A 29-es kerékméretű hegyikerékpárok végérvényesen bebizonyították már, hogy a versenypályákon is megállják a helyüket, sőt, bizonyos szituációkban, a könnyedebb gördülés miatt jobbak a 26-osoknál. A versenyzők általában súlyuk miatt idegenkednek tőlük.
Míg egy 26-os versenyzésre alkalmas villa 1300 és 1500 gramm közötti tömegadattal rendelkezik, addig a legkönnyebb 29-es telók is 1700 gramm körül állnak meg, jelenleg a legkönnyebb talán a DT 1630 grammos modellje, de mozgása minőségében és megbízhatóságában – tapasztalataink szerint – a DT nem veszi fel a versenyt a Rock Shox-szal vagy a Fox-szal.
![]() |
|
Tesztelésen a prototípus, egyelőre Reba felirattal... |
A Rock Shox új SID-je a hírek szerint az 1500 grammot célozza meg, és a végleges formájában valószínűleg vegyíti majd a Kobelski által tesztelt prototípus és a jelenlegi Reba XX karbonvállas 29-er villa legjobb tulajdonságait.
A Rock Shox eddig semmilyen információval nem szolgált az új villáról, talán a ma kezdődő Tapei Show – kerékpáros kiállításon derülnek ki részletek. Ami valószínű, hogy a villa kúpos villanyakkal készül majd, feltűnő, hogy a prototípusról készült fotók alapján alumíniumnak néz ki a váll, pedig 2010-ben már karbonvállas 29-es Rebát tesztelt pont Kobelski.
![]() |
|
Tavaly már feltűnt Kobelski gépén karbonvállas Reba prototípus is... |
A belsőségek tekintetében valószínűleg a 2011-es SID technológiája lesz irányadó, ami viszont a legérdekesebb, hogy a kiszivárgott információk szerint a merevség érdekében egy könnyített kialakítású through-axle (átmenőtengelyes) rendszert is kap majd.
A jelenleg legszélesebb magyarországi Rock Shox kínálatról IDE KATTINTVA érdemes tájékozódni.
(forrás: bikeradar.com)

Tanulságos volt a Merida Twenty Nine Lite 1800-D tartós tesztje, nem csak egy bizonyos márka bizonyos típusát próbáltam ezúttal, hanem sok tapasztalatot sikerült gyűjteni az egyre terjedő divathullám, a 29-es kerékméretű...
Tovább a teljes cikkhez »