Ahogy a Parizs-Roubaix-n használt technikával kapcsolatos cikkünkben írtunk róla: „akiket nem kötnek nagyon szigorú szponzor-szerződések a gyári kerekekhez, kizárólag a hagyományos, kézzel fűzött kerekeket használják”.
Nos, a kivétel tehát erősíti a szabályt, Cancellara volt az egyik, akit kötöttek azok a bizonyos szerződések, és a brutál merev, ellenben talán sérülékenyebb kerekekkel „vállalta be” a pavékat. Ugyanakkor ami esetleg hátrányt jelentett a rázatókon, a jó minőségű aszfalton, 40-50 km/h fölött kimondottan előnyt jelentettek, a magasfelnis karbonkerekek gyorsabban suhannak ilyenkor.
A Saxo Bank svájci versenyzője Specialized Roubaix bringájába a Zipp 303 forgott, és sikerült bebizonyítani, hogy a legmodernebb technológia, a patikamérlegen kiszámolt grammok képesek győzedelmeskedni a hagyományok felett. Na persze ehhez kellettek Spartacus lábai irányából érkező kilowattok is…