A németek alaposan kezelésbe vették az amerikai masinát, tulajdonképpen csontvázra vetkőztették, maradt a 940 grammos full karbon váz, az 1150 grammos karbon Lefty telszkóp és a gyári Hollowgram hajtómű, melyeknél valóban nehéz lett volna könnyebbet találni a piacon. Illetve, hogy precízek maradjunk, a hajtómű külső tányérjának helyére felugrott a Tune 69 grammos 42 fogas ékszere.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A fékeknél az új „superlight” Formula R1 szettre esett a választás, persze tuning tárcsákkal (kerámiás fékezőfelülettel), az első és hátsó fék így száz grammot ver például a napokban a Bringahíradón is bemutatott Sram XX fékrendszerre.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Természetesen a cég világhíres agyai is beépítésre kerültek, Xentis karbonfelnikkel. Na itt sikerült a legtöbbet faragni a gyári kerékszetthez képest, az első és hátsó kerék súlya gyorsszárak nélkül 1025 gramm! Persze a Tune titán gyorskioldók sem tesznek sokat hozzá ehhez, egyenként 10 grammjukkal.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A váltók, és egyéb kiegészítők beszerzésekor a német kollégákat hívták segítségül, a Lightweight, AX Lightness és Schmolke – közös érdekeltségi körbe tartozó – cégek szuperkönnyű termékeit aggatták a Flash vázra.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Külön egy misét megér a Sachs Quarz markolatváltó, amely bár alapjában véve több mint 10 éves konstrukció, a súlyrekorder montikon még mindig vele találkozhatunk. A 2x9-es tuning-változat súlya 110 gramm.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A végeredmény hat kiló alatt maradt, persze ehhez a kulacsról le kell mondanunk…
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |