A Vacansoleil bringája egyáltalán nem tartozik a mezőny legdrágább kerékpárjai közé, sőt, talán a „legegyszerűbb” címre is pályázhatna, mégis, letisztultsága önmagáért beszél, éppen az évszázados múlt sugárzik róla már messziről.
Manapság már ritkaságszámba mennek a profi mezőnyben a hagyományos alumínium vázak, olyannyira elterjedtek a szénszálas anyagok, a hollandok afféle utolsó fecskék ebből a szempontból.
Egy minőségi fém váz – titán, acél, alumínium – gyártási költségét tekintve ma már drágább egy „konfekció” karbon modellnél, a Batavus pedig nem a távol-keleten gyártat. Ahogy a képen is látható, például a hegesztési varratok csiszolása is manufakturális eljárással történik.
Az alkatrészcsalád a Shimano csúcsszettje, a Dura-Ace, a kerekek a profi szinten közepes árfekvésű Cole T50 Lite modellek, 50 mm magas karbon felnivel, profi szinten ugyancsak közepes, de inkább gyengének számító 1500 grammos (pár) súlyadattal.
Virtingli "profis megoldás", a szelephosszabbítót a mindenre jó szigetelőszalag rögzíti.
Újabb profi segédeszköz: a húzózár. Ha nem fixálná biztosan a rajtszámot a speciális konzol, tuti, ami tuti. A fehér szigetelőszalag pedig a nyeregmagasságot jelzi, hogy ne kelljen méricskélni a nyeregcső ki vagy betételekor.
A karbon felniket speciális anyagból készült pofák fékezik. (A hagyományos betéteketen pillanatok alatt megjellennének a sorják, és a fékhatás is jóval gyengébb.)
Egy igazi klasszikus öltözött új köntösbe 2010-re, a San Marco Regal nyereg. Nagyjából maradt a széles, kényelmes forma és a védjegynek számító szegecsek, a hightech konstrukció viszont jelentős súlycsökkenést erdményezett.
S végül még begy "profi trükk": a villaszár végén a kerék kiesését meggátló biztonsági pöcköt lereszelték, hogy valóban csak két mozdulat legyen a kerékcsere.
(forrás: velonews)