Az UCI közleménye szerint a kerékpárok homlokcső kialakítása nem felel meg az előírásnak, a szabálykönyv ugyanis kimondja, hogy a kerékpár szerkezeti elemein kívül semmilyen aerodinamikát javító toldalék nem megengedett, valamint a szerkezeti elemeknek teljesíteni kell a 3:1 szabályt, ami szerint a haladás irányában egyik elem sem lehet több mint háromszor olyan széles, mint a haladás irányára merőleges szélessége az elemnek.
A legfurcsább az UCI időzítése, ugyanis a Saxo Bank színeiben és a világbajnokságon már Fabian Cancellara is hasonló kerékpárokat használt, hasonló homlokcső megoldással. A Specialized tervezői szerint a csúcsosan ívelt orr rész nem pusztán öncélú aerodinamikai célokat szolgál, hanem szerkezeti elemként funkcionál, ez a forma ad ugyanis kellő merevséget a fékkonzoloknak és a kormányszárnak.
Az időzítés azért érintheti nagyon rosszul az Asztanát, mert a kerékpársportban a Forma 1-hez hasonlóan a tél a tervezés ideje, így most egy olyan kerékpárt tiltanak be, ami a már tavaly is érvényben lévő szabályok szerint tavaly is szabálytalan volt. Miért nem akkor vették észre a szabálytalanságot? A versenyszezont megkezdve Contadornak és a Specialized-nak már nincs sok lehetősége új fejlesztésekbe fogni.
A vasárnapi időfutamon így a Specialized egy másik modelljét, a Transitiont kénytelenek majd használni az asztanások, de hogy még bonyolultabb legyen a történet, az UCI szerint még utóbbiakat is módosítani kell, eltávolítva az alsócső-homlokcső találkozásnál lévő kis aerodinamikai idomokat. További kérdés, hogy mi lesz a hasonló kialakítású kerékpárt használó csapatokkal, mert nem Contador Specialized-ja az egyetlen ilyen gép a mezőnyben…