Giro-tojások a reggeli sonka mellé

Szerző: shLétrehozva: 2011. május 13. 10:16
The Show must go on – a hétfői szörnyű tragédia után ismét a verseny kerül a figyelem középpontjába a Giro d’Italián, tegnap már Ventoso és Petacchi párharcáról szóltak a hírek, ma pedig kíváncsian várják a szurkolók, hogyan rendeződik át az összetett az első klasszikus hegyi befutón…

A 26 éves Wouter Weylandt távozása túlmutat a versenyen, talán minden bringás így vagy úgy magába szállt kicsit, elgondolkozott olyan dolgokon, amik ritkábban jutnak eszünkbe a mindennapokban.

Sokan érezték úgy, személyesen kell megemlékezniük elvesztett sporttársunktól, és a tragédia helyszínén fejezték ki együttérzésüket. Bár Weylandt csapata, a Leopard befejezte az idei Girót – mondván egyszerűen adott körülmények között nem tudják folytatni –, francia versenyzőjük, Brice Feillu a minap ellentétes véleményt fogalmazott meg a L’Equipe-nek:

„Én úgy gondoltam, nem kellene feladnunk a versenyt, hanem folytatnunk kellett volna a harcot és a lehető legjobbat kihozni magunkból Wouter emlékére, és ezt el is mondtam a többieknek. A többség azonban ki akart szállni, néhányuk számára elképzelhetetlen, hogy ne vegyenek részt a temetésen.”

Saját blogján ennyit tett hozzá: „Ez az én véleményem, de tiszteletben tartom a barátaim döntését. Egy csapat vagyunk, egységesnek kell lennünk minden helyzetben, még ha személy szerint különböznek is az álláspontjaink. Wouter úgy fog élni az emlékezetemben, ahogy számomra kedves volt. Vasárnap, az első szakasz után megölelt, nevetett, mert segítettem neki az emelkedőn, hogy küzdhessen a sprinten. Nagyon kedveltem Woutert, nagyon jól megvoltunk. Franciául beszéltünk és egy hullámhosszon voltunk.”

Feillu, a kiváló hegyimenő ma már nem lesz ott a mezőnyben, de az összetett esélyesei igen, egy afféle bemelegítés következik talán minden idők legnehezebb emelkedőit tartalmazó Giro d’Italia-jára.

Reggeli Giro-tojásaink az olasz EthicSport támogatásával jönnek létre, hogy professzionális táplálékkiegészítők is segítsék a bringa haladását, ne csak a hazai sonka.

A mai etap csak 110 kilométeres és a hegyi befutó sem mondható nehéznek, 15 kilométerrel a vége előtt kezdődik az érdemi része egy rövid meredekebb szakasszal, majd ezután nem lépi túl a 6-7%-os meredekséget. A topfavoritok között szinte biztos, hogy nem lesznek nagy időkülönbségek, azonban egyelőre elég szoros az összetett állás ahhoz, hogy a rózsaszín trikóra sokan pályázzanak, így nagy harc várható a szakaszgyőzelemért.

A Giro nagy esélyese, a háromszoros Tour-győztes Alberto Contador tegnap várakozásairól is beszélt hosszabb nyilatkozatában:

„Egyetlenegy célom van, győzedelmeskedni Milánóban! Nagyon szeretem a Girót, ennek a versenynek megvan a maga sajátságos hangulata. A mai napig nagyon jól emlékszem egy, a 2008-as Girón elért szakaszgyőzelmemre. A tegnapi murvás szakasz igazán nehéz szakasz volt. Sokat kellett kockáztatni, vagyis sok olyan helyzet volt, amikor mindent egy lapra kellett feltenni. Sokáig lehetne még vitatkozni, hogy megéri-e ilyen szakaszokat kijelölni, de a tegnapi nap már mögöttünk van és nekünk inkább előre kell néznünk.

Reuters
  Fotó: Reuters

Én, mint favorit? Lehet, hogy sokan így tekintenek rám, de nem az idei Giro d’Italia az első alkalom, hogy sokan figyelnek rám a mezőnyben. Nibali és Scarponi is nagyon jó kerékpárosok, nem félek tőlük, de tisztelem mindkettőjüket. Véleményem szerint a Giro megnyeréséhez hiba nélkül kell kerékpározni. Nem zavarna, ha ezt szakaszgyőzelem nélkül tudnám elérni, de ha választanom kellene, akkor nagyon örülnék egy, a Zoncolan hegyen elért szakaszgyőzelemnek.”

Contadort tehát a végső siker érdekli leginkább, mások a realitás talaján maradva, most próbálják kihasználni esélyüket a rózsaszínű trikóra. Közülük a legjobban az olasz Marco Pinotti áll az összetettben, aki a murvás szakasz után csak két másodperccel maradt le a Maglia Rosáról. A HighRoad versenyzője így nyilatkozott:

„Nincs esélyem a végén dobogón vagy TOP5-ben végezni, tehát ha több energiát kell is mozgósítanom a rózsaszínű trikó megszerzéséért, mint egyébként ésszerű lenne, akkor is küzdeni fogok érte!

Reuters
  Fotó: Reuters

Úgy gondolom, hasonló formában vagyok, mint tavaly, Úgy gondolom, az idei verseny kicsit könnyebb, mint a tavalyi, az első tíz napon, viszont a vége sokkal brutálisabb. Meglátjuk… Sokan vagyunk a mezőnyben, egy héten belül már többet tudunk majd.”

Közben az Etna fortyogása borzolja a kedélyeket, egyelőre úgy tűnik, nincs veszélyben a vasárnapi etap, maximum kisebb módosítások lehetnek az útvonalon.

A Giro d'Italia hírei új alrovatunkban: KATTINTSON IDE!