Eurobike-Orbea: Orca és a kőkemény Alma

Szerző: shLétrehozva: 2011. szeptember 9. 11:34
Az Orbea idén az Eurobike végén szolgáltatta a legfőbb szenzációt, és nem is Friedrichshafenben, hanem a szomszédban, a svájci Champery-ben zajló világbajnokságon, ahol a kanadai Catherine Pendrel révén világbajnoki aranyat nyert az Alma…


2012-re főleg finomításokkal jelentkezik a spanyol gyártó, az Eurobike standon pedig egy „nagy titokkal” találkozhattunk… Azért nem írom, hogy „láthattunk”, mert nem láthattuk, hanem egy nagy dobozba bedugva kezeink, csak tapogathattuk a nagy talányt…

Valószínűleg egy jövőbeni Orca vonalait érzékelhettük ujjbegyeinkkel, 2012-re azonban marad az idén bevezetett csúcsmodell, ami nem meglepő, hiszen az országúti zászlóshajó nyártól elérhető, és Samuel Sanchez is örömmel használja…

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Az Euskaltel kapitányát egy különleges designnal lepték meg, az eddig használt arany kiegészítőkön túl a vázon is megjelentek az utalások pekingi olimpiai győzelmére. Mivel Samunak 2008 nyolcadik havában sikerült nyernie, egyes felületeket nyolcasokkal locsoltak tele, ami leírva kicsit furcsa, de élőben igenis nagyon mutatós!

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A bringán továbbra is megtalálhatjuk az arany tuning cuccokat, például Nokon bowdenházak, arany betekerő, és az SRM sem hiányozhat.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Érdekes megfigyelni a méretezést: az Euskaltel kapitánya nem alacsony, mégis alacsony vázat használ ütközésig leütött 130-as stucnival, és inkább magasra kihúzott nyeregcsővel.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Az Orbea továbbra is „kényelmes” helyzetben van világsztárjai tekintetében, Pendrel említett világbajnoki aranya mellett Absalon is érmes pozícióban futott be Champerey-ben, regnáló olimpiai bajnokuk pedig Tour-szakaszgyőzelmet szerzett és hazavitte a hegyi királynak járó pöttyös trikót. Az Orca bringákhoz fűződik továbbá két Giro-szakaszsiker is.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Cyclocross vonalon erősített a spanyol gyártó, és már nálunk is kaphatóak a krosszgépek, melyek örökölték a hegyikerékpárokon használatos merész bowden-elvezetést.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A bowdenek csak egy vékony teflonbevonatot kapnak, és mutatós kis vezetőszemeken keresztül futnak rendeltetési helyükig. Alumínium és karbon bringát is kínál az Orbea a hamarosan kezdődő krosszszezonra.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Már az elmúlt évben debütált a cég 29-es palettája, ami karbon és alumínium hegyikerékpárokat is magába foglal, vásárlói szempontból az egyik legnagyobb előnyük ezeknek a bringáknak, hogy már a rendelésnél variálható a felszereltség, ráadásul az alapárak is elég barátiak.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A csúcsmodellt, a Sram XX-vel, Fox villával és 29-es CrossMax kerekekkel szerelt karbon Alma 29-ert mi is kipróbáltuk a Demo Day-en.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A tesztpályára érve a karbon Almával, hamar kiderült legmarkánsabb tulajdonsága: a legmerevebb volt az összes próbált túnájner közül (a 29-er feelinghez talán már túl pattogós is). Ennek két oka is volt, a váz, ami a „Gold”-karbonból készül, és a CrossMax kerekek.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Utóbbinak örültünk, sajnos még kevesen szerelik gyárilag tubeless kerekekkel a prémium 29-eseket… Így rögtön nekieshettünk a szelepnek és nem csalódtunk, a sustorogva kiszökő szmötyi biztosított: nyugodtan leengedhetjük 1,5-2 bar közé a nyomást, nem kell majd visszagyalogolni a depókig.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A merev konstrukció érzése azonban a puhább gumikkal sem szűnt meg, az Alma ilyen: kőkemény versenygép. Apró hibaként a tesztpéldány kormány-stucni kombóját említhetnénk: a rövid szár és a nyílegyenes kormány helyett figyeljünk, ha Almát rendelünk, akkor a 29-eshez illő ergonómiával kérjük, mert az egyenes kormány kiállva rombolja kicsit az feelinget.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A 26-os Almáknál már megszokott design köszön vissza a vázon, a legmókásabb a csöveken átfutó piros csík, ami messziről könnyedén keverhető a bowdenek piros teflonbevonatával, kontrasztossága csak fokozza a futurisztikus megjelenést.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Na jó, és nekiítéltük a legdögösebb homlokcső címet! De ezt csak azután tehettük meg, hogy megírtuk a házi feladatot, amit a tanár úr gondosan felügyelt, és hiányérzetünk támadt, mert a 131 kérdés közül a homlokcső esztétikumára egyik sem vonatkozott…

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A spanyolok egyébként kínálnak festett karbon design-t is, a képen látható fehér szépséggel már a kiállítói standon találkozhattunk.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Továbbra is kiemelt helyen találtuk a 26-os Almát, ami legendává nőtte ki magát az olimpiai bajnok Julien Absalon alatt. Az emelvényen a G-Team névre keresztelt Alma látható.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A G-Team, ahogy nevéből is kiolvasható, a „Gold” karbonszövetből készül, ami az abszolút versenyzésre optimalizált anyagi tulajdonságokat jelenti. A karbon modelleket „Silver” és „Bronze” változatban is elérhetjük (országúton is), és ahogy haladunk a bronz felé, egyre inkább a hétköznapi felhasználóknak fontosabb jellemzőkre optimalizálják a karbonszövet összetételét, mint amilyen a tartósság vagy a kényelem.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Az Alma nem követi a „tapered” homlokcső trendet. de természetesen a „pure-teflon” kábelezés ezen a bringán is megtalálható.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Végül az Orbea stand „sötét oldala”, vilanófény nélkül igazi kihívás volt, hogy bármilyen részletet sikerüljön elővarázsolni a gonosz street-fixie-ből, a Dude-ból:

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Orbea kerékpárokkal kapcsolatban információért forduljon a hazai forgalmazóhoz, elérhetőségek: KATTINTSON IDE! 

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Próbán az Eurobike legjobb XC-fullyja!
A Look márkanév nem cseng ismeretlenül az országútisok számára, és lassan már a montisok számára sem. Ha jól tudom kb.2006 környékén jöhettek ki az első MTB-vel, amikor Kanadában találkoztam Pierre-Ives Facompres nevű sráccal,...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Eurobike: Az első jelentés, irány 2012!
Az elmúlt három napot Európa legfontosabb bringás kiállításán, az Eurobike-on töltöttük, s persze még mindig zsong a fej az iszonyú mennyiségű információtól, benyomásoktól, amiket a 2012-es kerékpárokról sikerült begyűjteni…...
Tovább a teljes cikkhez »
 

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Eurobike: Blazsó Marci 29"-próbája
Az év legjelentősebb bringás seregszemléjén, az Eurobike-on a hazai mountain bike maraton sorozatok legjobbja, Blazsó Márton volt legfőbb „szakértő teszterünk”, akivel találkozott az elképzelésünk a prioritásokat illetően:...
Tovább a teljes cikkhez »