A 168 kilométeres 14. szakasz során a szökevények nem tudtak maradandót alkotni, a hegyek között a legizgalmasabb momentumok Jens Voigt bukásai voltak, a kőkemény német profi egyszer a susnyásban landolt, egyszer pedig az olvadó aszfalt áldozata lett egy kanyarban.
Az utolsó, 15 kilométeres hegymenet közben először a Schleck-testvérek indítottak alibi támadásokat, majd Ivan Basso próbált többször szelekciót kiharcolni tempóból, de átütő erejű támadást sajnos ma nem láthattunk.
![]() |
|
Voeckler mozdulata sokat elárul a szakaszról... | Fotó: Reuters |
Aki sokat profitált ebből, a korábbi önmagához képest hihetetlen formát mutató Thomas Voeckler, akin így az Alpokig minden bizonnyal maradhat a sárga trikó, valamint az első hét bukásainak nyomait viselő Contador. A címvédő célja jelenleg a túlélés volt, támadható lett volna, ellenfelei azonban ezt nem használták ki. Az Alpokban minden bizonnyal már nehezebb dolguk lesz…
Vanendert, a jól fizető utolsó hegyi hajrának köszönhetően átvette a vezetést a hegyi pontversenyben (74), két ponttal vezet a spanyol Samuel Sanchez (72) előtt, aki az utolsó négy kilométeren eredt egyedül a nyomába.
Videó összefoglaló:
A 14. SZAKASZ EREDMÉNYE:
1. | ![]() |
OMEGA PHARMA - LOTTO | 5h 13' 25" | ||
2. | ![]() |
EUSKALTEL - EUSKADI | 5h 13' 46" | + 00' 21" | |
3. | ![]() |
TEAM LEOPARD-TREK | 5h 14' 11" | + 00' 46" | |
4. | ![]() |
BMC RACING TEAM | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
5. | ![]() |
SKY PROCYCLING | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
6. | ![]() |
SAXO BANK SUNGARD | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
7. | ![]() |
TEAM EUROPCAR | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
8. | ![]() |
TEAM LEOPARD-TREK | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
9. | ![]() |
AG2R LA MONDIALE | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
10. | ![]() |
TEAM EUROPCAR | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
11. | ![]() |
LIQUIGAS-CANNONDALE | 5h 14' 13" | + 00' 48" | |
12. | ![]() |
LAMPRE - ISD | 5h 14' 52" | + 01' 27" | |
13. | ![]() |
TEAM GARMIN - CERVELO | 5h 15' 24" | + 01' 59" | |
14. | ![]() |
QUICK STEP CYCLING TEAM | 5h 15' 24" | + 01' 59" | |
15. | ![]() |
COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE | 5h 15' 48" | + 02' 23" | |
16. | ![]() |
PRO TEAM ASTANA | 5h 16' 03" | + 02' 38" | |
17. | ![]() |
VACANSOLEIL-DCM | 5h 16' 03" | + 02' 38" | |
18. | ![]() |
TEAM RADIOSHACK | 5h 16' 26" | + 03' 01" | |
19. | ![]() |
EUSKALTEL - EUSKADI | 5h 17' 04" | + 03' 39" | |
20. | ![]() |
SAXO BANK SUNGARD | 5h 17' 04" | + 03' 39" |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁS:
1. | ![]() |
TEAM EUROPCAR | 61h 04' 10" | ||
2. | ![]() |
TEAM LEOPARD-TREK | 61h 05' 59" | + 01' 49" | |
3. | ![]() |
BMC RACING TEAM | 61h 06' 16" | + 02' 06" | |
4. | ![]() |
TEAM LEOPARD-TREK | 61h 06' 25" | + 02' 15" | |
5. | ![]() |
LIQUIGAS-CANNONDALE | 61h 07' 26" | + 03' 16" | |
6. | ![]() |
EUSKALTEL - EUSKADI | 61h 07' 54" | + 03' 44" | |
7. | ![]() |
SAXO BANK SUNGARD | 61h 08' 10" | + 04' 00" | |
8. | ![]() |
LAMPRE - ISD | 61h 08' 11" | + 04' 01" | |
9. | ![]() |
TEAM GARMIN - CERVELO | 61h 09' 56" | + 05' 46" | |
10. | ![]() |
QUICK STEP CYCLING TEAM | 61h 10' 28" | + 06' 18" | |
11. | ![]() |
SKY PROCYCLING | 61h 12' 05" | + 07' 55" | |
12. | ![]() |
AG2R LA MONDIALE | 61h 12' 30" | + 08' 20" | |
13. | ![]() |
COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE | 61h 13' 12" | + 09' 02" | |
14. | ![]() |
TEAM EUROPCAR | 61h 13' 30" | + 09' 20" | |
15. | ![]() |
TEAM RADIOSHACK | 61h 13' 40" | + 09' 30" | |
16. | ![]() |
HTC - HIGHROAD | 61h 14' 11" | + 10' 01" | |
17. | ![]() |
FDJ | 61h 14' 15" | + 10' 05" | |
18. | ![]() |
AG2R LA MONDIALE | 61h 15' 06" | + 10' 56" | |
19. | ![]() |
FDJ | 61h 16' 04" | + 11' 54" | |
20. | ![]() |
OMEGA PHARMA - LOTTO | 61h 16' 16" | + 12' 06" |

A Tour de France összetett éllovasának járó sárga trikót viselő Thomas Voeckler nem csak a kerékpársport-rajongókat, de nyilatkozata szerint saját magát is nagyon meglepte a Pireneusokban nyújtott teljesítményével, hiszen...
Tovább a teljes cikkhez »

Péntekig tippelhetsz a 98. Tour de France első három helyezettjére, és tiéd lehet a csúcskategóriás, limitált szériás Polar CS500 kerékpáros óra! A Tour de France designnal ellátott komputert az nyeri meg, aki először találja el...
Tovább a teljes cikkhez »