelentek az utalások pekingi olimpiai győzelmére. Mivel Samunak 2008 nyolcadik havában sikerült nyernie, egyes felületeket nyolcasokkal locsoltak tele, ami leírva kicsit furcsa, de élőben igenis nagyon mutatós!
Fotó: Takács Tamás |
A bringán továbbra is megtalálhatjuk az arany tuning cuccokat, például Nokon bowdenházak, arany betekerő, és az SRM sem hiányozhat.
Fotó: Takács Tamás |
Érdekes megfigyelni a méretezést: az Euskaltel kapitánya nem alacsony, mégis alacsony vázat használ ütközésig leütött 130-as stucnival, és inkább magasra kihúzott nyeregcsővel.
Fotó: Takács Tamás |
Az Orbea továbbra is „kényelmes” helyzetben van világsztárjai tekintetében, Pendrel említett világbajnoki aranya mellett Absalon is érmes pozícióban futott be Champerey-ben, regnáló olimpiai bajnokuk pedig Tour-szakaszgyőzelmet szerzett és hazavitte a hegyi királynak járó pöttyös trikót. Az Orca bringákhoz fűződik továbbá két Giro-szakaszsiker is.
Fotó: Takács Tamás |
Cyclocross vonalon erősített a spanyol gyártó, és már nálunk is kaphatóak a krosszgépek, melyek örökölték a hegyikerékpárokon használatos merész bowden-elvezetést.
Fotó: Takács Tamás |
A bowdenek csak egy vékony teflonbevonatot kapnak, és mutatós kis vezetőszemeken keresztül futnak rendeltetési helyükig. Alumínium és karbon bringát is kínál az Orbea a hamarosan kezdődő krosszszezonra.
Fotó: Takács Tamás |
Már az elmúlt évben debütált a cég 29-es palettája, ami karbon és alumínium hegyikerékpárokat is magába foglal, vásárlói szempontból az egyik legnagyobb előnyük ezeknek a bringáknak, hogy már a rendelésnél variálható a felszereltség, ráadásul az alapárak is elég barátiak.
Fotó: Takács Tamás |
A csúcsmodellt, a Sram XX-vel, Fox villával és 29-es CrossMax kerekekkel szerelt karbon Alma 29-ert mi is kipróbáltuk a Demo Day-en.
Fotó: Takács Tamás |
A tesztpályára érve a karbon Almával, hamar kiderült legmarkánsabb tulajdonsága: a legmerevebb volt az összes próbált túnájner közül (a 29-er feelinghez talán már túl pattogós is). Ennek két oka is volt, a váz, ami a „Gold”-karbonból készül, és a CrossMax kerekek.
Fotó: Takács Tamás |
Utóbbinak örültünk, sajnos még kevesen szerelik gyárilag tubeless kerekekkel a prémium 29-eseket… Így rögtön nekieshettünk a szelepnek és nem csalódtunk, a sustorogva kiszökő szmötyi biztosított: nyugodtan leengedhetjük 1,5-2 bar közé a nyomást, nem kell majd visszagyalogolni a depókig.
Fotó: Takács Tamás |
A merev konstrukció érzése azonban a puhább gumikkal sem szűnt meg, az Alma ilyen: kőkemény versenygép. Apró hibaként a tesztpéldány kormány-stucni kombóját említhetnénk: a rövid szár és a nyílegyenes kormány helyett figyeljünk, ha Almát rendelünk, akkor a 29-eshez illő ergonómiával kérjük, mert az egyenes kormány kiállva rombolja kicsit az feelinget.
Fotó: Takács Tamás |
A 26-os Almáknál már megszokott design köszön vissza a vázon, a legmókásabb a csöveken átfutó piros csík, ami messziről könnyedén keverhető a bowdenek piros teflonbevonatával, kontrasztossága csak fokozza a futurisztikus megjelenést.
Fotó: Takács Tamás |
Na jó, és nekiítéltük a legdögösebb homlokcső címet! De ezt csak azután tehettük meg, hogy megírtuk a házi feladatot, amit a tanár úr gondosan felügyelt, és hiányérzetünk támadt, mert a 131 kérdés közül a homlokcső esztétikumára egyik sem vonatkozott…
Fotó: Takács Tamás |
A spanyolok egyébként kínálnak festett karbon design-t is, a képen látható fehér szépséggel már a kiállítói standon találkozhattunk.
Fotó: Takács Tamás |
Továbbra is kiemelt helyen találtuk a 26-os Almát, ami legendává nőtte ki magát az olimpiai bajnok Julien Absalon alatt. Az emelvényen a G-Team névre keresztelt Alma látható.
Fotó: Takács Tamás |
A G-Team, ahogy nevéből is kiolvasható, a „Gold” karbonszövetből készül, ami az abszolút versenyzésre optimalizált anyagi tulajdonságokat jelenti. A karbon modelleket „Silver” és „Bronze” változatban is elérhetjük (országúton is), és ahogy haladunk a bronz felé, egyre inkább a hétköznapi felhasználóknak fontosabb jellemzőkre optimalizálják a karbonszövet összetételét, mint amilyen a tartósság vagy a kényelem.
Fotó: Takács Tamás |
Az Alma nem követi a „tapered” homlokcső trendet. de természetesen a „pure-teflon” kábelezés ezen a bringán is megtalálható.
Fotó: Takács Tamás |
Végül az Orbea stand „sötét oldala”, vilanófény nélkül igazi kihívás volt, hogy bármilyen részletet sikerüljön elővarázsolni a gonosz street-fixie-ből, a Dude-ból:
Fotó: Takács Tamás |
Orbea kerékpárokkal kapcsolatban információért forduljon a hazai forgalmazóhoz, elérhetőségek: KATTINTSON IDE!
A Look márkanév nem cseng ismeretlenül az országútisok számára, és lassan már a montisok számára sem. Ha jól tudom kb.2006 környékén jöhettek ki az első MTB-vel, amikor Kanadában találkoztam Pierre-Ives Facompres nevű sráccal,...
Tovább a teljes cikkhez »
Az elmúlt három napot Európa legfontosabb bringás kiállításán, az Eurobike-on töltöttük, s persze még mindig zsong a fej az iszonyú mennyiségű információtól, benyomásoktól, amiket a 2012-es kerékpárokról sikerült begyűjteni…...
Tovább a teljes cikkhez »
Az év legjelentősebb bringás seregszemléjén, az Eurobike-on a hazai mountain bike maraton sorozatok legjobbja, Blazsó Márton volt legfőbb „szakértő teszterünk”, akivel találkozott az elképzelésünk a prioritásokat illetően:...
Tovább a teljes cikkhez »