Eurobike: nemcsak pinák, Elite Pinák!

Szerző: shLétrehozva: 2011. szeptember 29. 10:52
Jót röhögtünk mi, magyarok, amikor pár éve az olasz kult-márka egyik időfutamgépén Pinarello helyett nemes egyszerűséggel egy óriási PINA feliratot láthattunk… Bár a trevisói műhely „lányai” mindig is a legkeresettebbek közé tartoztak, nem árt ezt tovább nyomatékosítani: következzenek tehát az ELIT PINÁK!


Fotó: Takács Tamás

Mindenek előtt a legfontosabb, hogy a brit Team Sky és a spanyol Team Movistar által használt csúcstechnika a kopaszodó talján tifosik számára is megvásárolható, 10 000 euró környéki cech ellenében, akár elektromos Campy-szettel!!!

Kezdjük is a Pinarello stand legnagyobb szenzációjával, a Movistar Team bringával, aminek legfőbb érdekessége kivételesen talán nem is a megújult forradalmi aszimmetrikus váz, a Dogma2, hanem az elektronikus Campagnolo váltórendszer, amihez csak Pinarello bringákon juthatunk hozzá – feltehetőleg erősen limitált darabszámban, és a BikeExpress jóvoltából akár Magyarországon is!

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A Movistar csapat által idén egész évben tesztelt elektromos szettet a Campa gyár még nem dobja piacra jövőre, sőt, Friedrichshafenben még arra sem tudott egyértelmű választ adni képviselőjük, hogy egyáltalán 2013-ra elérhető lesz-e.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A Dogmán viszont a 11 sebességes Super Record alkatrészekkel ott virít, működik, a karmozgás ugyanaz, mint a hagyományos Campa-fékváltókarokon, talán csak a sokunk által szeretett határozott kattanás hiányzik, ez egy finom, elektromos műszer. A rendszer egyébként teljesen hasonló elven – a váltást végző elektromotorok elhelyezése – működik, mint a japán konkurens.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Természetesen figyelmet érdemel a Dogma2 váz is, amit kissé átszabtak 2012-re. A gyári adatok szerint a 2010-ben a világ legjobb bringája címet elnyerő aszimmetrikus váz 6%-kal aerodinamikusabb lett, 19%-kal hatékonyabb a fékerő átvitel, 14%-kal merevebb, 30 grammal könnyebb, valamint a pedálozás felől ható terhelés 6 %-kal „szimmetrikusabban” oszlik el. A Bringahíradó laborjában természetesen az adatokat nemsokára ellenőrizzük…

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Láthattuk kiállítva a még Dogma 60.1 vázra épülő, a csak a Tour de France-on használt – kék helyett zölddel díszített Team Sky bringát is, melyre a már kiforrottabb Dura Ace elektronikus váltórendszert szerelték fel.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Maradva a csapatgépeknél, a Movistar Team Graal időfutamgépével kapcsolatban olyan érzésem volt, mintha valami sci-fi ihlette volna, a designban egyértelműen nagyobb arányban érhető tetten a formatervező játékossága, mint a németes optimum az aerodnamika jegyében, de sokan ezért szeretjük jobban az olaszokat, és unjuk magunkat halálra egy feszesebb társaságban…

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Aki tisztában van vele, milyen tényezőkből adódik össze egy jó időeredmény a kronón, meleg szívvel megmosolyogja a cápafog-szerű hullámokat az alsócsövön, pláne az ideológiát, amit lelkesen megmagyaráznak a taljánok, ha esetleg kételkednél a hasznában.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Talán már csak Miguel Indurain hiányozna fénykorában a Movistar csapatból, és az egész világ megértené, miért a Graal hasítja legjobban a levegőt. A csodagép amúgy BatMan garázsába is illene, főleg a feketevariációban.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Figyelmet érdemelnek egyébként az apró részletek is, mint amilyen az aerodinamikus, egy darabból kialakított Most időfutamkormány, és a kormányvégeken pózoló, s a hullámos íveket követő új 11 sebességes Campagnolo Super Record váltókar.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

További Pinarello bringák, fotók, kapcsolódó galériánkban láthatók, vásárlási információért pedig KATTINTSON IDE!