Fejes idén győzelmet győzelemre halmoz a hazai versenyeken, az igazolt és amatőr eseményeken egyaránt, megnyerte a legjelentősebb országúti tömegsport-sorozat, az Erste Tour összetettjét, a minap pedig Magyarország időfutam bajnoka lett. A Bátorfi Team-nek az Orbea hazai forgalmazója szállítja az országúti csapatgépet, amit az újdonsült bajnok mutat be:
Design:
Az Orbea Onix a csapatgépünk. Külsejét tekintve is a csapat tagjainak közös megegyezésével lett kiválasztva, így lett végül piros. A vázon tulajdonképpen a fehér szín a domináns és én inkább fehérnek nevezném piros elemekkel. Az alkatrészek – gondolok itt a kiegészítőkre is – a nyereg és a betekerő kivételével mind feketék. Szerintem ez egyáltalán nem baj, szerintem egy kerékpáron ahol ekkora nagy hangsúlyt kap a fehér, kell valami kontraszt és erre a fekete a legjobb. Különben is a fekete, fehér, pirosat jó kombinációnak tartom.
Hogyan áll össze:
A váz formavilágát tekintve nem üt el a többi Orbea modelltől, egyenes és szögletes formákat találunk a vázon. Itt most csak a sajátomról beszélhetek. A felszereltségét tekintve a váz a standard Onix carbon váz annyi különbséggel, hogy a miénkben az Orca villa van, Campagnolo Centaur carbon szettel, Orbea kiegészítőkkel mint: kormány, kormányszár, nyeregcső. A nyereg Selle Italia SL, kerekek Mavic Aksium. A versenykerekem Token T38 carbon, Campagnolo Record sorral. Amit ezen kívül lecseréltem: az Orbea kormány, amit én kormánynak nem igazán neveznék. Az inkább csak valami ipari hulladék, le is cseréltem Deda Newtonra (véleményem szerint a létező legjobb), valamint nekem a fékváltókarom Record. Kinéztem magamnak a Fizik csúcs Arione nyergét is fekete színben. Nem vagyok elfogult, de szerintem a kormány az Deda, a nyereg Fizik, a cipő pedig Sidi. A pedálok Look Keo carbon modellek.
Fotó: Takács Tamás |
Menet közben:
Én téli bringáról ültem át először, és akkor meglehetősen nagy volt a kontraszt. Ilyenkor mindig úgy érzi az ember, mintha rakétára ülne. Nagyon rövid idő alatt beállítottam magamhoz és ezen nem is módosítottam az elmúlt hónapokban, de ez valamilyen szinten köszönhető az alapos mérettáblázat tanulmányozásnak is. A váz remekül viselkedik az úton. A legmerevebb kerékpár, amivel valaha is mentem. Akármennyi erőt is közöl az ember a pedállal nem érzékelhető fölös elmozdulás. Amit azonnal elhatároztam, hogy lecserélek, az a kormány. Nem csak hogy rettenetesen széles (a Titanicon sem volt ekkora) borzalmasan kényelmetlen is. Nem találtam rajta a helyem, sehol nem lehet normálisan megfogni, ezt le is cseréltem egy keskenyebb Deda Newtonra.
Fotó: Takács Tamás |
A kormányszár viszont tökéletes, jól néz ki és négy ponton rögzíthető rajta a kormány. A nyereg kényelmes, csak nehéz, hosszú órák után sem okoz kényelmetlenséget. A kerék Mavic Aksium, ami egy alap szintű kerék. Nagyon nehéz, viszont merevség, strapabíróság, és a csapágyak finomsága terén nem lehet különbséget tenni egy drágább kerék között, még úgy sem, hogy már sok kilométer van benne, rossz utakon is mentem és meg is áztam vele többször is. Tökéletes edzőkerék különösen a magyar utakra.
Fotó: Takács Tamás |
Ami a legjobban tetszett, az a Capagnolo szett. Én eddig kissé elfogult voltam Shimano irányban és volt is alkalmam több Dura-Ace modellel is menni, mint: 7800, 7900. Annak ellenére, hogy ez egy abszolút közép kategóriás szett, jobbnak éreztem az előbb említett modelleknél. Az új fékváltók ergonómiailag tökéletesek, remekül illeszkednek használójuk kezébe. A váltás gyors és precíz, a váltó gyárilag beállítottan érkezett és azóta nem kellett után állítani. A hajtómű már az új Power-Torque rögzítést használja. Összességében az új szetten érezhető a Shimano hatása, de ez csak előnyére vált a rendszernek.
Fotó: Takács Tamás |
A komplett kerékpárt nem nevezném könnyűnek, de versenykerekekkel, illetve kisebb nagyobb módosításokkal tudunk súlyt megspórolni. Menettulajdonságai azonban feledtetik a súlytöbbletet.
Orbea kerékpárokkal kapcsolatos információk IDE KATTINTVA érhetők el.