Eurobike – Colnago: MTB? Ráadásul 29er?!

Szerző: shLétrehozva: 2011. szeptember 24. 08:29
Ha az ember azt hallja, hogy Colnago, valószínűleg még eszünkbe sem jut a mountain bike, főleg nem egy nagykerekű, sokkal inkább a csinos országútik, a versenybringák ugranak be a márka hallatán…


Természetesen „Róluk” is lesz szó nemsokára, de most egy olyan gyöngyszemet mutatnánk be, ami nem is szerepelt a „kipipálandó” feladatok között a kiállítás tesztnapján, az idő sodrásában csapódott hozzánk, s végül rá kellett jönnünk, hogy tulajdonképpen a kategóriájában nem ültünk még jobb 29-esen.

Ernesto bácsi és családja nem vacakolt sokat a névválasztással, a puritán hegyikerékpáros palettán egyszerűen a "29" nevet kapta a nagykerekű és a "26" nevet a normál mountain bike-juk. 26-os bicók eddig is szerepeltek a Colnago-kínálatban, de nagyjából el lehetett őket intézni azzal, hogy XTR vagy XT szett virít egy igényes merevvázon, szép, drága, de semmi olyan, ami a terepet kedvelők szívét dobogtatja meg. A Twenty IX más!

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Kivittük a pályára, és folyamatosan értek a kellemes meglepetések, s bukkantuk olyan megoldásokra, mintha a legnagyobb hagyományokkal rendelkező mountain-bike gyártók népes designer gárdája dolgozott volna rajtuk, megspékelve egy kis olaszos éllel.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A vázon „nem lehet fogást találni”, hajlított ülőcső, így nem túl hosszúak a tám- és láncvillák, melyek bika merevítéssel lettek ellátva, s ahogy a képen is látható, marad elegendő sárférőhely is. A hátsó traktus kidolgozása sem mindennapi, a papucsokat masszív, merev felépítmény öleli körül, melyen a több hajlítási pontnak köszönhetően a terhelés is jobban eloszlik, és a postmount féknyereg is ebben a szellemben, belül a villaszárak között kapott helyet. A kábelezés végig „Gore”, azaz kizárták a szennyeződés lehetőségét, és minden az alsócsövön fut.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A felszereltségről röviden annyit, hogy minél lejjebb haladunk a csúcskategóriától, annál sarkalatosabb kérdés: mit kel lecserélni kapásból… A válasz: körülbelül semmit. Költséghatékony Shimano váltó és fékrendszer (a tesztpéldányhoz képest a katalógusban SLX hajtókarral), mindenből ami szükséges a gondtalan, de mégis teljesítménycentrikus bringázáshoz, remek Reba villa (ami a katalógusban fehér) és kiváló kerekek DT alkatrészekből.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A 29"-os mountain bike a Demo Day első bringája volt Viki számára: minél gyorsabban szerettünk volna valamit találni neki, hogy indulhassunk végre a próbakörre. Viki élményei:
Középkategóriás felszereltség jellemzi a "kis-nagy" Colnagót, ami ahhoz képest, hogy a gyár első ilyen jellegű próbálkozása, színvonalasra sikeredett. Az alkatrészválasztásra nem lehet panasz: Rock Shox Reba teleszkóp, Shimano XT - Deore váltó és fékrendszer, DT felnik, Truvativ kiegészítők. Így sikerült egy arany középutat találni, amivel már akár versenyezni is lehet. A váz kidolgozása is igen szépre sikeredett, egyszerű, mégis kellemes külcsínnel találkozunk. A hegesztési varratok mindenhol el lettek simítva, ebből is látszik az olaszos jelleg.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A nap során próbált bringák közül ez volt az egyik legkényelmesebb. A kormányozhatósága, a geometriája is megfelelő. Kiállva gyorsításokra dinamikusan reagált. Nő létemre kicsit rövidnek tűnt a bringa, ehhez mondjuk hozzá tartozik, hogy a hosszabb vázakhoz vagyok szokva, jelenleg is egy 17"-os Specialized vázam van. Ez a probléma mondjuk könnyedén orvosolható egy hosszabb stucnival. Egyedüli hátrányként a súlyát említeném meg, ami alap esetben minden 29"-os bringát érint, de lévén nem csúcs-versenygépről van szó, ezt megbocsájtjuk neki.

Colnago információ az olasz bringák hazai szakértőitől, a Bikeexpresstől: KATTINTSON IDE!

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Eurobike: Blazsó Marci 29"-próbája
Az év legjelentősebb bringás seregszemléjén, az Eurobike-on a hazai mountain bike maraton sorozatok legjobbja, Blazsó Márton volt legfőbb „szakértő teszterünk”, akivel találkozott az elképzelésünk a prioritásokat illetően:...
Tovább a teljes cikkhez »