Lovassy a Tiszagyenda és Tiszaroff közötti körpályán kijelölt 164 kilométeres verseny utolsó körében akciózó osztrák Martin Schoffmann és a szlovák Patrik Tybor mögött nyerte az üldözők között döntő hajrát.
Idén sokáig úgy tűnt, hogy elmarad a Betonexpressz Nagydíj, de végül sikerült megteremteni a magyar kerékpársport jövője – és az olimpiai kvalifikáció – szempontjából nagyon fontos Europe Tour ranglistaverseny feltételeit Tiszagyendán, és a péntek délutáni törökszentmiklósi kritérium után szombaton, kora délután elrajtolt a nemzetközi mezőny, köztük a legjobb hazai bringásokkal a pontszerzés reményében.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A 23,5 kilométeres körből – melynek különlegessége, hogy egy néhány kilométeres szakaszon a tiszai gáton halad – hetet kellett teljesíteni a bringásoknak. Mindjárt az elején voltak próbálkozások, sajnos a pontszerzés szempontjából nagyon ígéretes szökést több Ora Hotels versenyzővel nem engedte el a mezőny.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Később kialakult egy háromfős elmenés Csomor Zoltánnal (magyar válogatott), Vígh Zoltánnal (Aegon Cycling Team) és egy osztrák versenyzővel, majd felzárkózott rájuk Fejes Gábor (magyar válogatott) a szlovák válogatottban induló Nagy Róbert és egy újabb osztrák bringás társaságában.
![]() |
|
Fotó: Vanik Zoltán |
Magyar szempontból ez a szökés jó is volt, meg nem is. Jó volt, mert a nemzet kvalifikációja szempontjából hatból három pontszerző helyen magyar versenyző volt, és a maradék két pontszerző hely valamelyikére a mezőnyhajrán is odaférhetett volna magyar versenyző, például Lovassy Krisztián.
![]() |
|
Fotó: Vanik Zoltán |
Azonban egyelőre esélyesebbnek tűnik, hogy a vb-re és az olimpiára nem a nemzetek rangsora, hanem az Europe Tour egyéni ranglista alapján tudunk kijutni (ehhez záráskor az első 200-ban kell lennie magyar versenyzőnek, amire jelenleg Lovassy Krisztiánnak és Kusztor Péternek van jó esélye), és ha így nézzük, a versenyen Lovassy minél jobb pozícióba hozására kellett törekedni.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Megoszlanak a vélemények, nem tisztünk eldönteni, mi lett volna a helyes döntés – versenyszituációban pláne nehezebb higgadt, helyes döntést hozni – de végül kontinentális csapatunk, az Ora Hotels-Carrera üldözni kezdte az egy percnél jobban nem eltávolodó szökést, és féltávnál össze is zárt a mezőny.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Meg kell említeni, hogy a pelotonban más csapat nem nagyon akadt, aki magára vállalta volna az üldözést, így mire sikerült utolérni az elmenést, az Ora Hotels bringásai sok energiát használtak el.
![]() |
|
Fotó: Vanik Zoltán |
Következett az újabb akció, és a kilencfős szökés ha lehet még „melegebb” volt magyar szempontból. Bár Lovassynak ezúttal sikerült bekerülnie az elmenésbe, az osztrák Viperbike csapatából hárman is ott voltak, így a sógorok gyakorlatilag csak elronthatták volna a versenyt. A magyarok közül Ivanics és Molnár István (Aegon Cycling Team) volt még ott, két szlovák versenyzővel és a szerb bajnok Dér Zsolttal, aki később defektet kapott és leszakadt.
![]() |
|
Fotó: Vanik Zoltán |
Az osztrákok az utolsó körben ki is játszották kártyáikat, folyamatosan akcióztak, amíg az erősebb Schöffmannak a szlovák Patrik Tyborral sikerült ellépni. Lovassynak már hiába sikerült megállapodni Ivaniccsal és Molnárral, hogy segítség az üldözésben, a két külföldit nem sikerült utolérni a célig. Schöffmann pedig még a befutó előtt lerázta Tybort, szólógyőzelmet aratva.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Lovassynak szerencsére a többieket sikerült levennie sprintre, így végül jól sült el a verseny, hiszen a harmadik helyért járó 16 UCI-ponttal 95-re növelte Europe Tour ranglista pontjainak számát, amivel 99%, hogy szezon végén a londoni kvalifikációt érő első 200-ban végez az egyéni ranglistán.
Fotógalériák:
A VERSENY JEGYZŐKÖNYVE:ME 1.2 | 160,3km 42,382 km/h | 2011.08.06 | |||
Pl. | Bib | UCI Code | Surname, name | Team | Time&Gap |
1 | 11 | AUT19870331 | SCHÖFFMANN Martin | VIPERBIKE-RADLAND KAERTNEN | 3:46\'56\'\' |
2 | 23 | SVK19870916 | TYBOR Patrik | NATIONAL TEAM SLOVAKIA | 0\'19\'\' |
3 | 15 | HUN19880623 | LOVASSY Krisztián | ORA HOTELS - CARRERA | 1\'14\'\' |
4 | 9 | CZE19790212 | HOMOLKA Adam | VIPERBIKE-RADLAND KAERTNEN | - `` - |
5 | 24 | SVK19880708 | VYSNA Matej | NATIONAL TEAM SLOVAKIA | - `` - |
6 | 8 | AUT19850113 | GÖTZ Markus | VIPERBIKE-RADLAND KAERTNEN | - `` - |
7 | 28 | HUN19880715 | MOLNÁR István | AEGON CYCLING TEAM | - `` - |
8 | 33 | HUN19780408 | IVANICS Gergely | NATIONAL TEAM OF HUNGARY | 2\'16\'\' |
9 | 49 | SRB19830325 | DER Zolt | RADNIČKI KRAGUJEVAC | 5\'39\'\' |
10 | 21 | SVK19921221 | KOLAR Michael (*) | NATIONAL TEAM SLOVAKIA | 8\'09\'\' |
11 | 27 | HUN19920706 | PINTÉR Tamás (*) | AEGON CYCLING TEAM | 8\'12\'\' |
12 | 4 | SLO19870218 | TERNOVŠEK Marcel | TUSNAD CYCLING TEAM | 8\'17\'\' |
13 | 37 | CZE19820702 | HUDECEK Petr | TEAM FORMAN CINELLI | 8\'38\'\' |
14 | 18 | HUN19920811 | STUBÁN Ferenc (*) | ORA HOTELS - CARRERA | 8\'54\'\' |
15 | 57 | HUN19900412 | BISCHOFF Bálint (*) | CERVELO TEAM PROLOG | 16\'35\'\' |
16 | 22 | SVK19721104 | NAGY Robert | NATIONAL TEAM SLOVAKIA | - `` - |
17 | 45 | HUN19900121 | DANCS Márton (*) | POSTÁS SE | 19\'19\'\' |
18 | 3 | ROU19920323 | SEBESTYEN Szabolcs (*) | TUSNAD CYCLING TEAM | - `` - |
Indult 56 fő, befejezte 18 fő

Az utolsó pillanatban sikerült megszervezni azt a két nemzetközi kerékpárversenyt, melyek közül az elsőre, egy háztömb körüli viadalra ma, pénteken került sor Törökszentmiklóson....
Tovább a teljes cikkhez »