A tavalyi MVM Duna Maratonon nyerő Multivan-Marida párosból ezúttal a német Hannes Genze az utolsó pillanatban lemondta a részvételt, hátsérülés miatt, és a korábbi maraton Európa-bajnoknak még a Trans Germany indulása is kérdéses.
Az eb-ezüstérmes Kugler masszőrje, Jonas társaságában jött Szilvásváradra, az eligazodásban pedig az LTV-Merida Racing csapatából Lukács Bálint segíti. A szállás elfoglalása után természetesen a kerékpár összeszerelésére került sor, „Kugli” merevfarúval, egy Merida O-Nine-nal érkezett.
Fotó: Takács Tamás |
Levélben már értesült a lehetséges saras körülményekről, és ilyen viszonyok között inkább a jobb sártűrő képesség, mint az össztelós Ninety-Six nyújtotta plusz kényelem mellett tette le a voksot. A gumikat tekintve középmagas, jól tisztuló mintázat, 2,1-es szélesség és nem a legkönnyebb verzió, lehetőleg elkerülve a köves viszonyok között könnyen bekövetkező defekteket. Mondjuk a felnikről utóbbi már nem mondható el, a 300 grammos scandium-felniknél nem sok könnyebb létezik…
Fotó: Takács Tamás |
A bringaszerelés után jöhetett a pályajárás, amivel egyúttal szeretnénk némi támpontot adni a 39 kilométeres rövid távon indulóknak. Bár megérkezésünkkor is éppen szakadt az eső, a bringára már gyönyörű napsütésben pattanhattunk fel, és a már jórészt száraz aszfalton tehettük meg az első kilométereket.
Fotó: Takács Tamás |
Balra felkanyarodva a meredek erdei úton már még inkább meglepődtünk, amikor egy csepp sár nem került a bringákra, mezekre, s így értünk ki a mászás után a Huta-rétre. A festői szépségű tisztásról Csalánosig már találkoztunk pocsolyákkal, de tulajdonképpen még mindig megúsztuk a trutyit.
Fotó: Takács Tamás |
A Bükknek ez a része karsztos kőzet, nagyon jól elfolyik a víz, kevés helyen marad meg a sár. Csalánostól a Nagymezőn át aszfaltút vezet, amiről minden évben elmondjuk, hogy „idén sem lett jobb minőségű”, a nagyobb tempónál, esetleg elengedett kormánnyal energiaszeletet majszolva is legyünk résen, ugyanis egy-egy hirtelen felbukkanó méretes úthiba könnyen kiütheti a kormányt a kezünkből.
Fotó: Takács Tamás |
Ha nem nyomjuk elvakulva a pedált jobb helyezés reményében (de ha igen akkor is) Nagymezőn mindenképpen járassuk körbe kicsit tekintetünk, Európa egyik legszebb vidékét láthatjuk. Még Kugli is megjegyezte, hogy a Bükk néhol hasonlít a svájci tájakra vagy a németországi Fekete-erdő legszebb részeire.
Fotó: Takács Tamás |
A Nagymező után terepen kanyarodunk jobbra, vissza Olasz-kapu felé, nos, itt a sötétebb erdősávokban már találkoztunk néhány makacsabb sárfolttal, de még mindig semmi vészes, itt inkább a csúszós kövek állíthatnak kihívás elé, ha a verseny napján esik az eső.
Az úgynevezett „katlanban”, a gyors, óriási kövekkel tarkított gyors lefelén, aki nem biztos magában (de aki igen, annak sem árt átértékelni az önbizalmat) legyen óvatos, mert igencsak kimosta a sok esőzés a földet a kövek közül.
Fotó: Takács Tamás |
A Top Maraton sorozat abszolút férfi és női, magyar állampolgársággal rendelkező győztese a zerge.info felajánlásával egy 2011-es évre szóló POLAR szponzori szerződést kap. ...
Tovább a teljes cikkhez »
Az elmúlt hetek csapadékos időjárása sem gátolja a vasárnapi Caprine Maraton Szilvásvárad megrendezését. A hétvégi, 9. alkalommal kiírt bükki maratonnal rajtol a négy állomásból álló T-Mobile Top Marton sorozat újabb szezonja, a...
Tovább a teljes cikkhez »
Feltételezzük, hogy aki benevez egy maratonra, nem egy nappal a verseny előtt kívánja megejteni a nagygenerált, tehát "egyben van" a bringája. Most tehát a rajt előtti teendőkről és az "éles" helyzetekről lesz csak szó. ...
Tovább a teljes cikkhez »
Az MTB maratonon induló bringások felszerelése nagyon különböző lehet, attól függően, hogy milyen távon indul, mennyire hajtja az eredménykényszer, milyen az időjárás, ésatöbbi. Nyilván egy ilyen cikk keretein belül nem...
Tovább a teljes cikkhez »
Parti András és Bicskei Anna nyerték az extrém időjárási körülmények között lezajló Caprine Szilvásvárad Maratont, amely Magyarország legnagyobb kerékpáros tömegsport rendezvénysorozata, a T-Mobile Top Maraton első állomása. Bár...
Tovább a teljes cikkhez »