MTB tun(e)ing felsőfokon

Szerző: shLétrehozva: 2009. szeptember 14. 13:33
Az Eurobike tesztnapján ahogy megkaptuk a kincset érő, „mindenvivő” karszalagokat, utunk az expóterületen nyílegyenesen átvágva vezetett a leghátul berendezett Cannondale stand felé, hogy birtokba vegyük az előzőleg csak képeken látott 7,5 kilós csodahardtailt, a Flasht. A próbáról hamarosan írunk, most szeretnénk bemutatni, hogyan lehet egy gyári felszereltségű álomgépből úgy lefaragni további másfél kilót, hogy még a versenypályára is felmerészkedjünk vele „egyszer”.



A németek alaposan kezelésbe vették az amerikai masinát, tulajdonképpen csontvázra vetkőztették, maradt a 940 grammos full karbon váz, az 1150 grammos karbon Lefty telszkóp és a gyári Hollowgram hajtómű, melyeknél valóban nehéz lett volna könnyebbet találni a piacon. Illetve, hogy precízek maradjunk, a hajtómű külső tányérjának helyére felugrott a Tune 69 grammos 42 fogas ékszere.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A fékeknél az új „superlight” Formula R1 szettre esett a választás, persze tuning tárcsákkal (kerámiás fékezőfelülettel), az első és hátsó fék így száz grammot ver például a napokban a Bringahíradón is bemutatott Sram XX fékrendszerre.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Természetesen a cég világhíres agyai is beépítésre kerültek, Xentis karbonfelnikkel. Na itt sikerült a legtöbbet faragni a gyári kerékszetthez képest, az első és hátsó kerék súlya gyorsszárak nélkül 1025 gramm! Persze a Tune titán gyorskioldók sem tesznek sokat hozzá ehhez, egyenként 10 grammjukkal.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A váltók, és egyéb kiegészítők beszerzésekor a német kollégákat hívták segítségül, a Lightweight, AX Lightness és Schmolke – közös érdekeltségi körbe tartozó – cégek szuperkönnyű termékeit aggatták a Flash vázra.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

Külön egy misét megér a Sachs Quarz markolatváltó, amely bár alapjában véve több mint 10 éves konstrukció, a súlyrekorder montikon még mindig vele találkozhatunk. A 2x9-es tuning-változat súlya 110 gramm.

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás

A végeredmény hat kiló alatt maradt, persze ehhez a kulacsról le kell mondanunk…

Takács Tamás
  Fotó: Takács Tamás