A Movistar Pinarellója elektro-Campával

Szerző: shLétrehozva: 2010. december 22. 09:17
A Pinarello és a Campagnolo gyár hosszú évek óta „házi tesztcentereként” is működő spanyol profi kerékpáros csapat, a Team Movistar megkapta a prototípus elektromos Campagnolo váltórendszerekkel szerelt Pinarello Dogma 60.1 kerékpárokat.


A 2 éves „kényszerpihenőjét” töltő Alejandro Valverde csapata Pedro Delgado és Miguel Indurain óta a Pinarello márka zászlóhordozója, így természetesen saját – zöld-kék – festés készült a Movistar részére, ami önmagában talán megosztó, de az új mezzel mindenképpen ütős.

A Dogma 60.1 kerékpárok a Pinarello csúcsmodelljei, nyugodtan mondhatjuk, hogy a 60HM1K karbonnál nem létezik ma egyszerre erősebb és könnyebb vázanyag, az Onda villákat a kétoldali terhelés irányának megfelelően aszimmetrikusan alakítják ki, és a mai kerékpáros high-tech minden megoldása, többek között a túlméretezett közép és fejcsapágy konstrukció, a legkorszerűbb egy darabból kialakított vázgyártási technológia is felfedezhető.A kiegészítők a Most termékcsalád top kategóriáját képviselik.

A Movistar lesz jövőre az a csapat, amely a szezonban végig a Campa lassan sorozatgyártásra érett (azért írjuk, hogy lassan, mert közel egy évtizede kísérletezgetnek hasonló konstrukcióval) váltórendszerét használja majd.

A Campagnolo elektronikus szetten változás a korábban profi csapatok által (pl. Caisse, Lotto, Cofidis) tesztelt alkatrészekhez képest a sorozatgyártásra érettebb külsővel megáldott akkumulátor. A váltást végző motor – bár a képen nem látszik – tulajdonképpen egy dugattyú, amely hosszanti tengelye irányában változtatja hosszát egy menetes megoldás segítségével, így helyettesítve a váltórugót.

A váltás szempontjából az olaszok megmaradtak a karok hagyományos pozíciójánál, tehát a fékkar mögötti kallantyúval és a fékkartest belső oldalán a korábbi kar helyén elhelyezett gombbal történik a váltás. A gyakorlatban a belső oldali gomb kezelése kicsit határozatlanabb, mint korábban, ellenben kevesebb kéz-ujjmozgást igényel. A 2x11 sebességes szett kábelezése természetesen nagyrészt vázon belül megoldott.

 

Hithű olasz kerékpárrajongók lassan készíthetik a pénztárcájukat, nincs messze az idő, amikor olasz elektromos váltóval szerelt olasz bicót vásárolhatnak. (sajnos gyaníthatóan drágább lesz egy új Suzukinál és kedvezőtlenebbek lesznek a hitelfeltételek). "Fícsörsz" passz, de úgysem az a lényeg:).

Pinarello kerékpárokról bővebb információ a hazai forgalmazó, a Biondo Bike honlapján, IDE KATTINTVA.

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
A profik nyomában: Pinarello Paris
A Team Sky és a Team Movistar is az iránymutató fejlesztéseket felvonultató Pinarello Dogma kerékpárokat használja a profi kerékpáros első osztályban, 2011-től a gyártó piacra dobja a Paris modellt, aminek köszönhetően...
Tovább a teljes cikkhez »