A svájci BMC kerékpárgyár az utóbbi években "skeleton" vázairól híresült el, melyeken "csontvázszerű" összekötő elemekkel alakítottak ki. A 2010-es csúcsmodellen már csak az ülőcső-felsőcső találkozás emlékeztet a korábbi designra, természetesen már az utóbbi elem is a szénszálas anyagból készül.
A 36 éves Hincapie még mindig a mezőny egyik legmagasabb figurája, a méretre készült váz ülőcső magassága 57 cm, de a hosszú, megerősített nyeregcső 80 cm-ig emeli a Turbomatic nyerget a hajtóműtengelyhez képest. A kormányszár is extra hosszú, 140 mm-es.
Az amerikai zászlóra épülő design a légierőtől is kölcsönvett egy ötletet, Hincapie bajnoki címeinek számát, a vadászpilóták légiharc győzelmeinek jelzéséhez hasonlóan, csillagok mutatják a felsőcső oldalán.
A versenygép előlről, Easton kiegészítők, karbonkerekek, és Campagnolo Super Record 2x11 sebességes váltórendszer.
Apró részletek: Az amerikai-svájci csapatnál még a kormánybetekerőt lezáró szalagokon is jelzik hovatartozásukat.
A meghajtás és váltásrendszer legtöbb darabja Campagnolo Super Record, egyedül a hátsó váltó "sima" Record. A pedál a profik körében egyre jobban terjedő Speedplay patent rendszer.
Big George nem csak a kerékpár külsejére fordított különös figyelmet, bajnoki szerelése is az egyik legmutatósabb a mezőnyben. Na ja, teheti, hiszen az amerikai sztárnak saját kerékpáros ruházatot gyártó vállalkozása van, amely az egyik legnépszerűbb az USA-ban.