A nyerő kerékpár a katari sivatagban

Szerző: shLétrehozva: 2010. február 13. 08:59
A Tour of Qatar összetett győztese, a belga Wouter Mol kerékpárja több szempontból is kilóg a mezőnyből, és nem csak a Vacansoleil közel két méter magas kerekesének testi adottságai miatt. A holland Pro-Continental (profi másodosztályú) csapat természetesen egy patinás holland kerékpárgyártóval, a több mint 100 éves múltra visszatekintő Batavus műhellyel kötött szponzori szerződést.



A Vacansoleil bringája egyáltalán nem tartozik a mezőny legdrágább kerékpárjai közé, sőt, talán a „legegyszerűbb” címre is pályázhatna, mégis, letisztultsága önmagáért beszél, éppen az évszázados múlt sugárzik róla már messziről.



Manapság már ritkaságszámba mennek a profi mezőnyben a hagyományos alumínium vázak, olyannyira elterjedtek a szénszálas anyagok, a hollandok afféle utolsó fecskék ebből a szempontból.

Egy minőségi fém váz – titán, acél, alumínium – gyártási költségét tekintve ma már drágább egy „konfekció” karbon modellnél, a Batavus pedig nem a távol-keleten gyártat. Ahogy a képen is látható, például a hegesztési varratok csiszolása is manufakturális eljárással történik.

Az alkatrészcsalád a Shimano csúcsszettje, a Dura-Ace, a kerekek a profi szinten közepes árfekvésű Cole T50 Lite modellek, 50 mm magas karbon felnivel, profi szinten ugyancsak közepes, de inkább gyengének számító 1500 grammos (pár) súlyadattal.

Virtingli "profis megoldás", a szelephosszabbítót a mindenre jó szigetelőszalag rögzíti.

Újabb profi segédeszköz: a húzózár. Ha nem fixálná biztosan a rajtszámot a speciális konzol, tuti, ami tuti. A fehér szigetelőszalag pedig a nyeregmagasságot jelzi, hogy ne kelljen méricskélni a nyeregcső ki vagy betételekor.

A karbon felniket speciális anyagból készült pofák fékezik. (A hagyományos betéteketen pillanatok alatt megjellennének a sorják, és a fékhatás is jóval gyengébb.)

Egy igazi klasszikus öltözött új köntösbe 2010-re, a San Marco Regal nyereg. Nagyjából maradt a széles, kényelmes forma és a védjegynek számító szegecsek, a hightech konstrukció viszont jelentős súlycsökkenést erdményezett.

S végül még begy "profi trükk": a villaszár végén a kerék kiesését meggátló biztonsági pöcköt lereszelték, hogy valóban csak két mozdulat legyen a kerékcsere.

(forrás: velonews)