F-1: visszatér a fizetős versenyzők kora

Szerző: shLétrehozva: 2009. október 10. 13:29
A mezőny kibővítése visszahozza a pár évvel ezelőtt letűnt korszakot a Formula-1-ben, ugyanis a frissen csatlakozó csapatok elsősorban a „fizetős pilótákat” látják szívesen. A nemzetközi szaksajtó már névvel és leendő munkaadóval nevezi néven azokat a versenyzőket, akik több milliós támogatás révén kerülnek majd a száguldó cirkusz mezőnyébe.


Annak idején sokak nemtetszését váltotta ki, hogy egy-két csapat bevallottan úgy választotta ki összeállítását, hogy előnyt élvezett az a jelölt, aki jelentős anyagi háttérrel rendelkezett. A 2000-es évek elején a Minardi számított „hozományvadász” istállónak, emlékezhetünk arra, az első magyar F-1-es versenyző, Baumgartner Zsolt is ott szerepelt…Igaz, azt se feledjük el, hogy a későbbi kétszeres világbajnok Fernando Alonso is kipróbálta a faenzaiak autóját, sőt a mostanában a Red Bullal remeklő Mark Webber is szép időket töltött az olaszokkal. A Minardi utódjaként szereplő Toro Rossónál azért többet adnak a tehetségre, mint az anyagi támogatásra.

Ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség döntése értelmében jövőre már négy új csapat (US F1, Campos, Lotus, Manor) szerepel az F-1-ben, így elvileg nyolc új versenyző kerülhet a mezőnybe. Az Auto Motor und Sport című német szaklap úgy tudja, a Campos már megállapodott a több mint tíz millió eurót (!!!) hozó Bruno Sennával, valamint a McLaren eddigi tesztpilótájával, Pedro de la Rosával. Utóbbi spanyol szponzorokat is hoz új állomáshelyére.

Médiahírek szerint az egyik legkapósabb versenyzőnek számít a GP2-es sorozat idei második helyezettje, Vitalij Petrov. A Campos, a Manor és a Lotus is abban bízik, a 25 éves fiatalember révén tőkeerős orosz cégek kerülhetnek a száguldó cirkuszba, nem alaptalanul. Állítólag Petrov mögött egy 15 milliós pénzügyi csomag áll…

A Renault-tól nemrég kirúgott Nelsinho Piquet visszatérését is szponzorok segíthetik elő. Ugyancsak a megfelelő pénzügyi támogatók révén kerülhet valamelyik új istállóhoz a Renault tesztpilótája, a szintén brazil Lucas di Grassi, valamint a mexikói Sergio Perez és a venezuelai Pastor Maldonado. Utóbbi kettő eddigi pályafutása ugyanis nem adna okot arra, hogy bármelyik komoly csapat szerződtesse…

A legendás Lotus nevet most egy malajziai cégcsoport bitorolja, így a korábbi hírnévhez nem igazán méltó választásra számíthatunk. Igaz, Jarno Trulli nevét mindenki ismeri az F-1-ben, de Fairuz Fauzy eddig nem váltotta meg a világot. De mindennél többet mond a nemzetisége: malajziai…

A Manornál azért vigyáznak arra, hogy ne csak a pénz számítson, a kívánságlista élén az A1GP bajnoka, Adam Carroll áll. Igaz, nála is megemlítette az Auto Motor und Sport, hogy szponzori pénzekkel segítené csapatát.