Az említett két versenygépet a Multivan-Merida Team profi versenyzői tesztelték illetve nyúzzák a versenyeken, ennek megfelelően nem csalódtunk, aki kíváncsi a részletekre, IDE KATTINTVA a Big Nine, IDE KATTINTVA pedig a Ninety Nine próbájáról olvashat bővebben.
Ne ragadjunk le azonban a csúcsgépeknél, a Team-verzióknál, hiszen rá sem ismerni a régi modellekre, az új technikai fejlesztéseken kívül új betűtípusok, új színek… Újra kell tanulni a palettát. Segítségül ehhez a cikkben szereplő képeken kívül összeállítottunk egy még több képet tartalmazó fotógalériát, melynek megtekintéséhez KATTINTSON IDE!
Fotó: Takács Tamás |
Kezdjük 29-es palettával, mert 2012-ben már nem elég, hogy valaki előrukkol egy kiváló, XC/maraton versenyzésre alkalmas túnájnerrel, az alacsonyabb árkategóriákban is keresik a nagykerekűeket.
Fotó: Takács Tamás |
A Merida a csúcsgépektől egészen a 100-200 ezer Forint közötti kategóriáig kínál 29-eseket, utóbbiaknak valószínűleg a hétköznapi „nagydarab” bringások örülnek majd.
A már bemutatott Team verziótól lefelé elindulva, de még karbon villával egy Fox villával és XT alkatrészekkel szerelt bringát találunk, és itt találkozhatunk az új Merida felirattal is.
Fotó: Takács Tamás |
Az alumínium 29-esek között találjuk a Big Nine Lite 1200-at (ugyanazzal a geometriával, mint a karbon versenygépé), aminél ha valaki tud jobb ár/érték arányú 29-est, nyugodtan írja be a linket kommentbe…
Fotó: Takács Tamás |
A Merida és a svájci alkatrészgyártó szoros együttműködésének köszönhetően a Big Nine Lite 1200-ban - egyébként prémium bingákba épített - DT villa teljesít szolgálatot (mint a Team verzióban), és a komplett bringa magyarországi ára – maratonozásra bőven alkalmas Sram X9 szettel – valahol 499 ezer Forint lesz…
Fotó: Takács Tamás |
Ha már ár érték arányról volt szó, végigvonul egy koncepció a teljes modellpalettán, a Merida adott felszereltség-szinthez - például Deore XT – próbálta hozzáigazítani a különböző felhasználási területekre szánt gépeket, így a minél több azonos alkatrésznek köszönhetően sikerült hatékonyan csökkenteni a fejlesztési, beszállítói költségeket, ami megmutatkozik az eladási árban.
Fotó: Takács Tamás |
A képen például az új Ninety Nine látható XT-felszereltséggel, amelyet a magyar Footstrong SE jó kapcsolatainak köszönhetően, a csapat fekete-kék designjával is meg lehet majd vásárolni…
Fotó: Takács Tamás |
A 26-os karbon merevfarú versenygépen, az O.Nine-on egy érdekes újítással találkozhatunk: a kormánycsapágy-alkatrészeken alkalmazott karom-megoldás megakadályozza a kormány befordulását a vázig, elejét véve így egy jellemző törésnek.
Fotó: Takács Tamás |
(A prémium-kategóriás karbonvázak csőfal vastagsága már annyira vékony azon a részen, ahol egy esést követően a váltókar vagy lockoutkar találkozhat a kormánnyal, hogy gyakran berepedhet a méregdrága váz…)
Fotó: Takács Tamás |
A merevfarúak palettája igen széles, a karbon modellektől a könnyű HFS alumínium modelleken át a kedvező árú TFS-ekig, de messziről még az olcsó TFS is megtévesztésig hasonlít a félmilliós nagytestvérekre.
Fotó: Takács Tamás |
Női vonalon főleg új designokkal találkozhatunk, többféle szín, élénkebb színek is, aminek a hazai hölgyvásárlók is biztosan örülnek majd, de a megszokott, ezüst, pink árnyalatok is maradnak.
Fotó: Takács Tamás |
És nagy hangsúlyt fektet a Merida a gyermekbringákra is, érdemes egy pillantást vetni a világbajnoki színekben pompázó, Deore váltós apróságra!
Fotó: Takács Tamás |
Jó hír az extrémebb szakágak felé húzó bringásoknak, hogy a Merida hamarosan ismét jelentkezik Enduro modellel, a 160 mm-t mozgó One-Sixty még csak prototípusként szerepelt a standon. A gép VPP felfüggesztéssel dolgozik, és nem csak 160-, hanem 140- illetve 180 mm mozgású verzió is tervben van.
Fotó: Takács Tamás |
Országúton az aerodinamikus formával próbál hódítani a Merida, a képen látható Reactóról már korábban is írtunk, ugyanis a hazai forgalmazó jóvoltából már nyáron ki is próbálhattuk a gépeket.
Fotó: Takács Tamás |
Mint ahogy az új tárcsafékes cyclocross-bringát is, amit végre nem csak a Merida-zöld színben láthattunk, a kiállításon kikerült a placcra az Ultegrával és Fulcrum MTB-kerekekkel szerelt karbon modell is.
Fotó: Takács Tamás |
2012-re egyébként feltűnően erős az országúti vonal, az Eurobike-on is tömött sorban sorakoztak a különböző modellek, nem csak felszereltségben térnek egymástól a hasonló vázakra épült gépek, de a felhasználó céljaitól függően azonos kategóriában többféle – kényelmes vagy sportos – geometriát is kínál a Merida.
Fotó: Takács Tamás |
Végezetül, ha már belefáradt a szemünk a rengeteg bringa vizsgálatába, kicsit feljebb emelve tekintetünk olyat láthattunk, amit kevés standon, a hegyikerékpározás állóképességi szakágaiban nem sokan büszkélkedhetnek ennyi bajnoki mezzel…
Merida információ a hazai forgalmazó honlapján, IDE KATTINTVA érhető el.
Ha végignézzük a hazai mountain bike maratonok mezőnyét, az XC-össztelósok között a Merida NinetySix az egyik legnépszerűbb bringa, tehát valószínűleg sokan kíváncsiak az utódra, a rendkívül sikeres fullyt felváltó...
Tovább a teljes cikkhez »
Kíváncsian vártuk, hogy az Eurobike tesztnapján végre kipróbálhassuk a Merida versenyzésre tervezett „túnájnerét”, amiről egész évben sokat hallottunk már a Cape Epic megamaratontól kezdve folyamatosan....
Tovább a teljes cikkhez »
Biciklizni csodaszép hazai tájakon a Kis-Balaton térségben, a jövő évi csúcstechnikával fenekünk alatt, behúzódva közben borozgatni egy termelői egységbe a legmagasabb szőlődombon… Jobb, mint Toscana… OK, a vacsora után...
Tovább a teljes cikkhez »
A Merida mindig élen jár a következő évi modellekről szóló információk szolgáltatásában, most sincs ez másképpen. Még a legjelentősebb európai bringás seregszemle, az Eurobike előtt bemutatta a szaksajtó számára, mire...
Tovább a teljes cikkhez »