A merevfarú cross-country versenygépen, az 1 kg alatti vázra épített O-Nine-on a legszembetűnőbb újítás a DT teleszkópok beszerelése, az össztelós Ninety-Sixhez hasonlóan idén már ezeket nyúzzák Hermidáék. Hosszú évek után váltottak a Manitou villákról, az új alkatrészek legfőbb előnye ezekhez képest a szerényebb súly.
A villákat, ahogy az alkatrészek többségét is a beszállítók színben is a Merida designhoz tervezték, mindenhol visszaköszön a Merida-zöld. Így az FSA alkatrészeken is, melyek között természetesen nem a szín a legérdekesebb, hanem az új, 386 névre keresztelt kompakt hajtásrendszer. Neve a duplatányéros kompakt hajtómű háromágú csillagára és a 86 mm-es furatkör átmérőre utal.
Fotó: Vasvári Ferenc |
A 40-27 vagy 42-27 kiosztású hajtómű kombinálva a 10 sebességes Sram XX sorral (és váltórendszerrel) forradalmasítja az áttételtartományt, a versenyzői igényeknek minden eddigi rendszernél jobban megfelel, rendkívül jól kihasználható a fogaskoszorú, teljes szélességében a nagytányérról is.
Fotó: Vasvári Ferenc |
Az országúti csúcsgépet, a Sculturát is kezelésbe vette a kozmetikus, a vázon látható módosítások mellett a legfőbb újítás az egyenes szárú villa, ami a belső merevítéseknek köszönhetően továbbra is talán a legkönnyebb a piacon, az új forma viszont direktebb, hatékonyabb irányítást tesz lehetővé. Utóbbi tulajdonság a kényelmet negatív irányban befolyásolja, viszont jobb vele versenyezni. Ami kicsit fura, hogy ha már minden beszállító Merida zöldre hangolta az alkatrészeket, a Sram Red váltók piros díszítése helyett miért nem ugyanez a szín jelenik meg?
A nagyközönség szempontjából a 2011-es év szenzációja az új karbon One-Twenty össztelós lesz, 120 mm-es rugóutakkal, 10 kg alatt, erről részletek IDE KATTINTVA olvashatók.