Edzés Ora Hotels módra: 4 nap, napi 200

Szerző: shLétrehozva: 2011. május 28. 16:28
A nyári megmérettetések előtt komoly edzésblokkot teljesített a héten a kontinentális csapatunk, az Ora Hotels – Carrera magyar sora, amiről Simon Péter számol be:


A Kínok kínja versenyen történt balesetkor szerencsére nem szenvedtem komolyabb sérülést.  A versenyt követő pár napban pihentem, majd alacsony intenzitáson edzettem. Ezután csapatvezetőnk, Stubán Ferenc négy napos közös edzések keretében tervezte a felkészülésünket a Június 4-én kezdődő Román körversenyre.

Minden nap ideális volt az időjárás (25-30 C˚), ami hozzásegített minket ahhoz, hogy a napi közel 200 km-es távokat megtegyük.

Hétfő:
Reggel 10-kor találkoztunk Budaörsön, Az útvonal Budapest- Tatabánya- Esztergom- Dobogókő-Budapest volt. A bemelegítés Biatorbágyig tartott, majd növeltük az intenzitást és pár km-es váltott vezetéssel haladtunk a települések között. A városokban visszavettünk az tempóból figyelve az ottani közlekedési körülményekre. Esztergom után, ahogy elkezdett emelkedni az út, megkezdődtek a lószok és egyesével érkeztünk Dobogókőre. Csapatvezetőnk folyamatosan instruált minket az autóból, mivel rádiót nem használhatunk a versenyeken, ezért meg kell tanulnunk legjobban kezelni a versenyszituációkat. Miután legurultunk Dobogókőről lánctalpazva tekertünk hazafelé. Az edzés távja 160 km volt, melyet 4,5 óra alatt, 35 km/h-s átlagsebesség felett teljesítettünk.

Kedd:
A második napi edzés Cinkotáról indult, útvonala Budapest- Kékestető- Budapest volt. Aznap a bemelegítés Gödöllőig tartott, majd az előző naphoz hasonlóan váltott vezetéssel robogtunk Kékestető felé. Mátrafüredtől megint elkezdődtek a lószok, majd Mátraházától mindenki saját maximumát nyújtva tekert fel a csúcsra. Hazafelé a kocsi mögé beállva 50 km/h-s sebességgel haladtunk. Az edzés távja szerdán már 200 km felett volt, viszont a 35 km/h feletti átlagsebességet aznap is tartottuk.

Szerda:
A harmadik napon Budaörsről indulva Velence felé vettük az irányt, majd dombos terepen teljesítettük az aznapi 180 km-es távot.  A szerdai edzés célja az iramváltások fejlesztése volt, de a számtalan megindulás ellenére se lankadt a csapat lelkesedése. Az edzés végéhez közeledve a Budaörs táblára véghajráként tekintve vezettük fel a sprintet csapatunk sprinterének, Lovassy Krisztiánnak. Számomra ez volt a legmegterhelőbb edzés, mivel ezek a megindulások sok erőt kivesznek belőlem.

Csütörtök:
Az edzés útvonala megegyezett a keddi napi útvonallal. Aznap Gyöngyösig és visszafelé is végig stéhereztünk a tempó javításának érdekében. A Kékesre – keddhez hasonlóan – sikerült elsőként felérnem. Az előző 3 napi megpróbáltatások ellenére is mindenki helytállt az utolsó napon is. A jó hangulatú négy napos edzések alatt a csapatunk összekovácsolódott, erőnlétünk fejlődött, Stubán Ferenc csapatvezetőnk megelégedettségére.

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Stubán: elérhető országúton az olimpia
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség honlapjára felkerültek a május 25-ei zárás szerinti Europe Tour ranglisták, melyek az országúti szakág olimpiai kvalifikációja szempontjából fontosak számunkra is. Helyzetünket Stubán Ferenc,...
Tovább a teljes cikkhez »