A teljes kiállítói területen csak finomságokba sikerült belebotlani, mit ad Isten, a standhoz befordulva pont a sprint világbajnok Gregory Bauge pályagépébe…
A bringákról további fotók is találhatók KAPCSOLÓDÓ GALÉRIÁNKBAN.
A karbon pályagép tulajdonképpen évek óta ugyanaz a konstrukció, a legfrissebb újítás rajta talán, hogy megkapta a 695-ön is alkalmazott túlméretes középrészt.
Fotó: Takács Tamás |
A 695-ön, a jelenlegi országúti zászlóshajón, ahogy említettük, több rendkívüli részletet találunk, s mint ilyen, az Eurobike-on is megosztotta a közvéleményt. Még azt is nehéz eldönteni, mi tűnik fel először a bringán, nekem talán a „mindenhogyan” állítható stucni ragadta először magára a tekintetem.
Fotó: Takács Tamás |
Hát nem egyszerű elmagyarázni, a kormánycsapágy és a kormányszár egy rendszerként működik… Kezdjük a könnyebbik felén. A kormány-befogónál kis betétet találunk, ennek variálásával állítható a stucni hossza.
Fotó: Takács Tamás |
A stucni szögét is állíthatjuk, de nem a szokásos kőnehéz megoldásokra kell gondolni, mert ugyanazzal a csavarral rögzítjük a megfelelő pozíciót (-9° és +13° fok között), amivel a kormánycsapágyat húzzuk össze.
Fotó: Takács Tamás |
Mindez azt a HSC karbonvillát rögzíti, ami mindössze 295 gramm súlyú, ráadásul a „tapered” villanyakon a váll felőli részen nincs külön kónusz a csapágyaknak, hanem közvetlenül a nyakhoz illeszkednek.
Fotó: Takács Tamás |
Szintén messziről feltűnik az egy darabból álló – amolyan BMX-stílusú – túlméretes, 65 mm-es csapágyházban forgó hajtómű. OK, biztosan bitang merev, de mi van, ha az embernek Campája van, mi van, ha Shimanója?
Fotó: Takács Tamás |
Nos, a hajtókar csillagon több furatkör is található, Ráadásul a hajtókarok végén kialakított különleges perselyezésnek köszönhetően variálható a hajtókarhossz is, 170-172,5-175 mm-es hosszban, tehát a stucnihoz hasonlóan ismét egy univerzális megoldás.
Fotó: Takács Tamás |
Egyébként a ZED 2 hajtómű a gyártó bevallása szerint 5 éves fejlesztőmunka eredménye, már a pekingi olimpia alatt tesztelték bringások, és új világrekorder a merevség/súly mutatók szerint, lánctányérok és csapágyak nélkül 320 grammot nyom. A 695 váz alapanyaga sem mondható hagyományosnak, szerkezetei elemei (csövei) úgy lettek kialakítva, hogy a karbonszövetek megmunkálásánál figyelembe vették a szénszálak szálirányát, adott helyen az adott terheléshez igazítva.
Fotó: Takács Tamás |
A 695 annyira merevre sikerült, hogy SR változatban versenyzőknek épül csúcsteljesítmények eléréséhez, például a Cofidis csapatnak, viszont építenek „rugalmasabb” modellt is, a „sima” 695-öt, hosszabb távú országúti kerékpározásokhoz, azoknak, akiknek számít a komfort.
Fotó: Takács Tamás |
Országúti fronton mindenképpen ki kell emelni még a Looktól megszokott lenyűgözően szép festéseket, van ördögi, fekete-vörös design, de az igazán nagy durranás a „zászlósorozat”!
Fotó: Takács Tamás |
Több ország zászlaját vették alapul a kerékpárok festésénél, a teljesség igénye nélkül: Belgium, Észtország, USA, Japán, Brazília, Spanyolország, Kanada, Nagy-Britannia, Franciaország, Svájc, sőt, még a Kínai Népköztársaság színeiben is választhatunk Look 695-öt.
Fotó: Takács Tamás |
A hegyikerékpárok közül már írtunk a díjnyertes Look 920 össztelós próbájáról a Demo Day-en, így ezzel nem húznánk az időt, viszont az innovatív kormányszár-megoldás a merevfarú XC-versenygépen is visszaköszön!
Fotó: Takács Tamás |
Szintén a Look-stand sztárja volt az a Cyclocross bringa, amely a 2011-12-es krosszszezonra még nem kerül gyártásba, de a franciák kihozták, ha már fejlesztés alatt áll, láthassa a jónép.
Fotó: Takács Tamás |
Óriási sárférőhelyek jellemzik, ami a tárcsafékes kialakításnak is köszönhető, a gépre a tárcsafékes krosszbringákon a legtöbb gyártó által előszeretettel alkalmazott Avid BB7-eseket szerelték.
Fotó: Takács Tamás |
A hátsó villaszárakat gondosan meghajlítgatták, a várható terhelés irányának megfelelően, összességében szép a kerékpár, bár az alsócső alatt futó bowdenek már nem a mai divatot tükrözik.
Fotó: Takács Tamás |
Érdekessége még a bringának, hogy tárcsafékes lévén, egy mountain bike kerékszett került bele, a Fulcrum Red Metal 29. A szett egyszerű SRAM Rival, feltehetően a szériagépek komolyabb felszereltséggel is rendelhetők lesznek.
Look kerékpárokkal kapcsolatban információért forduljon a hazai forgalmazóhoz, elérhetőségek: KATTINTSON IDE!
A Look márkanév nem cseng ismeretlenül az országútisok számára, és lassan már a montisok számára sem. Ha jól tudom kb.2006 környékén jöhettek ki az első MTB-vel, amikor Kanadában találkoztam Pierre-Ives Facompres nevű sráccal,...
Tovább a teljes cikkhez »
Az Orbea idén az Eurobike végén szolgáltatta a legfőbb szenzációt, és nem is Friedrichshafenben, hanem a szomszédban, a svájci Champery-ben zajló világbajnokságon, ahol a kanadai Catherine Pendrel révén világbajnoki aranyat...
Tovább a teljes cikkhez »