Nem is húznám az időt most a technikai részletekkel, a váz bemutatása IDE KATTINTVA, a bringaépítésről szóló cikk pedig IDE KATTINTVA olvasható. Azóta a gép túl van néhány MTB-maratonon, és néhány adrenalin-termelő csapatáson.
Az első, ami eszembe jut az idő távlatából, hogy egy tökéletesen használható bringát sikerült építeni, amit szeretek, amivel nem volt semmi gond, viszonylag könnyű, és teszi ezt körülbelül féláron, mint az előző XTR szettel szerelt karbon gépem.
![]() |
|
Miért is szerethető? (mármint a bicikli) |
Fotó: Tóth Donald László |
Miért is szerethető? kimondottan sportos hegyikerékpározásra lett kitalálva a geometria, a váz hosszú, rá lehet dőlni emelkedőkön, alacsony a homlokcső, nem emelgeti az orrát, halad felfelé. Stabilitás szempontjából nagyon jó, hogy alacsonyan van a középrész, kanyarban ez nagy előny, néha mondjuk olyan tereptárgyakban is elakad a pedál, amire még pont azt gondoljuk, hogy nem, de ez megszokható, és többet nyerünk a pozitív oldalon.
![]() |
|
Buda Maraton |
Fotó: Tirszin János - nutrixxion.hu |
Nagy előnye az alig több mint 1,3 kilogrammos súly, ennek ismeretében vétek nehéz alkatrészekkel szerelni, így adja ki remek tulajdonságát, hogy könnyedén tudjuk tenni-venni a bringát bármilyen sebességnél. Mondjuk nagy sebességnél érezhetően nagyot tud „nyekkenni” a váz, ha bekapunk véletlenül egy nagyobb követ, gödröt, de valamit valamiért.
![]() |
|
Crosskovácsi |
Fotó: Tóth Donald László |
Kimondottan jó a 27,2-es nyeregcsőméret, amire már sok vezető gyártó kezd visszatérni, komfortosabbá válik így a karbonnál ridegebb aluváz. Szintén az anyag sajátossága, hogy remekül vezeti a hangot, így bizonyos fémes betétekkel a hátsó tárcsafék szeret zengeni, műgyantással már ez a kellemetlenség megszűnik.
![]() |
|
Duna Maraton |
Fotó: Tirszin János - nutrixxion.hu |
A váz talán legrosszabb tulajdonsága a festés, ha valahol megsérül, nagyon könnyen pattog tovább a puha matéria, és meglehetősen könnyen sérül, egy felpattanó kő is elég neki.

Alapos próbának vetjük alá idén a hazai márka, a Magellan versenyzésre alkalmas vázát, a Pyxis Teamet. Magyarországon a Pyxis régóta az egyik legjobb ár/érték arányú megoldás ütőképes XC/maraton bringa építésére, 2011-re jómagam...
Tovább a teljes cikkhez »

Amikor megépítettem az idén használatos mountain bike-omat, célom az volt, hogy a lehető legkedvezőbb áron az én szintemen abszolút versenyképes XC-maraton bringát hozzak össze, s persze összképét tekintve szerethető is legyen a...
Tovább a teljes cikkhez »