Hegyikerékpáros vonalon a legújabb XTR-en alkalmazott innovációk szivárogtak lejjebb, valamint a 10 fokozatú váltórendszer süllyedt a Deore szintjéig, országúton az Ultegrát érdemes megemlíteni, ami látványos ráncfelvarráson esett át (bár műszakilag nem sok újjal szolgál).
Persze a mountain bike és az országúti szegmensben is vannak érdekesebb újítások, de a gyár üzletpolitikája miatt ezek hivatalos leleplezésére még várni kell.
Az alábbiakban az új színekben pompázó, sportos felhasználásra, amatőr versenyzésre szánt országúti szettről készült fotók láthatóak. A hagyományos bowdennel működtetett Ultegra rendszerben műszaki értelemben tulajdonképpen csak a választható karbon-kompozit pedál új, amiről sokat egyelőre nem tudunk. Ami tény: pár grammal könnyebb lett.
A jelenleg futó szett tesztje alább olvasható:
A hazai országúti bringások közül a japán márka hívei talán mindennél jobban kíváncsiak, milyenre sikerült az új Dura Ace mintájára teljesen áttervezett Ultegra család. Sajnos itthon annyira elszálltak a Shimano árak, hogy az...
Tovább a teljes cikkhez »
Fotók az új, sötétebb tónusú felületkezelést kapott Ultegráról, ami – a szerkesztő szerint – pofásabbra sikerült a 2010-es Ultegra designhoz képest:
Új karbon Ultegra pedál (265 gramm) |
Továbbra is kapható lesz az alumínium változat (314 gramm) |
Az Ultegra hajtókarra ráfért a Dura-Ace-re hajazó felületkezelés |
Ultegra 2012 fék |
Ultegra 2012 váltó |
Ultegra 2012 átdobó |
Ultegra 2012 kerék (hátsó) |
Ultegra 2012 kerék (első) |
Ultegra 2012 gyorszár |
SHIMANO országúti alkatrészek Magyarországon jó áron: KATTINTSON IDE!