Sebastian Vettel az élről is nyert!

Szerző: shLétrehozva: 2010. október 10. 09:31
Sebastian Vettel bebizonyította, az élről indulva is képes a győzelemre. A szezon korábbi futamain a pole-ból számos alkalommal elbukó német versenyző magabiztos teljesítménnyel nyerte a 61. Formula-1-es világbajnokság Japán Nagydíját, a pénteki két szabadedzés után az időmérőn és a versenyen sem adott esélyt ellenfeleinek. A Red Bull német klasszisát csapattársa, az összetettben éllovas Mark Webber, valamint a Ferrarit erősítő Fernando Alonso követte. Negyedik lett Jenson Button, míg a váltógondok miatt a hajrára lelassuló Lewis Hamilton az ötödik helyen ért célba. Öszetettben Webber, Alonso, Vettel a top3 sorrendje, a két mclarenes hátránya egyre nagyobb...


Fotó: Reuters

 

A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!!!

Vegyes érzelmekkel köszönheti a kettős győzelmet a Red Bull, noha nyilvánvaló, vasárnap még „csak” a pozitív gondolatok lesznek előtérben. Az osztrák csapat ugyanis karnyújtsányira került a konstruktőri verseny megnyerésétől, lévén alaposan növelte előnyét a második helyen álló McLarennel szemben.

De! A Szuzukában péntek óta verhetetlen Sebastian Vettel első helye azt jelenti, hogy három futammal a vége előtt is a Vörös Bika két pilótája számít – Fernando Alonso mellett – az egyéni világbajnoki cím legnagyobb várományosának. Ennek köszönhetően pedig nem lehet arra „kérni” a németet, hogy saját érdekeit áldozza fel Mark Webber támogatására.

A Red Bull házicsata pedig a Japánban kissé a háttérbe húzódó Fernando Alonsónak jöhet jókor, de csak abban az esetben, ha képes lesz legalább egyszer győzni az utolsó három nagydíjon. Ellenkező esetben hiába vesz el egymástól fontos pontokat Vettel és Webber…

A Japán Nagydíjon egyébként mindössze két körön át volt veszélyben az osztrák csapat kettős győzelme. A rajtnál Webbert megelőző Robert Kubica ugyanis a biztonsági autós időszak alatt műszaki hiba miatt félreállt, így az ausztrál visszakerült csapattársa mögé. Ettől kezdve pedig Vettel és Webber kéz a kézben haladt a cél felé, az sem zavarta a kettőst, hogy a tavalyi világbajnok Jenson Button néhány körön át az élen haladt.

A McLaren ugyanis eltérő taktikát alkalmazott JB és Lewis Hamilton esetében, de egyik sem jött be igazán. A mezőny többi tagjától eltérően kemény abroncsokkal kezdő Button ugyanis nem tudott a kései boxkiállás miatt ellépni a mezőnytől, annak is örülhetett, hogy végül negyedik lett.

Ehhez kellett Hamilton újabb „balszerencséje”. A 2008-as világbajnok eleve öt rajthelyes büntetést kapott, de remek teljesítménnyel feljött a top3 mögé. De ismét lesújtott rá a technika ördöge, vadonatúj váltója meghibásodott. Így végül Buttont is el kellett engednie.

A szuzukai eredmények után egyre valószínűbb, hogy a McLarennel nem kell már számolni az egyéni világbajnokságért zajló csatában. De azt senki sem tudja biztosan megmondani, hogy mit hoz a Red Bull házi csatája, képes lesz-e kihasználni ezt a lehetőséget a villámgyors Alonso?

Folytatás két hét múlva Dél-Koreában, de csak akkor, ha az FIA hétfőn átveszi az új pályát…

JAPÁN NAGYDÍJ (53 KÖR, 307.741 KM), VÉGEREDMÉNY:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:30:27.323 ó
2. Mark Webber Red Bull-Renault +0.906 mp
3. Fernando Alonso Ferrari +2.721 mp
4. Jenson Button McLaren-Mercedes +13.522 mp
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +39.595 mp
6. Michael Schumacher Mercedes GP +59.933 mp
7. Kamui Kobajasi Sauber-Ferrari +1:04.039 p
8. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari +1:09.668 p
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1:10.846 p
10. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari +1:12.806 p
11. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1 Kör
12. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 Kör
13. Jarno Trulli Lotus-Cosworth +2 Kör
14. Timo Glock Virgin-Cosworth +2 Kör
15. Bruno Senna HRT-Cosworth +2 Kör
16. Szakon Jamamoto HRT-Cosworth +3 Kör

 

JAPÁN NAGYDÍJ (53 KÖR, 307.471 KM) - ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL: SEBASTIAN VETTEL NYERTE A JAPÁN NAGYDÍJAT MARK WEBBER ÉS FERNANDO ALONSO ELŐTT!!!
53. kör: A top3 sorrendje, Vettel, Webber és Alonso.
52. kör: Vettel bekeményített, 1:33.653!!!
51. kör: Vettel "tutira" megy, de már csak 1.9 és 3.8 mp az előnye.
50. kör: Alonso 8 tizedet hozott Vettelen.
49. kör: Vettel előnye 2.6 mp Webberrel, 5.0 mp Alonsóval szemben.
48. kör: Alonso újabb 1-1 tizedet hozott, de ez kevés lesz az előzéshez.  Rosberg nagyon csúnyán a falnak csapta autóját. Button 1:33.841!
47. kör: Button 1:33.889! Alonso gyorsabb a két Red Bullnál.
46. kör: Vettel előnye már 2.8 mp Webberrel szemben.
45. kör: Nem nőtt tovább Vettel előnye. Sutil csúnyán megpördült, a pálya legveszélyesebb részén folyt ki olaj a kocsijából.
44. kör: Button megérkezett csapatársára, míg Vettel 3 tizeddel növelte előnyét Webberrel szemben.  Hamilton nem tartotta fel csapattársát, de ezzel valószínűleg búcsút inthet világbajnoki álmainak.
43. kör: Vettel előnye 2.2 mp, de Alonsót is csak 5.1 mp-cel előzi. Button újabb 2 mp-et adott Hamiltonnak.
42. kör: Button már csak 4.2 mp-re jár csapattársától, hamarosan támadási helyzetbe kerül.
41. kör: Button 1:34.204 p! A tavalyi világbajnok 2 mp-et vert Hamiltonra, hátránya 6.4 mp.
40. kör: Vettel 1:34.715! Hamilton váltójában nem működik a hármas fokozat.
39. kör: Button is kiment kerékcserére.  Nagy gondok vannak Hamilton váltójával...
38. kör: Button négy tizedet "adott" Vettelnek.
37. kör: Button előnye 1.3 mp, Hamilton pedig már csak 2.2 mp-re jár Alonsótól.
36. kör: Hamilton 1:35.182!
35. kör: Hamilton újabb hét tizedet hozott Alonsón. Button előnye 1.5 mp Vettellel szemben.
34. kör: Hamilton ismét közeledik Alonsóhoz, de messze még a támadási lehetőség.
33. kör: Vettel 1 mp-et hozott, már csak 1.7 mp-re jár Buttontól.
32. kör: Belassult Alonso, hat tizedet veszített Webberrel szemben.  Button előnye már csak 2.6 mp.
31. kör: Alonso 1:35.214! A spanyol már a Red Bullra is veszélyes, Hamiltont már simán maga mögött hagyta. Vettel tizedekkel lassabb Webbernél...
30. kör: Button 3.0 mp-cel vezet Vettel előtt.
29. kör: Alonso 1:35.452!  A második és a harmadik szektorban is a spanyol a leggyorsabb.
28. kör: Button vezet, de még be kell mennie a lágyabb keverékű abroncsokért. Így legfeljebb az ötödik helyre tud visszatérni...
27. kör: Hamilton 1.35.563!
26. kör: Webber is meglátogatta csapatát kerékcseréért. Az ausztrál Vettel és Button mögé került. Hamiltoné a legjobb köridő, 1:35.675!
25. kör: Vettel és Alonso is a boxban járt. Hamilton a célegyenesben villámgyorsan megelőzte Kobajasit.
24. kör: A Ferrari már várja Alonsót, aki elment még egy gyors körre. Az elmúlt percekben hat tizedet hozott Vettelen.
23. kör:  Hamilton kerékcserén járt. A brit csak a rendkívül gyors Kobajasi mögé tért vissza, nehéz feladat lesz az előzés.
22. kör: A két Red Bull nagy fölénnyel vezet, egyelőre úgy tűnik, csak a harmadik helyért lehet nagyobb csata.
21. kör: Vettel újabb egy tizedet adott Webbernek, Alonsót már 7.8 mp-cel előzi.
20. kör: Vettel 1:36.545! A német előnye 2.2 mp.
19. kör: Vettelé lett a legjobb idő az első szektorban, utána viszont veszített egy tizedet Webberrel szemben.
18. kör: Vettel rosszul ment az első szektorban, de utána "visszahozta" korábbi előnyét.
17. kör: Már 2.2 mp Vettel előnye.
16. kör: Vettel most egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, előnye 1.9 mp.  A német pilóta 6.5 mp-cel előzi meg Alonsót.
15. kör: Webber három tizedet "hozott" Vettelen.
14. kör: Picit "lassult" a német, mégis egy tizeddel növelte előnyét. Alonso hátránya eközben 5.8 mp. A mclarenek még messzebb...
13. kör: Vettel 1:36.674! Újabb négy tizedet adott Webbernek.
12. kör: Vettel 1:36.765-tel "válaszolt" márkatársának, egy tizeddel növelte előnyét.
11. kör: Most Webberé a leggyorsabb kör (1:36.926 p), hátránya 1.5 mp.
10. kör: Vettel az új "rajt" óta pokoli tempóban halad, folyamatosan övé a legjobb köridő.
9. kör: A két Red Bull kezdi növelni az előnyét, Hamilton pedig már támadná Buttont. A 2008-as világbajnok ugyanis lágy, míg csapattársa kemény keverékű gumikon harcol. Hamiltonnak előznie kellene, ha sikerest szeretne elérni.
8. kör: Schumacher keményen megelőzte Barrichellót, míg Rosberg majdnem elszállt, amikor támadta Buemit. Schumi már a hatodik.
7. kör: Kiment a safety car,  Vettel simán eljött az első helyen. Mögötte sem változott a helyzet.
6. kör: Maradt a pályán a biztonsági autó.
5. kör: Maradt a pályán a biztonsági autó.
4. kör: Továbbra is safety car diktálja a tempót. Button arra panaszkodik, hogy vibrál az autója.
3. kör: Még mindig pályán a biztonsági autó. Dráma!!! Kubica autója teljesen lelassult, a lengyel félre is állt, feladta a futamot! A Renault kocsiján nem volt fenn a jobb hátsó kerék...
2. kör: Rosberg kerékcserén járt, egyedüliként a legjobb tízből.
1. kör: Hülkenberg és Liuzzi is balesetet szenvedett, négyen máris kiestek. A top3 mögött Alonso, Button és Hamilton. A tv-s visszajátszás szerint Petrov ütközött Hülkenberggel, Massa pedig Liuzzival.
RAJT:  Vettel simán eljött az első helyen, Kubica viszont megelőzte Webbert. Petrov csúnyán a falnak csapódott, sőt Massa is kicsúszott. JÖN A SAFETY CAR!!!
7:55 ó: Lucas di Grassi csúnyán összetörte autóját, miközben a rajtrácsra igyekezett. A brazil versenyző sértetlenül úszta meg a balesetet, de nem állhat rajthoz.
7:40 ó: Fernando Alonso a monzai és a szingapúri futam megnyerése után ezúttal a negyedik helyről indulhat.
"Mindig nehéz megjósolni az eredményt, ha az előző helyszíntől teljesen más karakterű pályára érkezünk. Tudtuk, hogy a McLaren újításokkal készült, azzal is tisztában voltunk, hogy a hasonló stílusú spái versenyen a Red Bull dobogós volt. Sejtettük, hogy nem lesz egyszerű feladatunk..."
7:35 ó: Az időmérő után a Williams-csapat panaszt tett Lewis Hamilton ellen, állítva, a 2008-as világbajnok feltartotta Nico Hülkenberget a Q3-ban. A versenybírók azonban eltekintettek a mclarenes megbüntetésétől. Hamilton a szombati váltócsere miatt amúgy is öt rajthelyes büntetést kapott, így a nyolcadik pozícióból kezdi a versenyt.
7:25 ó: Sebastian Vettel eddig uralja a szuzukai versenyt, a pénteki két szabadedzés után a vasárnapra halasztott időmérőn is verhetetlennek bizonyult. Ennek megfelelő önbizalommal várja a rajtot.
"Nagyszerű, hogy a Ferrari sikerei után ismét mi kerültünk a pole-ba! A legutóbbi két versenyen nem szerepeltünk jól, de most sokat javítottunk az autó teljesítményén. Ez a pálya kedvez nekünk, főleg az első szektor. Ráadásul nincs is túl sok hosszú egyenes,  ahol hátrányban lehetnénk...De nehéz feladatot jelent, hogy azonos napon rendezik az időmérőt és a futamot. Természetesen szeretném megismételni a tavalyi győzelmemet.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Red Bull-siker az időmérőn, Vettel az 1.
Szinte teljesen a pénteki szabadedzés "forgatókönyvét" írták újra a szombatról vasárnapra halasztott időmérő edzésen: Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak Mark Webber előtt. A 61. Formula-1-es világbajnokság Japán...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Büntetés vár Lewis Hamiltonra
Újabb csapás érte a 2008-as világbajnokot! A legutóbbi négy versenyen háromszor "nullázó" Lewis Hamilton ugyanis hiába szerezné meg a legjobb helyet a vasárnapra halasztott időmérő edzésen, csak a hatodik helyről indulna a...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
F-1: vasárnap lesz az időmérő edzés!
Áll a víz a szuzukai pályán, a biztonsági autó is többször megcsúszott az ellenőrző körben, ezért vasárnapra halasztották az időmérő edzést a 61. Formula-1-es világbajnokság Japán Nagydíján. Szombatra borzasztóan elromlott az...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Tarolt a Vörös Bika a nyitányon
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a Red Bull fölényét hozta az első és a második szabadedzés a 61. Formula-1-es világbajnokság Japán Nagydíján: mindkét alkalommal Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak az összetettben...
Tovább a teljes cikkhez »