Vino a mezőny egyik legszerethetőbb, legagresszívabb versenyzője volt, aki sosem ismert lehetetlent, és sok győzelmet aratott olyan akciót követően, amiben senki más nem hitt volna, de ő megcsinálta…
Természetesen Corima-bemutatónk nem „minden kazahok sztárjáról” szól, de Vino neve összeforrt az évek során a francia kerekekkel, már az Asztanát megelőzően is egyéni szponzora volt a Corima és vitte tovább a márkát későbbi csapataihoz.
Fotó: Takács Tamás |
Az sem véletlen, hogy az egyedi festésű kerékpárja – melyre a kazah nap, és maga Vino, vagyis a kazah sas is rá lett pingálva – pont a Corima standon lett kiállítva. A bringában a cég legjobb prémium versenykereke, az Aero+ MCC látható.
Fotó: Takács Tamás |
Az Aero+ kerekeket egy éve tesztelni is volt szerencsénk, és szinte minden tekintetben jelesre vizsgáztak, az MCC technológia azonban olyan szintű tuningot jelent még az egyébként is kiváló aluküllős gurigákhoz képest, mint mondjuk egy adott speedmotor utcai változatához képest a superbike-verzió…
Fotó: Takács Tamás |
A karbon küllők könnyebbé és merevebbé teszik a kereket, ráadásul kevesebb küllőre ven szükség, az Aero+ MCC-ben elöl-hátul 12-12 található. A magasfelnis, szingós első kerék súlya 460 gramm, a hátsóé 620 gramm gyári adatok szerint.
Fotó: Takács Tamás |
És merev, mint az üveg… érdemes megnézni a küllők csatlakozását, ahol a furat mentén is gyantával töltik ki a rést, zéró elmozdulást engedélyezve a felnihez képest.
Fotó: Takács Tamás |
Persze biztosan többen kérdezik egyből, hogyan javítható? Hát tessék elhinni, igen ritkán kell javítani az ilyen kerekeket. Ha mégis, a Corimánál a legjobb helyen járunk, ugyanis a szerviz – legyen szó garanciális vagy nem garanciális sérülésről – gyakorlatilag bármit megold, még ha a szomszéd foxija kiharapna egy darabot a felniből, azt is.
Fotó: Takács Tamás |
Nem csak merevek és könnyűek, futásteljesítményük is kiváló a Corimáknak, és a kézi előállításnak hála, a karbon agyperemek és a karbon küllők találkozásánál is ugyanúgy körbegyantázzák a küllőket, mint a felni esetében.
Fotó: Takács Tamás |
Ha valaki azt hinné egyébként, hogy az Aero+ MCC a gyár legkönnyebb kereke, téved, mert a hegyi specialistáknak egy hasonló technológiával, de még könnyebb felnivel szerelt szingós kerékszettet kínál a Corima, a Winium+ MCC-t.
Fotó: Takács Tamás |
A Winium+ MCC első kerék súlya 410 gramm, a hátsóé 570 gramm gyári adatok szerint, vagyis alatta marad az egykilós álomhatárnak.
Fotó: Takács Tamás |
Az Aero+ és a Winium+ is kapható egyébként aluküllős (18/20) változatban, peremes és tubeless peremes, sőt, speciális cyclocross kivitelben, persze egyre több grammot kell hozzáadnunk az említett változatoknál a fentebb szereplő álomadatokhoz.
Fotó: Takács Tamás |
A Corima újdonsága még a főleg triatlon (időfutam) felhasználásra szánt Proto S kerékszett, elöl magasabb, 80 mm-es felnivel, hátul telekerékkel. További fotók a Corima standról kapcsolódó galériánkban: KATTINTSON IDE!
Fotó: Takács Tamás |
Corima kerekekkel kapcsolatban információért forduljon a hazai forgalmazóhoz, elérhetőségek: KATTINTSON IDE!
A Corima volt idén a triatlon világbajnokság budapesti futamának hivatalos kerékszállítója, így adta magát a lehetőség, hogy egy szettet mi is kipróbáltunk egy hosszabb teszt erejéig....
Tovább a teljes cikkhez »
Nehezen tudnánk olyan gyártót említeni, amely több figyelemre méltó innovációval rukkolt elő idén, mint a francia Look. A szokatlan megoldásokkal telezsúfolt országúti, a 695, a még csak prototípus krosszbringa, a mountain bike...
Tovább a teljes cikkhez »
Az Orbea idén az Eurobike végén szolgáltatta a legfőbb szenzációt, és nem is Friedrichshafenben, hanem a szomszédban, a svájci Champery-ben zajló világbajnokságon, ahol a kanadai Catherine Pendrel révén világbajnoki aranyat...
Tovább a teljes cikkhez »