Prototípusok a Touron: Colnago C59

Szerző: shLétrehozva: 2010. július 15. 12:04
A Tour de France talán legszebb egyedi festésű kerékpárját a francia bajnok, Thomas Voeckler Colnago C59-ét mutatjuk be, amely sok más Tour-géphez hasonlóan a gyártó prototípus csúcsmodellje.


Az 55 éves olasz gyártó zászlóshajója hű marad a hagyományokhoz, és a jól bevált muffolt vázépítési technológiát alkalmazzák, melynek napjaink egyéb, talán korszerűbb megoldásai a legnagyobb előnye, hogy bármilyen egyedi geometria készíthető a versenyzők számára.

A Colnago csúcsgépekhez használatos karbonszálas alapanyagokat továbbra is a Ferrari Forma 1-es részlegével együttműködve fejlesztik, így a papíron nem a legkönnyebb vázépítési technológia ellenére mégis sikerült a C59 vázat 1 kilogramm alatt tartani, a bemutatott komplett kerékpár súlya 7 kilogramm.

James Huang - Bikeradar.com
  Fotó: James Huang - Bikeradar.com

A Colnago, mint manufaktúra-jellegű gyártó, egyébként nem csak a versenyzőknek kínál gyönyörű, egyedi designokat, de a minőségi kerékpárok piacán talán a legtöbb lehetőségük van a vásárlóknak is válogatni rengeteg festés közül, melyeket megfelelő felárért megkaphat a széria modelleken kívül is. (Magyarországi Colnago-információért KATTINTSON IDE!)

James Huang - Bikeradar.com
  Fotó: James Huang - Bikeradar.com

A vázon újítás még a vázon belül elvezetett kábelezés, aminek az esztétikai okokon kívül azért is van jelentősége, mert így nincs szükség különböző kialakításra az elektronikus vezetékekkel működő Dura Ace DI2 szett fogadására. Voeckler bringája azonban nem a japán, hanem az olasz gyártó alkatrészeivel van szerelve, teljes 2x11 sebességes Campagnolo Super Record szettel, és Bora kerekekkel.

James Huang - Bikeradar.com
  Fotó: James Huang - Bikeradar.com

Azaz mégsem teljes a Super Record szett, ugyanis a szerelők inkább a titán terelőlemezes Chorus mellett tették le a voksot az átdobó esetében, mint a karbon terelőlemezes Super Recordnál.

James Huang - Bikeradar.com
  Fotó: James Huang - Bikeradar.com

A 11 sebességes racsni fogai is titánból készülnek, és még mindig a legtartósabbnak számítanak a piacon, az áttételtartomány természetesen tereptől függően változik. Az egyéb alkatrészek közül messziről felvillan a fehér FSA Plasma – egy darabból készült integrált kormány, amely kiemelkedő dísze a csodabringának.

James Huang - Bikeradar.com
  Fotó: James Huang - Bikeradar.com

Az új Colnago csúcsmodell ősztől vagy jövőre kapható majd a nagyközönség számára is, Magyarországon Colnago információért figyelje a bikeexpress.hu honlapot!

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
A Tour de France leggyorsabb bringája
Alessandro Petacchi a Tour de France 4. szakaszán második győzelmét aratta különleges festésű Wilier Cento1 Superleggera kerékpárja nyergében sprintbefutón, amely így a mezőny leggyorsabb bringájává lépett elő. ...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Orca: az olimpiai bajnok Tour-bringája
Két héttel a Tour de France előtt bemutatták az olimpiai bajnok, Samuel Sanchez és az Euskaltel új kerékpárját, az Orcát, ami 2011-től egyben az Orbea sorozatgyártásba kerülő csúcsmodellje lesz. ...
Tovább a teljes cikkhez »