Ebből az alkalomból újabb kerékpárral gazdagodott istállója, a Cancellara által használt Specialized Roubaix SL(x?) prototípussal. Ha a svájci erőgépnek bevált, valószínűleg a 60 kilós spanyol alatt sem nyekken majd meg a pavékon.
A Speci Roubaix szériájának legújabb képviselője első ránézésre a bowden-elvezetésben különbözik az aktuális SL2 modelltől, ugyanis a kábeleket belül vezették el. Mindemellett esetében nem igaz a tétel, hogy egy pavé-romboló nehezebb az átlagos kerékpároknál, Contador gépe ugyanis alig lépi túl az UCI súlylimitét, mindössze 2 dekagrammal nyom többet 6,8 kilogrammnál.
A specifikusan jó rezgéstompító tulajdonságokra optimalizált karbonszövet eleve a legjobb vázanyag adott célra, de a Roubaix modelleken ezt megfejelik „gel” betétekkel az első és a támvillákon, hogy a kerékpár még kényelmesebb legyen a kockaköveken.
Ugyanezt a célt szolgálja a felsőcsőbe – az ülőcsövet körülölelve – ívben csatlakozó támvilla kialakítás, a robosztus láncvilla viszont gondoskodik a maximális hajtáshatékonyságról.
Az FSA K-force Light nyeregcső talán a világ „legjobban rugózó” nyeregcsöve, a mai országúti kerékpároknál már vékonynak számító 27,2 mm-es átmérőjű nyeregcső tovább javítja ezt a tulajdonságot. Contador egyedi designnal ellátott karbonsínes nyerge ugyanaz, mint többi kerékpárján (a pavékra általában titánsínest választanak a versenyzők).
Az áttételezés nélkülözi a pörgős fokozatokat, elöl az 53-as külső mellett 44-es kistányér láthetó. A legkönnyebb Sram Red átdobó helyett a gyorsabb, pontosabb, alumínium terelőlemezes Force került fel. A kerekek ugyanazok a Zipp 303-asok, melyeket használva Cancellara először nyert magasperemes karbonfelnivel Roubaix-t, a gumik is speciális Roubaix Veloflex szingók lesznek.
Az első edzésre az új géppel kedden kerül majd sor, Oscar Pereiro, Benjamín Noval, és Andrej Grivko társaságában, amiből arra is következtethetünk, hogy ők valószínűleg az Asztana Tour-csapatának tagjai lesznek.