Kis-Balaton, kis Merida teszt, miegymás

Szerző: shLétrehozva: 2011. június 23. 16:26
Biciklizni csodaszép hazai tájakon a Kis-Balaton térségben, a jövő évi csúcstechnikával fenekünk alatt, behúzódva közben borozgatni egy termelői egységbe a legmagasabb szőlődombon… Jobb, mint Toscana… OK, a vacsora után fogyasztott fröccsök mellett mondjuk a taiwani gyártósorok márkák szerinti megosztása volt a téma, de egye fene, elvégre hivatalos 2012-es Merida Reacto országúti tesztnapokon voltunk Zalakaros közelében, a hazai forgalmazó vendégszeretetét élvezve.

Fotó: www.footstrong.hu

Június 21-én és 22-én egy garabonci panzió Merida-zöldbe öltözött, hogy a hazai kereskedők, újságírók és más fontos személyek kipróbálhassák az Európát körbeutazó 2012-es Reacto gépparkot, valamint a szintén most debütáló tárcsafékes karbon krosszbringát.

Lévén mocsárvidéken voltunk, a kerékpárokat környezetkímélő úton, vízi szállítással hozták a derék munkásemberek, egyenként, kézzel ráhelyezve a tutajra, kézzel lökdösve el a célig, majd kézzel kiemelve a stégre.

Fotó: www.footstrong.hu

Miután a tucatnyi Reacto felsorakozott a depóban, a vendégek szintén kézzel szerelhették fel rájuk a pedálokat, és állíthatták méretre őket.

Közben ismerkedhettünk az aerodinamikus tervezésű váz egyedi nyereg és nyeregcső állításával. 2012-ben az országúti Meridákat a tökéletes légellenállás jegyében tervezték, felhasználva az eddig alkalmazott csúcstechnológiákat is.

Fotó: www.footstrong.hu

A mindig elfoglalt versenyszervező, Eisenkrammer Károly még itt is rengeteget dolgozott telefonon, így kizárásos alapon egy kb. 60-as Reacto helyett már csak egy 52-es krosszgép jutott a délutáni tekergésre, Karcsink ráadásul pedált is elfelejtett hozni.

A túrát az egykori magyar Mapei Team Nagykanizsa csapatvezetője, Jankovics Feri dirigálta, a terv egy laza 50 kilis karika volt a szőlődombok között, majd a Kis-Balaton legszebb részein, a végén frissítővel egy borászat árnyékában...

Fotó: www.footstrong.hu

Feri rutinos túravezető, jó pár éve dirigál csoportokat a térségben, a menetet ennek megfelelően a 60-as német "sörnyelők" tempójában indítottuk bemelegítésképpen.

A zalai tájak egyik legfőbb jellegzetessége, hogy megnyugtatóan alacsony az autóforgalom...

Fotó: www.footstrong.hu

És a kerékpárutak is tökéletesen használhatóak, valódi túrázóparadicsom, kénytelen az ember elővenni a telefonját és kattingatni jobbra balra... Szóval feltétlenül érdemes a térségbe látogatni!

Zerge is élvezte a menetet, büszkén debütált új csapatunk, a Footstrong mezében, s megkétszerezte az utóbbi hetekben kerékpáron töltött órák számát, amit le sem tudna tagadni bőre fehérsége alapján.

Fotó: www.footstrong.hu

És a várva várt pihenő a szőlődomb tetején, ahol a mindig pontos munkát végző marketinges, Kovács Tomi gondosan ügyelt rá, hogy készüljön fotó a túrán részt vevő három olimpikonunkról, Kuttor Csabáról, Eisenkrammer Károlyról és Vinczeffy Zsoltról.

Persze legjobban az autentikus frissítőt várta mindenki, volt, aki szódával higított, volt, aki nem rontotta el semmivel a kiváló olaszrizlinget, de a leghatékonyabb hidratáció az előbbi módszerek egymás után történő alkalmazása volt - szerintem.

Fotó: www.footstrong.hu

Karcsi közben jegyzetel, s az idei Mátra Maratonon valószínűleg már debütálnak is a praktikus fejvédő tartó állványok, remélhetőleg a masszázssátor mellett kialakított kerthelységben, ahol mátraaljai nedűket lehet majd fogyasztani a rajtszám csücskéért cserében...

Persze azért mi is dolgoztunk, a panzióban lefényképeztük a 2012-es bringákat, a képen látható Reacto legfőbb jellemzője az iszonyatosan merev váz, és a nagyon pontos kormányzás.

Fotó: www.footstrong.hu

Egyetlen dolog, ami nekem nagyon nem tetszett, a nyeregbilincs, hiába haladtam meg már jócskán az előírt nyomatékot a meghúzásnál (a karbonnal óvatosan bánik az ember), egyre-másra lebillent a nyeregorr (persze Mikusz szerint biztosan én vagyok a béna).

És a tárcsafékes csúcs-krosszgép, amiről nem írok semmit - naná, majd lelövöm a poént, és akkor majd nem kapunk ilyet tesztelésre... Na nem... Mindennek itt lesz az ideje...

Fotó: www.footstrong.hu

A bringázás, a munka és a vacsora után is folytatódott a remek hangulat (ahhoz képest, hogy főleg kerékpáros témák forogtak:)), közben a gyönyörű, tiszta csillagos eget is nézegethettük. A képen éppen az a pillanat látható, amikor Obi (Kerékvár) megtudja, hogy egy bizonyos időszakban tulajdonképpen olcsóbban is kaphatták volna a Meridákat. Obi erre fegyvert rántott Sipiczki Robi ügyvezető úrra, de nem történt nagyobb baj, mert Robi tovább terelte a szót a bringacsere programra...

Másnap reggel még sikerült tenni egy kört a cyclocross géppel, hiába na, megszerettem, alig akartam elengedni. Sőt, alig várom, hogy esetleg egy hasonló bringa nyergében vehessek majd részt az őszi Footstrong technikai krossz edzéseken (mert olyanokkal is hajlandó foglalkozni Zerge mester, akik még életükben nem krosszoztak).

Fotó: www.footstrong.hu

Persze azért Zergének is lehet újat mutatni, láthatóan nem tudta, mit kezdjen a Merida kronógéppel, a Warppal. Legelőször mártogatni kezdte a stégről a vízbe, oda-vissza. Vajon miért? Megkérdezhettem volna...

Aztán rájött végül, mire való a Warp: meg kell állni vele a stég szélén, egy pillanatra feltenni mindkét lábat a pedálra, hogy úgy nézzen ki hirtelen, mintha a vízen hasítana. (Azt sem kérdeztem meg, pedig kellett volna, hogy vajon Footstrong kronó tréningekre sor kerül-e a közeljövőben...)

Fotó: www.footstrong.hu

Aztán befutott a sokszoros magyar bajnok Vajda Márti, akit mostanában ritkábban láthattunk a képen is látható örömteli okból. Mártiék már számolják a napokat július végéig, egy biztos, a Bükk Maratonon nem fogunk velük találkozni, de a hangosban valószínűleg sokszor hallhatjuk majd a nagy hírt!

Összességében nagyon örültünk, hogy ennyien összejöttünk, jót tekertünk, teszteltünk, ésatöbbi, majd jó munkás ember módjára távoztunk - sajnos nem a bemutatott bringák nyergében:)

További képek a táborról a kapcsolódó galériában IDE KATTINTVA is elérhetők!