Szombat délben Szabó Imre, környezetvédelmi és vízügyi miniszter nyitotta meg a 24 órán át tartó küzdelmet, a mezőnyben, a motoros és autós endurance versenyek mintájára együtt indultak a különböző kategóriák, profik, amatőrök, páros és egyéni indulók. A felvert poron kívül így egymás kerülgetése is kihívás elé állította a bringásokat az amúgy is rengeteg kanyarral tűzdelt pályán, folyamatosan kellett összpontosítani.
Fotó: Vanik Zoltán |
A következő nehezítést a sötétedés jelentette, bár a rajterület közelében gondoskodtak a szervezők a fényről, az erdőben saját világítással haladtak a bringások, és a fáradtság ellenére is végig koncentrálniuk kellett, hiszen a nehezebben észlelhető gyökereken könnyebben megtörténhetett a bukás. Voltak, akik saját maguk fokozták a kihívás mértékét, például a duó kategóriában 103 körrel győztes Papp Dénes-Sass József páros singlespeed, azaz egysebességes (!) kerékpárral állt rajthoz, de így is legyőzték a váltóssal induló ellenfeleket. Monociklis csapatot is láthattunk, és hallhattuk többek panaszkodását a kalimpálva egyensúlyozó karok miatt…
Fotó: Takács Tamás |
Az abszolút értékelésben magabiztosan, 118 körrel szerezte meg a győzelmet a Cube-Csömör EthicSport Lupin első számú csapata (Bogár Gábor, Szatmáry András, Puskás Dávid, Kemecsei Zsolt, Bucsányi Brunó, Horváth Attila összeállításban), azonban saját sikerükön kívül egy ügyes taktikai húzással második csapatukat is hozzásegítették a kategória-győzelemhez, amit sprintbefutón sikerült megszerezni. A történtekről a korábbi évek egyik legsikeresebb magyar hegyikerékpárosa, Bogár Gábor nyilatkozott:
"Negyedik éve nyerte első számú csapatunk megszakítás nélkül az abszolút értékelést, idén viszont sokkal érdekesebb volt, ahogy a kettes számú csömöri csapat megszerezte a győzelmet a saját kategóriájában. Egy 24 órás versenyen mindössze egy-két másodperc döntött a Cross to Save csapattal szemben.
Fotó: Takács Tamás |
Mi már az első napon bebiztosítottuk előnyünket, vasárnap délelőtt azonban a kettes számú csapat öt perc hátrányban tekert a X2S gárdájával szemben, ezért elhatároztuk, hogy amennyire tudjuk, segítünk a felzárkózásban. Az első számú csapat emberei gyakorlatilag törték az utat a második számú előtt, és folyamatosan közelítettük az ellenfelet.
Hihetetlen volt, hogy a 24. órában milyen gyors köröket lehet hajtani, a végére sikerült utolérni a X2S-eseket, majd az utolsókörben sprint döntött a kettes számú csömöri csapat javára. Fontos az is, hogy különösebb technikai gondunk nem volt, bár néhány defektet beszedtünk, mert rengetegszer kellett lemenni az ösvényről az előzgetések miatt, és egy kisebb bukásunk is volt."
Fotó: Takács Tamás |
Az abszolút értékelésben a csömöriek mögött 114 körrel az LTV-Merida Racing végzett, akiket nem törtek meg a veszteségek. Kis Dani súlyos közúti balesete után nem versenyezhetett, de szurkolásával segítette a többieket. Az elmúlt héten pedig két „idegenlégiós”, Grósz Béla és Takács Tamás is használhatatlanná vált bukás következtében. Miután sikerült rendezni a sorokat, az LTV-sek az abszolút második helyet szerezték meg, a vegyes (férfiak és nők) csapatok értékelésében pedig szoros küzdelemben győztek a kétszeres bajnok Buruczki Szilárddal és a maraton kupasorozatot nyerő Blazsó Mártonnal felálló Haibike All Stars (113 kör) ellenében.
Fotó: Takács Tamás |
Szólóban Bándli Szabolcs 85 kört, vagyis közel négyszáz(!) kilométert teljesítve győzött. A hat résztvevő női csapatból az Erdei Amazonok végeztek az élen 83 körrel, a hobbi kategóriákban pedig a Red Hot Chili Sport Trekkers 106 körrel bizonyultak a legjobbnak. A verseny leggyorsabb körét a Haibike All Stars csapatából Buruczki Szilárd teljesítette, 10:33 perccel.
Teljes eredménylista szokás szerint a Temposport oldalán, IDE KATTINTVA található!
Vanik Zoltán éjszakai fotóinak megtekintéséhez KATTINTSON IDE!