Az alábbi videókon keresztül a Team Garmin-Cervelo háza táján teszünk kirándulást, az amerikai csapat ausztrál pálya-világbajnoka, Cameron Meyer mutatja be, milyen technikai hátteret biztosítanak az olasz kerékpáros körversenyhez a szponzorok.
Elsőként a csapatbuszt járjuk körbe belülről. Meyer elmondja, hogy a Garmin két busszal rendelkezik, ezek közül egyet biztosítottak a Giróra. A versenyzők ebben utaznak a szakaszok között, három sor kényelmes szék áll rendelkezésre.
Mint a suliban, itt is van ülésrend, David Millaré például az első szék a vezetőülés mögött, hogy kinyújthassa hosszú lábait, Meyer – a zöldfülű országúti profi – általában középen ül, Tyler Farrar a hosszúkás „kanapét” kedveli az üléssorok mögött. A busz hátuljában ágyak is találhatóak, ha valakinek utazás közben pihenni szottyan kedve.
A fenti rekeszek a cipők, sisakok tárolására szolgálnak, névre szóló dobozok segítik, hogy ne keveredjenek a cuccok. A buszban kávéautomata, hűtő, inni- és ennivaló áll rendelkezésre, valamint WC és két zuhanyzófülke, hogy a versenyzők rögtön szakasz után is felfrissülhessenek.
A bringák és a felszerelés tekintetében sem fukarkodnak az amerikaiak, az „inkább több mint kevesebb” elv működik. Két nappal a csapatidőfutam és az első közös tréning előtt a csapat szerelője, Jack éppen Meyer kronógépén dolgozik. Az ausztrál SRM wattmérős hajtókart használt 54-es nagytányérral, 11-23-as sorral. A Cervelo bringákon 3T kiegészítők és Sram alkatrészek működnek együtt.
A szerelőkamionban megfordulva megtudhatjuk, hogy mindenkinek két országúti kerékpár, valamint egy vagy két időfutam-kerékpár áll rendelkezésére, és 60 pár kerék lóg a falakon, biztos, ami biztos, s természetesen a sorok, láncok mennyisége is túlbiztosított.
A kamionban alakították ki a mosókonyhát is, ahol elvégezhetőek az alapvető „háztartási munkák”, nem kell a hotel loundryjára alpozni. Itt raktározzák a szükséges kiegészítő élelmiszereket, tésztákat, müzliket, barokat, porokat, stb.
A Giro d'Italia hírei új alrovatunkban: KATTINTSON IDE!

Az egynapos kerékpárversenyek legklasszikusabbikának nevezett Milano-Sanremo után a csapatok szállítóbuszait összepakolják és Belgium felé veszik az irányt, hogy mindent átszállítsanak az északi klasszikusok helyszíneire. De mit...
Tovább a teljes cikkhez »