Másfél kilós 29-er SID a láthatáron!

Szerző: shLétrehozva: 2011. március 15. 09:00
Az amerikai US Pro XCT hegyikerékpáros versenysorozat kaliforniai nyitófutamán Jeremy Horgan Kobelski gépében feltűnt egy prototípus 29-es SID villa, amely jövőre akár 200 gramm mínusszal ajándékozhatja meg a nagykerekűek szerelmeseit…


A 29-es kerékméretű hegyikerékpárok végérvényesen bebizonyították már, hogy a versenypályákon is megállják a helyüket, sőt, bizonyos szituációkban, a könnyedebb gördülés miatt jobbak a 26-osoknál. A versenyzők általában súlyuk miatt idegenkednek tőlük.

Míg egy 26-os versenyzésre alkalmas villa 1300 és 1500 gramm közötti tömegadattal rendelkezik, addig a legkönnyebb 29-es telók is 1700 gramm körül állnak meg, jelenleg a legkönnyebb talán a DT 1630 grammos modellje, de mozgása minőségében és megbízhatóságában – tapasztalataink szerint – a DT nem veszi fel a versenyt a Rock Shox-szal vagy a Fox-szal.

Tesztelésen a prototípus, egyelőre Reba felirattal...
 

A Rock Shox új SID-je a hírek szerint az 1500 grammot célozza meg, és a végleges formájában valószínűleg vegyíti majd a Kobelski által tesztelt prototípus és a jelenlegi Reba XX karbonvállas 29-er villa legjobb tulajdonságait.

A Rock Shox eddig semmilyen információval nem szolgált az új villáról, talán a ma kezdődő Tapei Show – kerékpáros kiállításon derülnek ki részletek. Ami valószínű, hogy a villa kúpos villanyakkal készül majd, feltűnő, hogy a prototípusról készült fotók alapján alumíniumnak néz ki a váll, pedig 2010-ben már karbonvállas 29-es Rebát tesztelt pont Kobelski.

Tavaly már feltűnt Kobelski gépén karbonvállas Reba prototípus is...  

A belsőségek tekintetében valószínűleg a 2011-es SID technológiája lesz irányadó, ami viszont a legérdekesebb, hogy a kiszivárgott információk szerint a merevség érdekében egy könnyített kialakítású through-axle (átmenőtengelyes) rendszert is kap majd.

A jelenleg legszélesebb magyarországi Rock Shox kínálatról IDE KATTINTVA érdemes tájékozódni.

(forrás: bikeradar.com)

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Teszt nagykeréken: a Merida első 29-ese
Tanulságos volt a Merida Twenty Nine Lite 1800-D tartós tesztje, nem csak egy bizonyos márka bizonyos típusát próbáltam ezúttal, hanem sok tapasztalatot sikerült gyűjteni az egyre terjedő divathullám, a 29-es kerékméretű...
Tovább a teljes cikkhez »