Essünk túl a kritikai észrevételeken. Bár a city-cross jellegű versenyek valószínűleg az egyik legalkalmasabb formája a hegyikerékpársportnak, hogy megkedveltessék a szakágat a nagyközönséggel, a lebonyolítás hagyott némi kívánnivalót maga után.
Sajnos az utolsó pillanatban nem sikerült megegyezni a pálya bevásárlóközponton belüli elvezetéséről, így az indulók tulajdonképpen csak 1,5 kilométeren körbebiciklizték a plázát, nem igazán kerültek a járókelők látókörébe. Izgalmasabb nyomvonallal és kicsit nagyobb csinnadrattával talán sokkal több néző gyűlt volna össze, hogy bíztassák a bringásokat.
A próbakörök okoztak némi fej(és sisak)törést egy profinak is... | Fotó: Fenyvesi Photo |
A pályabejárás hamar elkezdte szedni az áldozatokat, egy lépcsősor végén található 70-80 centis leléptetésen Grósz Béla esett fejre először, majd kisebb nagyobb bukásokat produkálva többen is követték a sorban. A 12 meghívott elit versenyző (Melts András, Lukács Bálint, Gulyás Ádám, Szalontay Bence, Pálmai Zsolt, Búr Zsolt, Dobai Zoltán, Lobmayer Balázs, Fenyvesi Péter, Kapitány Attila, Grósz Béla, Cser Gábor) közül páran úgy döntöttek, lefutva abszolválják a lépcsősort, biztos, ami biztos.
...aztán meglett a megoldás |
Fotó: Takács Tamás |
Melts András ügyesen pattogott át a lépcsőkön, neki azonban technikai gondja akadt, a hiperkönnyű, 1000 dolláros karbonhajtókar megadta magát az ugratón, egyszerűen tőből letört, „Muki” biztos kerékpárkezelésének köszönhető, hogy nem lett komolyabb baleset.
A helyszín és a versenyforma jó kezdeményezés... |
Fotó: Takács Tamás |
A három négyes futamból nyolcan jutottak tovább, majd kialakult a négyes döntő mezőnye: Melts András, Fenyvesi Péter, Grósz Béla és Lukács Bálint. Kisebb gondot okozott a lebonyolításban, hogy a Corratec versenyzői, Melts és Grósz a futamok között cserélgették a két bringára maradt egy hajtókart. Mivel mindketten döntőbe kerültek, a rendezők méltányolták a problémát, és a négyes futam helyett két párban vívták a döntőt.
Melts András itt már a "közös hajtókarral" |
Fotó: Takács Tamás |
Először Grósz-Luki párharcra került sor, melyben az arcsérülésekkel versenyző Grósz taktikusan megszerezte a rajt után a vezető pozíciót, és a kritikus lépcsősorhoz először érve megakadályozta, hogy a technikásabb Lukács elhúzzon előle az akadály gyorsabb abszolválásával. A táv végén pedig Grósz volt a gyorsabb.
Lukács Bálint Melts András előtt fordul az elődöntőben |
Fotó: Takács Tamás |
Gyors hajtókarcsere következett, majd indult a Melts-Fenyvesi páros, akik lényegesen gyorsabb futamot produkáltak, így köztük dőlt el az első-második hely sorsa. Melts, aki a profi mezőnyben is nyert már city-cross viadalt, végül komoly előnnyel nyert a junior korú Fenyvesi előtt.
A bukás és hajtókartörés sem törték meg a Corratec versenyzőit |
Fotó: Takács Tamás |