Spitzmüller: Idén minden összejött!

Szerző: shLétrehozva: 2008. november 10. 20:43
„Leírhatatlan érzés. Kétszer már közel álltam az összetett sikerhez, huszonkét esztendős pályafutásomat végre bajnoki arannyal koronáztam meg” – lelkendezett a SportHírado.hu-nak adott interjújában a karrierje első rali-ob címét vasárnap Pécsen szerző Spitzmüller Csaba. Kazár Miklós navigátorral a Hell Racing Team színeiben induló pilóta a tökéletes csapatmunkát éltette, elmondta, nem járt a fejében a két évvel ezelőtti Mecsek-ralin elszenvedett súlyos balesete.


Fotó: Ember Ferenc

 

- Sorozatban öt futamot nyerve élete első abszolút bajnoki címét szerezte Pécsen, mit érez most?

- Leírhatatlan mindaz, ami most a fejemben jár, az elmúlt két esztendőben karnyújtásnyira voltam a sikertől, idén viszont minden öszejött. 22 esztendős pályafutásomat végre a bajnoki arannyal koronáztam meg. A 2003-as és a 2004-es szezonban az N-csoportos diadalt már megszereztem, ám amióta három esztendővel ezelőtt WRC autóra nyergeltem át, csakis az abszolút győzelem volt célom.

- Kilencpontos előnnyel érkezett az évadzáró Mecsek-ralira, amelyet kívülről nézve magabiztosan nyert meg. Hogyan látja mindezt belülről?

- Sokan gondolják azt, hogy könnyed sikereket értem el Pécsen és a korábbi négy futamon is. A valóság azonban gyökeresen ellentétes. Minden egyes versenyen kiélezett küzdelmet vívtam rutinos és elismert ellenfelekkel, akik valódi csatára kényszerítettek. Turán Frigyes és Benik Balázs is minden egyes viadalon közel állt ahhoz, hogy megszorongasson, egy esetleges hiba, vagy technikai probléma máris jelentős változásokat eredményezett volna a végelszámolásban.

- Két évvel ezelőtt balesetet szenvedett a Mecsek-ralin, kórházba is került, megfordult a fejében az, ami akkor történt?

- Nem, eszembe sem jutott ilyesmi. Nyilvánvaló, meghatározó esemény volt, hiszen a jelenleg is használt Mitsubishivel versenyeztem, amelyet csak tavasszal vezethettem újra. Ennek ellenére csak a verseny után a sajtósok érdeklődésére sejlettek fel a rossz emlékek. Az árokban landoltam akkor, és ha ez járt volna utána a fejemben, képtelen lettem volna ismét teljes értékű versenyző lenni.

- Ha már a gondokról ejtett szót, menjünk vissza az időben néhány hónapot, az évad első két versenyére, amikor Turán és Benik aratta le a babérokat. Hogyan élte meg ezeket az időket?

- Az első futamon Egerben az élen álltunk, viszont a technika ördöge közbeszólt és ugyanez történt a számomra annyira fontos miskolci eseményen is.

- Ha jól gondolom, idő kellett, amíg összeáll a csapat és az a Spitzmüller Csaba, amely most a bajnoki címet ünnepli. Szombathely jelentette a fordulópontot?

- Így van. A szombathelyi versenyen minden tökéletes működött, a technika, a mögöttem álló csapat és a győzelem sem maradt el. Ekkora már eltelt néhány hónap és innentől minden tökéletesen haladt előre, a kitűnő háttér és a kevés probléma is hozzájárult az összetett elsőséghez.

- Hogyan képzeli el a jövőt? A nemzetközi porond realiásnak tekinthető?

- A pénzügyi háttérünket nehéz javítani a jelenlegi gazdasági viszonyok mellett. Korábban teszteltünk Super 2000-es autókat, így Toyotát és Fiatot, amellyel elindulhatnánk a nemzetközi mezőnyben, az IRC-ben. Azonban ez mind technikailag, mind megbízhatóság szempontjából visszalépés lenne. Boldog vagyok a mostani csapatommal, profi légkör vesz körül, van olyan szerelő, aki korábbi négyszeres világbajnok Tommi Makinen segédje is volt. Néhányan pályafutásom kezdete óta velem dolgoznak, nehéz lenne kiszakadni ebből a közegből. Ezekkel a feltételekkel és felállással képzeljük el a jövőt Magyarországon.