Sebastian Vettel a szezon végén váltott, a Toro Rossót hagyta ott a Red Bull kedvéért. És mint ezúttal is bebizonyosodott, jól döntött, ugyanis megnyerte a barcelonai tesztelés második napját, ráadásul ő volt az egyetlen pilóta, aki 80 másodperc alá tudta szorítani köridejét.
A képzeletbeli dobogó második fokára Szato Takuma állhatott fel, aki elmondása szerint nagyon élvezte a katalóniai gyakorlást, és tudása legjavát nyújtva kis híján az első helyen zárt.
„Nagyszerű volt ismét beülni az autóba. A legutóbbi, szeptemberi teszt nem úgy sikerült, mint szerettem volna, mivel az eső miatt mindössze három órát lehettem kint a pályán. Most minden rendben zajlott, és ez a számokon is meglátszik” – nyilatkozta a japán.
„Kitűnően megértettük egymást a csapattal, a mérnökök emberfeletti munkát végeztek. Fantasztikus nap volt ez a mai, amelyért kiváltképp köszönettel tartozom a Red Bullnak és Mateschitz úrnak, valamint az egész Toro Rosso Scuderia istállónak.”
Robert Kubica a hatodik legjobb idővel zárt, ám rendkívül értékesnek tartja a tesztelés második napjának tapasztalatait, és hiszi, jó úton járnak ahhoz, hogy tökéletesített fejlesztésekkel vágjanak neki a 2009-es esztendőnek.
„Még rengeteg apró részleten finomítanunk kell, hogy igazán versenyképes autóval vehessük fel a harcot a következő idényben, de a 2009-es autó lényegében nem fog különbözni a 2008-as konstrukciótól“ – mondta a lengyel sauberes.
A Williams istálló egyetlen versenyzővel, Nico Rosberggel képviseltette magát a gyakorláson, aki mindössze annyi pozitívumról számolhat be, hogy sikerült megelőznie a legjobban teljesítő hondást, a nyolcadikként végző Jenson Buttont.
A Ferrari minden bizalmát Luca Badoerbe és Marc Genébe fektette, hogy megosszák a maranellóiakkal a 2009-es autó hiányosságait, és segítsenek azok kijavításában. A hazai pályán köröző Gené szerint a leszorítóerő hagy még némi kívánnivalót maga után, ám fáradhatatlanul azon dolgozik, hogy márciusig csúcsra járassa a tűzpiros autót.
„Számos sallangtól kell megszabadulnunk, hogy semmi se hátráltasson a következő szezonban, de még csak egy út elején járunk. Van még itt tennivaló bőven!” – vélekedik a spanyol.
„Én személy szerint az autó beállításaival kapcsolatos észrevételeimet osztom meg a mérnökökkel, míg Luca elsősorban a motor ügyes-bajos dolgaival foglalatoskodik, amelynek élettartamát a másfélszeresére szeretnénk növelni 2009-re.”
Gené honfitársa, Pedro de la Rosa volt a második nap vesztese, ő ugyanis a Ferrari-motorral száguldó Force Indiát csak a 16., azaz utolsó helyre tudta kormányozni.
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:19,751 perc | 70 kör |
2. | Szato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20,017 | 79 |
3. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:20,034 | 48 |
4. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20,223 | 99 |
5. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:21,340 | 31 |
6. | Kubica | BMW-Sauber | 1:21,521 | 76 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21,525 | 113 |
8. | Button | Honda | 1:21,770 | 110 |
9. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:22,073 | 58 |
10. | Di Grassi | Honda | 1:22,283 | 110 |
11. | Piquet | Renault | 1:22,348 | 85 |
12. | Badoer | Ferrari | 1:22,425 | 127 |
13. | Gené | Ferrari | 1:22,772 | 31 |
14. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:22,945 | 81 |
15. | van der Garde | Renault | 1:23,250 | 37 |
16. | De la Rosa | Force India-Ferrari | 1:23,499 | 86 |