Absalonnak kevés volt a 10 fokozat...

Szerző: shLétrehozva: 2009. szeptember 6. 11:09
Az XCO világkupa élmezőnyben szinte mindenki a duplatányéros hajtóművet használja a triplával szemben, így idén már bemutatták az első gyárilag is 2x10 sebességesnek tervezett MTB XC alkatrészcsaládot, a Sram XX-t. Persze a legjobbak mindig könnyíteni akarnak a legkönnyebben is, így tett a francia Julien Absalon is. Ha behúzta volna a győzelmet a canberrai VB-n, most a „zseniális ötletről” beszélnénk, így csak bemutatunk egy lehetséges opciót áttételkiosztásra, ami azért VB dobogót ért…




A Sram XX jelenleg a világ legkönnyebb teljes MTB alkatrészcsaládja, ráadásul a 2x10 fokozat áttételezését úgy sikerült megoldani, hogy a tripla rendszerek tartományát nyújtja, de nincsenek holt fokozatok. Absalon viszont gondolt egyet – mivel erős – minek neki a kistányér, bőven elég a 39-es lánckerék a hátul 36-os foggal a legdurvább emelkedőkön is.

A kerékpár így tehát 10 sebességes, megspórolva az első váltókar súlya, az átdobó helyett egy könnyű láncterelő biztosítja, hogy ne eshessen le a lánc a hajtóműről, sőt, a láncvonalat is sikerült jobban belőni az alátétnek köszönhetően, így nem áll keresztbe a lánc 39-36 állásban. A technikai előny azonban nem volt elég a 23 éves Schurter ellen.

A Sram XX rendszert egyébként – az újdonsült svájci világbajnok által is használt Scott Spark kerékpáron – próbáltuk ki az Eurobike-on, a teszttel hamarosan jelentkezünk…

canadiancyclist.com
  Fotó: canadiancyclist.com