Csúcs "edzőgép": Cannondale Scalpel 29

Szerző: shLétrehozva: 2011. augusztus 25. 09:04
Az Egyesült Államok egyik legkiválóbb cyclocross versenyzője, Tim Johnson gépe a többnapos és hosszú távú mountain versenyeke: Cannondale Scalpel 29:


A múltban Tim tavasszal és nyáron országúti profiként versenyzett, az idei az első év, hogy kizárólag a krosszra koncentrál.  Lassan elérkezik a szezon ezért az amerikai bringás úgy döntött, hogy edzés céljából versenyez a híres Leadville-i 100 mérföldes mtb-versenyen, majd ezután egy többnaposon (Breck Epic) is rajthoz áll, így 7 napot tud versenykörülmények között edzeni pihenő nélkül.

Az eszméletlen kemény megpróbáltatáshoz egy 29-es fully-t választott társul, méghozzá a Cannondale csúcsgépét a Scalpel 29-et. A döntése merésznek, sőt talán vakmerőnek is mondható annak tudatában, hogy a bringával ezelőtt mindössze3 órát tekert egy demo napon, és a saját példányát a versenyre utazás előtt nem sokkal kapta meg.

A komplett gép súlya 10,02 kg lett, ami bár közel sem olyan könnyű, mint pl. a merev Flash 29 karbon amivel Fumic és Fontana megy a világkupákon, de a több nap során a kényelem kifizetődőbb lehet a pár gramm „túlsúly” ellenére is. A 2012-től kereskedelmi forgalomban is elérhető váz mindenből a legjobbat elv alapján épült. Az egy forgáspontos rendszer nagy átmérőjű tengellyel rendelkezik, és 100mm-es mozgásra képes egy Fox RP2 Propedal taggal, úgyhogy az egy darabból kialakított hátsó háromszögön forgáspont sem található.

A full karbon váz átütő tengelyes, Press Fit 30 típusú középcsapágyat fogad, post mount tárcsafék felfogatás jellemzi, és a 1,5 inches fejcső egy 110mm-t mozgó Lefty-t fogad. A szintén Cannondale fejlesztésű villa, a Rock Shox egy légkamrás (Solo Air) rendszerét használja, és hidraulikus lockouttal zárható. A váz konzolos első váltót fogad, ami a lengőkarra rögzíthető, így nem okoz gondot a rugózás.



A felszerelés is non plus ultra. Teljes SRAM XX szett, Avid XX World Cup fékekkel 160mm-es tárcsákkal elöl és hátul. A Cannondale Hollowgram Sl hajtókarra is XX lánctányérok kerültek 39/26-os fogszámmal. A kerekek a piacon kapható egyik legkönnyebb Stan’s Notubes Race Gold típusúak. Az első, tárcsa és gumi nélkül 619 grammot nyom, ami szinte hihetetlen egy 29-es keréktől. Tim a Schwalbe gumik közül a pályára szerinte legmegfelelőbbet választja, a Leadville 100-on 2.0 Rocket Ronnal, míg a Breck Epic-en 2.25-ös Racing Ralphfal ment.

A 700mm széles, egyenes Truvativ kormány segít alacsonyan tartani a „pilótafülkét”. Az egyedüli Shimano alkatrész a bringán a legújabb XTR Race pedál.

Johnson elmondta, hogy azért választotta a nagykerekű bringát, mert sokkal jobban megfelelt annak a célnak, hogy felkészüljön a cyclocross szezonra, ugyanis a váltás a cross bringa és a twoniner között  igazán könnyen ment.

forrás: cyclingnews.com