A pályák nyomvonalának módosítása következtében (a hosszú rövidebb, a közép hosszabb lett) jóval kisebb lett a különbség a két táv között. A két pálya között egy 25 kilométeres hurok a különbség, amit a legjobb hosszútávos versenyzők alig több mint egy óra alatt teljesíteni fognak.
Ez azt jelenti, hogy a hosszútávú dobogóért küzdő bringások óriási forgalomba fognak becsatlakozni, a középtávosok sűrűjébe. Eddig is volt átfedés a két távon a Dobogókő utáni közös pályarészen, de a hosszútávosoknak most sokkal több lassabban haladó középtávosra kell számítani.
Kérünk mindenkit, hogy előre készüljön fel fejben erre a jelenségre, és MINDKÉT fél próbáljon civilizáltan, emberi módon viszonyulni egymáshoz!
A középtávosok között nagyon sokan lesznek olyanok, akiket a magyar maratonversenyeken eddig még nem „leptek meg” ilyen módon hátulról. Végeztünk egy körülbelüli számítást a korábbi eredménylistákat és a változásokat figyelembe véve, és kiderült, gyakorlatilag a középtáv első száz helyezettjén túl, szinte biztos, hogy mindenki találkozik majd hátulról, gyorsabban érkező hosszútávosokkal.
Aki esetleg nem tudná, a hosszútávosok közül ilyenkor többen erélyesen kiabálnak, jelezve, hogy merről szeretnék kikerülni az utolért versenyzőket. Kérünk mindenkit, aki még nem találkozott ezzel a jelenséggel, ne vegye személyes sértésnek, és próbáljon meg előzékeny lenni azokkal, akiknek 25 kilométerrel több van a lábukban, és esetleg értékes helyezésekért küzdenek. Akinek ez nem okoz gondot, kérjük, hogy akár húzódjon le az ideális nyomról. Ez azért is fontos, mert a kimosott, sokkal kövesebb talaj miatt komoly baleset forrása is lehet egy ilyen feltartás!
![]() |
|
Nem mindenhol lesz ilyen sima ügy az előzés... |
Fotó: Vanik Zoltán |
A másik oldalon a hosszútávosok részéről is jóval több megértést kérnénk, és a legfontosabb, hogy vegyék figyelembe, a pálya bizonyos, technikásabb szakaszain hiába ordítanak, hogy „Pálya!”, „Jobbról!”, „Balról!”, stb., akiket utolérnek, elképzelhető, hogy ha akarnának sem tudnának biztonsággal korrigálni. Tehát semmiképpen ne számítsanak arra, hogy becsatlakozva a középtáv sűrűjébe hirtelen megnyílik előttük az ideális nyom, mint Mózes előtt a tenger…
És ugyanúgy, ahogy rengeteg középtávos lesz, aki nem találkozott még hátulról, nagy sebességkülönbséggel előző hosszútávossal, a hosszútávosok közül is többen most fognak először ízelítőt kapni arról, milyen az, amikor például a Visegrád előtti köves katlanban hirtelen gyök-kettővel szambázó kerékpáros alakok jelennek meg előtte, akik között ideális nyomra nem, ellenben emberfej nagyságú kövekre lehet majd számítani…
Kérjük tehát a gyorsabban haladó, előzni szándékozó hosszútávosokat és a lassabb középtávosokat is, hogy elsősorban a biztonságukat tartsák szem előtt, és csak azután a megszerezhető helyezési számukat, a saját és minden résztvevő érdekében!
S hogy jó hírrel is szolgáljunk: a versenypálya száraz lesz, a bejárás során kiderült, hogy a múlt héten még a nyomvonalon lévő akadályok legnagyobb részét valóban eltávolították és a maradékon is dolgoznak. Nehézséget a sok helyen kimosott talaj jelenthet majd csak igazán.
Érdemes minél jobb defektvédelemről gondoskodni, ennek megfelelő gumival készülni, amellyel kevésbé kockázatos alacsony nyomással közlekedni.

Sajtótájékoztatón mutatták be szerdán a T-Mobile Top Maraton sorozat 2. állomását, a XI. UNIQA Duna Maratont. Mint Harangvölgyi András főszervező elmondta, a verseny Kelet-Közép-Európa egyik legnépesebb mountain bike-eseménye,...
Tovább a teljes cikkhez »