2002 óta nem indultál a Girón. Milyen emlékeid vannak a versenyről, mik a különbségek a Tour de France-hoz képest?
Nem indultam nyolc éve, amikor a Mapei csapatával versenyeztem. Azt hiszem, nagyon sokat változott azóta. 2002-ben a Giro abszolút olasz verseny volt, ma viszont – a Tourhoz hasonlóan – sokkal nemzetközibb, sokkal többen kíváncsiak rá.
Év elejétől kezdve mondod, hogy célod a jó Giro-szereplés. Mi a véleményed az útvonalról?
A 2010-es Girón hihetetlen kemény hegyek lesznek: a Plan de Corones, a Monte Zoncolan és a legmagasabbak, a Mortirolo és a Passo di Gavia. Vannak még érdekes szakaszok, különösen a Strada Bianche. Összetettben csak egy nagyon sokoldalú hegyimenő nyerhet.
Rengeteg hegy van, ahol támadni lehet, melyek lesznek a kulcsfontosságú emelkedők?
Természetesen minden hegy fontos lehet. És az első szakaszok is fontosak. Hollandia és a Strade Bianche… mind kemény.
Legfőbb célod a rózsaszínű trikó, de gondolod, hogy sikerülhet szakaszt is nyerni?
Mindenki szeretne szakaszt nyerni. De amikor az ember az összetettért hajt, megnehezítheti, hogy szakaszt is nyerjen. Várjuk meg előbb milyen formában vagyok összehasonlítva a többiekkel.
Kik lesznek a legfőbb ellenfeleid?
Most azt mondanám, hogy Ivan Basso, Carlos Sastre és Alexander Vinokurov, de mindig vannak olyan nagyon kemény ellenfelek, akikre az ember nem annyira számít előre.
Mi lesz számodra a legnagyobb kihívás?
Mint minden GT-n (háromhetes körversenyen): hogy minden nap topon kell lenni.
Megnyerted a Vallon Nyílt, és egy sor más versenyen top10-ben végeztél a Tour Down Under-től kezdve. Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Nagyon elégedett vagyok a kezdeti formámmal. Talán jó lett volna nyerni még többször, közel voltam néhányszor. Ha előre tekintek, bizakodó vagyok, mert jól dolgozik a csapat és jó irányban fejlődik. Ért minket balszerencse is, ami nem a mi hibánk, kiestek versenyzőink, de van ilyen. Igazán jó a BMC Racing Teamben dolgozni.
Evans részletesen értékelte korábban 2002-es betlijét a Velonews magazinnak adott interjújában, melynek kivonata a Bringás magazinban olvasható, IDE KATTINTVA.