Az előző cikkünkben bemutatott „átszínezett” Ultegrával szemben tehát ha technikai csemegékről nem is, de megújulásról beszélhetünk.
A Deore tehát hamarosan a 3x10-es Dyna-Sys kivitelben készül, aminek következtében a hajtáslánc minden eleme átalakul kicsit, ez 10-fokozathoz alkalmas lánctányérokat, láncot, fogakat, váltókat, váltókarokat jelent. Nagy kérdés, hogy a Deore anyagminőségi szintjén meddig bírják majd a strapát a kicsit még vékonyabb „lemezek”…
A Deore fékrendszer is megújul, azon kívül, hogy új az olajtartály elhelyezés, a könnyebb szerelhetőséget biztosító bilinccsel készül és az Ispec-rendszernek köszönhetően nem lesz szükség külön bilincshez a váltókar rögzítéséhez.
Lesznek „olcsó” kerékszettjei is a Shimanónak, melyeknek – magunk között szólva – az egyetlen pozitív tulajdonságuk, hogy hasonlítanak kicsit a drágább gyári kerekekhez, hiszen annyira azért mégsem lesznek olcsók, mint amennyiből egy fokkal jobb minőségű kereket lehet fűzetni kerékpárboltban, megvásárolva a hozzá szükséges alkatrészeket, külön-külön…
MT15 |
MT55 |
Az MT55 és az MT15-ös kerekekről van szó, fekete vagy fehér felnivel, a lényegi különbség a küllőzésben (és így az agytest kialakításában) rejlik, az 55-ösnél direkt, az MT15-nél hagyományos, hajlított a végződés, a küllők száma 24/28
A japánok új krossz-alkatrészekkel is jelentkeztek. A kompakt hajtókarok semmilyen lényegi újdonsággal nem szolgálnak, a fékeket viszont áttervezték, két kategória érhető el. Utóbbi lépésre szükség is volt, hiszen az eddig kapható Shimano krossz-fékpillangók gyakorlatilag nem működtek. Reméljük az újak jobbak lesznek, kíváncsian várjuk a próbát.
A japán alkatrészgyártó, a Shimano hivatalosan is lerántotta a leplet néhány 2012-től kapható újdonságáról, ezúttal elsősorban a csúcskategóriában már bevezetett új megoldások megjelenése a lejjebb pozícionált...
Tovább a teljes cikkhez »