Az új generációs Orbea Orca kerékpárok bevezetésük évében (2007) a leginnovatívabb gépek közé tartoztak, azóta több neves gyártó is másolta az alkalmazott megoldásokat. A spanyolok ismét megpróbáltak beelőzni egy lépéssel…
Az Euskaltel új gépét nagy csinnadrattával mutatták be Spanyolországban, még egy igazán „cool” videó is készült, melyben Sanchez motorral próbálja legyőzni önmagát:
Az elmúlt három évben ráncfelvarráson és súlycsökkentésen esett át az Orca, 2011-re azonban ismét komoly, előre mutató változtatásokat hajtottak végre az Orbea zászlóshajóján. Az új sorozatgyártásba kerülő Orca kerékpárok legfőbb különlegessége az SSN (Size Specific Nerve) technológia, ami annyit takar, hogy 10 különböző méretben 10 teljesen különböző(!) kerékpár születik a tervezőasztalon.
![]() |
|
Fotó: Orbea |
A 6 férfi és 4 női méretben készülő bringák nem csak a vázgeometriában különböznek, de a vázak tervezésénél figyelembe veszik a különböző testméretekből, és a testméret növekedésével együtt járó súlynövekedésből eredő különböző terheléseket, és eszerint optimalizálják a csövek vastagságát, átmérőjét, terhelhetőségét, stb. Így tulajdonképpen 10 egyedi kerékpárt terveznek.
![]() |
|
Fotó: Orbea |
Messziről az új Orca fő vonalaiban hasonlít a 2010-es modellre, de közelebb érve már látszik, hogy egy teljesen új bringával van dolgunk. Teljesen új a bowdenelvezetés, a hordó alakú homlokcső 2011-re konkáv profilú lesz, karcsúbb benyomást keltve. És egy apró, kissé harley-s elem: a bordázott nyeregcsőbilincs.
![]() |
|
Fotó: Orbea |
Szintén fontos változás a villaszárak hajlításának módosítása, az új forma még jobban csillapítja, elvezeti a váz az út egyenetlenségeiből adódó rezonanciát, kényelmesebbé téve így a kerékpárt, ugyanakkor megtartva a maximális hajtáshatékonyságot.
![]() |
|
Fotó: Orbea |
Az előbb említett módosítások a jobb aerodinamikát is szolgálják, amit szélcsatornában optimalizáltak az Orbea mérnökei, az új Orca légellenállása 14 %-kal lett jobb. A villaszárak új formája következtében például közelebb kerülnek a vázelemek a mozgó alkatrészekhez, csökkentve így a turbulenciát. Így nem csak gyorsabb, stabilabb is lett a kerékpár.
![]() |
|
Fotó: Orbea |
Termszetesen az új Orcán is megtalálhatóak a high-tech szinten ma már elengedhetetlen megoldások: a karbonváz Monocoque rendszerű, azaz egy darabból készül, illesztési pontok nélkül, BB30-as középrész lehetőséggel, valamint 1,1/8-1,1/2-es, túlméretes fejcsapággyal.
BŐVEBB INFORMÁCIÓÉRT ORBEA KERÉKPÁROKKAL KAPCSOLATBAN KATTINTSON IDE, A HAZAI FORGALMAZÓ, A BIKEART HONLAPJÁRA!