Szega is rengeteget dolgozott vízhordóként, részt vett a szökevények üldözésében, kivéve részét a sikerből. Sajnos a második etapon történt bukás következményeként megmaradt sérülések okozta fájdalom miatt a 6. szakaszon kiállni kényszerült.
A hat versenyben töltött nap bejegyzéseit gyűjtöttük össze:
1.szakasz:
Isztanbulban kellett teljesíteni egy kisebb városi szakaszt, melynek során átkerekeztünk a Boszporusz felett és így Európából Ázsiába, majd egy 11.5km. hosszúságú körpályán kellett 8 kört teljesítenünk. Az össztáv 114kilométer volt.
A verseny elején volt néhány kisebb emelkedő, valamint a tenger felől fújó viszonylag erős szél volt említésre méltó körülmény. A verseny első részében egy kisebb szökevénycsoport távolodott el köztük Bodrogi Lászlóval, de a mezőny végig kontrolálta az előnyüket. Nekem a körözés megkezdésekor kellett sokat dolgoznom a mezőny elején, hogy a verseny végén sprint befutón csapatunk kapitányának legyen esélye jó helyezést elérni… A feladatot teljesítettük, de sajnos a befutó során kicsit bezárták Alessandrót, így csak a 8. helyet sikerült megszereznie.
2. szakasz
Még előző este repülőre szálltunk és leutaztunk Izmírbe hogy a második szakasz rajtjához közel tölthessük az éjszakát. A szakasz 178 km. hosszú volt, néhány kisebb emelkedővel tarkítva, a szél viszonylag erősen fújt, viszont itt már kellemes napos és meleg idő fogadott minket.
Sajnos a szakasz elején úgy a 10-12. kilométer környékén sikerült elesnem, mert egy elég meredek lejtőn a mezőnyben előttem haladó kerekes elcsúszott, én pedig ahogy megpróbáltam kikerülni, szintén az aszfalton találtam magam. Szerencsére folytatni tudtam a versenyt, mert főleg horzsolásos sebek estek a karomon és a lábamon, de egy kicsit megütöttem a térdem is, ami lehet, hogy megnehezíti majd a folytatást.
A szakasz elég erős tempóval kezdődött, az első 70 kilométert igen hamar letudtuk, közben a mezőny 3 csoportra szakadt, de később összeért és megkezdte a nyugodt és kiszámított felzárkózást a kisebb szökevénycsoportra.
A munkából csak kismértékben vettem ki a részem, mert igyekeztem „nyalogatni” a sebeim, valamint kímélni a térdem. Azért néhányszor hátramaradtam frissítőért és pár kilométer erejéig a mezőny elején is dolgoztam, hogy csökkenjen a szökevények előnye.
Sikerült is megfognunk őket az utolsó 10 kilométerben, és megkezdődhetett a sprint felvezetése, ami elég érdekes volt , mivel több rövid meredek emelkedő várta a mezőnyt a sprint előtt, az utolsó kb. 2 km-re a céltól. Erős lejtő után enyhe emelkedőn volt a befutó ahol is elég komoly tempóban érkeztünk a szembeszél ellenére. A győzelmet Iglinszky szerezte meg kapitányunk előtt, aki a mai nap másodikként haladt át a célon… Rendben vagyok és várom a folytatást.
3. szakasz:
166 km volt a táv, melyet a mezőny igen álmos tempóban kezdett. Később egy 4 fős szökevénycsoport távolodott el és 90 kilométerhez közeledve, előnyök meghaladta az 5 percet.
Az Astana csapata vezette a mezőnyt lévén az ő versenyzőjük vezetett a versenyben, de nem nagyon akart csökkeni a távolság az üldözők és üldözöttek között. Úgy 50 km lehetett még hátra, amikor a csapatommal az élre álltunk és megkezdtük a felzárkózást, hogy a nap végén sprintbefutó dönthessen a helyezésekről.
Nem volt könnyű dolgunk a változatos terepen és az erős szélben, de sikerült a tervünk és befogtuk az elmenést. Sokat dolgoztam és a táv végére nagyon elfáradtam így az utolsó emelkedőn néhány versenyzővel hátramaradva kis hátránnyal érkeztem a célba…
4. szakasz:
A mai szakasz rajtjánál elég szomorú idő fogadta a mezőnyt, folyamatos eső és szél kíséretében kezdtük meg a mai 207 kilométer teljesítését. Rögtön a szakasz elején elég komoly emelkedőkön kellett túljutnunk, ami rendesen szétszedte a mezőnyt. Sikerült úgy a 3. komolyabb sorral felérnem, majd még csatlakoztak hozzánk, de az elöl lévőket már sajnos nem tudtuk megfogni. Nagyjából 50 fő maradt elöl, akik összeverődtek, mi pedig a végére kb. 100-an lehettünk.
Nem sok embernek volt kedve a folyamatos rossz időben dolgozni, így a nap végére igen tetemes hátrányt sikerült összeszednünk. Sajnos a hihetetlenül csúszós út szedte áldozatait, rengeteg bukás volt, de szerencsére a csapatunkból senki nem esett el, így a nap végén együtt örülhettünk kapitányunk győzelmének…
5. Szakasz:
A leghosszabb nap, elvileg 218- szerintünk 228 km volt. Közvetlenül a rajt után közel 30 kilométer emelkedő, 400 m magasról, 1200 m-ig. Az emelkedőn kialakult egy kisebb szökevénycsoport, míg a mezőny többi része együtt haladt, a vezetést pedig a Net App csapat vállalta, mivel az ő versenyzőjük állt a versenyben első helyen. Az elmenés előnye gyorsan nőtt és a táv felénél elérte a 10 percet is. Szerencsére a csapatunkból Enrico barátom elöl volt, így nekünk nem volt különösebb feladatunk. Szépen lebicikliztük a távot, közben kissé megáztunk, de az erős szél és a rendkívül érdes út sem könnyítette meg a dolgunkat.
60-65 kilométerrel a cél előtt még egy utolsó roham indult a mezőnyben a szökevények utolérésére, melynek köszönhetően fogyni kezdett az előny, de 25 kilométerrel a vége előtt látszott, hogy nem fog sikerülni, így a mezőny nyugodt tempóban kerekezett a célig. Csapatunk pedig egy 3. helyezésnek örülhetett…
6. szakasz:
A mai nap igen kellemes meleg időben indult, kb. 23-24 fok lehetett és a szokásos közepesen erős szél. A szakasz végig hullámos terepen ment keresztül, közben két hegyiharjával.
Sajnos én már napok óta küzdöttem a fenekemen lévő sebekkel, melyek révén a tegnapi szakasz utolsó 30 kilométerében a szokásos törökországi érdes úton, már nem nagyon tudtam ülve hajtani, és bár mindent megpróbáltunk a csapatorvossal, sajnos a rendelkezésre álló idő kevés volt. Így a komoly fájdalmak miatt úgy 60-70 km után a mai napon feladni kényszerültem a versenyt. Sajnálom a dolgot, mert erő még volt bennem, de egyszerűen nem tudtam tovább menni… Ez van, most kicsit regenerálódom és várom a következő versenyt…
Köszönöm a szurkolást, bíztatást, nagyon jól esik!
A korábbi sprinbefutók előtt is rendre rengeteget dolgozó Skil-SHimano csapatának kapitánya, a holland Kenny Van Hummel nyerte a Török Körverseny utolsó, nyolcadik szakaszát rendkívül szoros küzdelemben megelőzve a német André...
Tovább a teljes cikkhez »