A csúcskategóriában végre nem csak néhány színes csapágygolyó behelyezésével és az új matricázásnak köszönhetően újul meg a Bora, hanem magasabb felnivel is elérhető lesz, az igazi nagy durranás azonban a Bullet-széria, peremes alumínium-karbon felnivel.
A Bullet kerekek életre hívásával egyből egy széles palettát kínálnak az olaszok, háromféle felni-magasság, és két minőségi szint, a „sima” és az Ultra verzió. A Bullet tulajdonképpen egy régóta meglévő űrt hivatott betölteni a Campagnolo-kínálatban, ugyanis magasfelnis karbonkerékből az utóbbi időben csak a Bora volt elérhető, de csak szingós kivitelben, teljesen karbonból, minőségének megfelelően magas áron.
Fotó: Takács Tamás |
Azon lehet vitatkozni, hogy egy „butított”, nehezebb, peremes felnis karbonkereket van-e értelme betenni a bringába, mindenesetre van rá igény, és emellett nem lehet elmenni. Kell kínálni olcsóbb alternatívát a Boránál, mert ha nem, a konkurenciától vásárolnak majd azok, akik ilyen kerékre vágynak.
Fotó: Takács Tamás |
A Bulletek két dologban egyeznek meg, a felni kialakításában és a kónuszos agyakban. A karbon palást egy alumínium magra illeszkedik, ami magát a felni alapját, peremét és a fékezőfelületet is adja. Az agyak teljesen hagyományos, kónuszos kialakításúak egyszerű vagy CULT golyóscsapágyakkal. Utóbbi nem butaság hosszú élettartamra tervezett alkatrészeknél, hiszen pofonegyszerűen szervizelhetők.
Fotó: Takács Tamás |
A Bullet olcsóbb szériája 50- és 80 mm magas felnivel elérhető, előbbi szett 18/21G3 (elöl-hátul) küllőzéssel készül, súlya 785/970 gramm. A 80 mm magas felnivel megvásárolható Bulletnél ugyanezek az adatok: 16/18G3 és 865/1065 gramm.
Fotó: Takács Tamás |
A Bullet Ultra 50-, 80- és 105 mm-es felnivel rendelhető, súlyuk kategóriájukban kimondottan baráti, Bullet Ultra 50: 727/863 gramm, Bullet Ultra 80: 815/955 gramm, és még a 105 mm-es kronókerekek is két kiló alatt maradnak szettben: 910/1050 gramm.
Fotó: Takács Tamás |
A Borák között – ahogy a bevezetőben említettük – újdonság a 80 mm-es felnivel készülő Bora Ultra, így már a Movistar csapatnak sem kell időfutamokon „lematricátalanított egyébmásokkal” közlekedni. Súlya 715/825 gramm lesz.
Fotó: Takács Tamás |
Szintén olasz – gyakorlatilag egy tőről fakadó gyártó – a Fulcrum, és Magyarországon ugyancsak a Bikeexpress jóvoltából juthatunk hozzá leggyorsabban termékeikhez. A rokonság tetten érhető a kínálatban is, gyakorlatilag ugyanazokkal az újdonságokkal találkozhatunk.
Fotó: Takács Tamás |
A Borának megfelelő Racing Speed karbonkerekek ezentúl nem csak 50 mm-es, hanem 80 mm-es változatban is elérhetőek lesznek, a Bulletek koncepcióját pedig Fulcrum logóval a Red Wind széria követi.
Fotó: Takács Tamás |
A Fulcrum márkanév alatt azonban mountain bike kerékszetteket is gyártanak, köztük talán a 29-es méretű Red Power 29 XL és SL az igazi újdonság. Az XL az igényesebb, könnyebb és drágább verzió, érdekessége – mivel a túlméretes csapágyakkal gyártott, úgynevezett „oversized” agyak ezt lehetővé teszik – egy adapterrel elöl 15 mm-es átütős, hátul pedig 12 mm-es átmérőjű, 135 vagy 142 mm széles tengelyhez is átalakíthatók.
Fotó: Takács Tamás |
Campagnolo és Fulcrum kerekekkel kapcsolatos vásárlói információk IDE KATTINTVA érhetők el, további fotók KAPCSOLÓDÓ GALÉRIÁNKBAN.
Jót röhögtünk mi, magyarok, amikor pár éve az olasz kult-márka egyik időfutamgépén Pinarello helyett nemes egyszerűséggel egy óriási PINA feliratot láthattunk… Bár a trevisói műhely „lányai” mindig is a legkeresettebbek közé...
Tovább a teljes cikkhez »
A kultikus olasz márkának nagy éve volt 2012-ben, hiszen a francia Thomas Voeckler révén Colnago kerékpár tulajdonosán feszült a legtovább – július 10. és 19. között – a sárga trikó a Tour de France-on, így a laikusok is...
Tovább a teljes cikkhez »
Ha az ember azt hallja, hogy Colnago, valószínűleg még eszünkbe sem jut a mountain bike, főleg nem egy nagykerekű, sokkal inkább a csinos országútik, a versenybringák ugranak be a márka hallatán…...
Tovább a teljes cikkhez »