A legfrissebb információk mindig az oldal tetején jelennek meg:
02. 14. 14:00:
Néhány gondolat a végére
A szervezésről:
"A teljes magyar különítmény egyetért abban, hogy nagyon nehéz egy ilyen versenyre készülni. Minden pálya teljesen más, mások a nehézségek. Itt, a csarnokban a csúszós talaj jelentette a legnagyobb kihívást, a folyamatos koncentráció iszonyú fárasztó volt - sajnos a Cross 2 Save csapat nem úszta meg 2 nagyobb bukás nélkül, ami szerencsére az eredményen nem látszott. A szervezők lelkesek voltak, a pályán minden segítséget megadtak a versneyzőknek, flottul működött minden, mondjuk a frissités kicsit karcsú volt, aki komolyan vette a versenyt, úgyis készült. Ha már világbajnokság névvel illetünk egy versenyt, egy sajtóiroda nem ártott volna, nagyon nehezen tudtuk így, netkapcsolat nélkül megoldani a közvetítést.Talán nekünk, Magyarországon is érdemes lenne kinevezni valamelyik versenyünket világbajnokságnak, csak kell hozzá találni egy jó ismérvet..."
Fáradtság:
"Csendben pakol a csapat, indulunk haza, talán nem kell ecsetelni, hogy mindenki hullafáradt. A testek folyamatosan ürültek ki, a motor visszafolytott, de szerencsére nem fulladt le senkinél. Reitinger Gabi például vastagon 180-as maximális pulzussal nyomta még tegnap, az utolsó órájában alig bírta 150 fölé préselni. Bennfenteseknek ez talán mindent elmond..."
02. 14. 13:00:
Sikerült! Vége a 24 óra(!) bringázásnak, minden magyar egység végigtekerte a teljes napot.
A X2S Kona Racing Team a 4 fős csapatok között a 3. helyen végzett, ugyanezen kategóriában a vegyes csapatok összevetésében az első lett a Karafa Balázs, Sipiczki Csaba, Medgyes Gábor, Poór Brigitta alkotta társaság, 531 kört és 451 kilométert teljesítve. A 4 fős csapatok között a győzelmet a Christoph Giestheuer, Thomas Strobl, Mario Färberböck, Martin Feichtegger - osztrák kvartett szerezte meg, 576 körrel, 489 kilométerrel.
A Haibike Hungary Team részéről Szécsi Tamás és Reitinger Gábor iszonyú megterhelő napon vannak túl, de sikerült tartani a 6. helyet, 527 körrel, 448 kilométert hajtva. Kategóriájukban is hazai duó vitte el az aranyat, az osztrák Rene Reidinger és Andreas Rief voltak a legjobbak, 554 körrel, 470 kilométerrel. A vegyes párosként induló Budai Anita - Kiss Imre "Jimmy"duó 420 körrel, 357 kilométerrel zárt.
Szóló kategóriában az osztrák Christoph Sulzer 472 kört, vagyis 471 kilométert teljesített.
Jimmy egy gyors lejtő végén próbál még koncentrálni | Fotó: Dobos Ferenc |
Gratulálunk a teljesítőknek!
02. 14. 9:00:
A 24 órás verseny állása 8:30-kor:
Duók:
4 fős csapatok:
A magyar egységek közül továbbra is a Haibike Hungary Team vívja a legszorosabb küzdelmet, az osztrák Fritz Gräf - Peter Horner párossal, a különbség most két kör a magyar srácok javára, a hatodik helyen állnak. A verseny legutóbbi szakaszában Szécsi Tomi ráált egy elég jó tempóra, amvel sikerült növelni az előnyt. Tette ezt annak ellenére, hogy gyomorproblémákkal küzdött, egy ideig csak vizet tudott inni, nagyon kimerült a szervezete.
Szécsi Tomi a fedett pálya meredek emelkedőjén |
Fotó: Dobos Ferenc |
Gábor is nagyon fáradt, a fiúk tipikus zombi állapotban vannak, valami hajtja őket előre, ki tudja mi. Ezt a stabilizálódott állapotot már "csak" bő 4 órán át kellene fenntartani...
Hamarosan végkifejlet, szurkoljatok!
02. 14. 7:00:
A csarnokon kívül már dereng az égbolt, ami azt jelenti, hogy a 24 órás verseny indulói túl vannak a nehezén, a mindig a legnagyobb monotóniatűrést igénylő késő éjjeli, hajnali órákon. Már "csak" 6 óra van hátra, aki eddig kitartott, hacsak nem akad technikai, vagy váratlan fizikai gondja, valószínűleg már befejezi a nehéz erőpróbát.
Az alvócsarnok sajátos hangulatú "menedékké" változott, a versenyzők, segítők szanaszét, hálózsákokban heverve alszanak, a legtöbbeknél igazából hajnalra kerekedett felül az álmosság az adrenalinnal szemben, most lehet látni a legtöbb megfáradt, üveges tekintetet.
Az eredmény szempontjából jó hírekkel szolgálhatunk, a Haibike Hungary duó - bár a Bernd Mara - Jochen Kreiner párossal szemben éjszaka elveszítette az egész nap folyamán tartó kiélezett párharcot - feljött a hatodik helyre. Ez főleg a tegnapi napot "nyerő" Anton Berger-Schauer - Peter Lehrer duó kiesésének köszönhető, valamint a Graf-Horner párosnak is gondjai akadtak. Utóbbiakkal valószínüleg meg kell még küzdeni a délelőtt folyamán, összességében még akár az ötödik hely elérésére is van esély. A srácok eddig egyébként 400 kört teljesítettek, ami 340 kilométert jelent, Szécsi Tomi teker éppen a pályán.
Az X2S Kona Teammel kapcsolatban szerencsére semmi izgalmas hírrel nem szolgálhatunk, a fix dobogós pozícióban tanyáznak, és egyébként ők a legjobb 4 fős vegyescsapat. A bringabanás vegyespáros szintén kitartott éjszaka, így már nincs messze a kitűzött cél, a folyamatos teljesítés. Az éjfélor még óriási előnnyel vezető 24 órás szóló specialista, az osztrák Börni sajnos kiszállt a küzdelemből.
02. 14. 0:00:
A nap végén a Haibike Hungary duó harcban van a 7. helyért, már sikerült egyszer visszaelőzni a Bernd Mara - Jochen Kreiner duót, ledolgozva a váltópapucs törés miatt kapott körhátrányt, de most újra az osztrákoknál az előny. Az X2S Kona Racing 4 fős csapata tulajdonképpen a verseny eleje óta tartja a harmadik, dobogós pozíciót, és a bringabandás vegyespáros is versenyben van még.
A verseny állása éjfélkor:
Duók
4 fős csapatok:
Éjfél előtt egy hastáncosnő vonaglott egy Peugeot tetején, mondjuk a versenyzőket ez nem nagyon hatotta meg, voltak néhányan, akiket igen. Egyébként alakulnak az "alvótársaságok", előkerültek a hálózsákok, nehéz éjszaka következik a pályán tekerőknek.
Legközelebb korán reggel jelentkezünk...
02. 13. 23:00:
Megtörtént az első baleset
A stabil dobogós pozícióban haladó X2S Kona Racing Team hölgy versenyzője, Poór Brigitta nemrég csúnyán kicsúszott a lassan már korcsolyapályára emlékeztető talajon, de a baleset nem veszélyeztette a jó helyezést, Brigi gyorsan teljesítette a maradék kört. Még nagyobb szerencse, hogy komoly sérülést sem szenvedett, "csak"nagy horzsolásokat szedett össze az oldalán.
Az x-terrások egyébként eddig nagyon sűrű, húszperces váltásokkal haladtak, most, ahogy közeledik az éjszaka, kicsit több időt hagynak majd pihenésre. Egységeink egyébként elérik lassan a kétszázadik kilométert, úgy tűnik, a verseny végére bőven 400 fölött lesznek.
Windhager Bernhard | Fotó: Dobos Ferenc |
Egy apró adalék, milyen "arcok" indulnak a 24 órás versenyen: a szóló kategóriát vezető osztrák Windhager Bernhard eddig 227 kört teljesített, ami néggyel több, mint a 4 fős X2S csapat, valamint hattal több, mint a Haibike Hungary Team eddigi köreinek száma...
02. 13. 22:00:
Változott kicsit a helyzet a Haibike Hungary Team szempontjából, a géphiba következtében sajnos a 7.-ből 8. hely lett, egy kör hátránnyal. Reitinger Gabi, amikor befutott a hibás bringával, először a depóba rohant és maga kezdte szerelni a kerékpárt, kicsit későn kapcsolt, hogy váltótársa kerékpárján menjen tovább, amivel elment 3-5 perc. Gábor eléggé elfáradt a rohanás, a stressz és a lábában lévő kilométerek hatására, most Szécsi Tomi van a pályán, és küzd, hogy visszaszerezzék a 7. helyet.
Fotó: Dobos Ferenc |
A pálya is változott, az izzadtság és a pára hatására egyre csúszósabb lett a talaj, erre a szervezők kinyitották az ablakokat szellőztetés céljából, amire csak még jobban lecsapódott a pára...
Szóval csúszik, ki kellett engedni néhány PSI nyomást a gumikból, és hadd szóljon! A bringabandás párosból Jimmy kezdte meg nemrég három órás menetét, ők a "lassú víz partot mos" elv szerint haladnak, már hárman is kiestek előlük eddigi ellenfeleik közül.
A X2S Kona Racing Team sziklaszilárdan tartja 3. helyét a 4 fős csapatok közül, kiegyensúlyozott jó versenyzéssel.
02. 13. 20:45:
Az első technikai probléma
Reitinger Gáboron kifogott kicsit a technika ördöge, elhajlott a hátsó váltópapucs, illetve el is tört, így befutva a váltózónába Szécsi Tamás bringájára pattanva köröz most. Veszítettek kicsit előnyükből a 8. pároshoz képest, elúszott a körelőny. A depóban dolgoznak a probléma megoldásán, kicserélik az alkatrészt.
Reitinger Gábor |
Fotó: Dobos Ferenc |
02. 13. 20:00:
Azt hinné az ember, hogy az idő elmúltával belassulnak a versenyzők, nos, ez nem így van. A helyi DJ egyre magasabb bpm értékű, egyre vadabb zenét kever, amire nemes egyszerűséggel egyre jobbak a köridők. A Haibike Hungary Team részéről per pillanat Reitinger Gábor van a pályán, 165 kört teljesítettek eddig, ami 140 kilométert jelent, a vezető duó 173 körnél tart. Ismét változott a váltási idő, Szécsi Tomi két órát pihen. Nagyjából stabilizálták a srácok a 7. helyet, a 6. páros két kör előnyben van, a 8.-at viszont szemmel tartják Gáborék, szerencsére pont egy kör előny birtokában.
Tominak beállt a dereka, így a csapat segítői ezekben a percekben éppen masszírozzák a megfáradt izmokat, csakúgy, mint a bringabandás Jimmy hátát, aki hasonló cipőben jár. A Bringabanda vegyes duóból Budai Anita teker a pályán, ők 2 x 3 órás váltást terveznek az éjszaka folyamán, hogy maradjon idő pihenésre, kis szundikálásra.
A csarnokban egyébként három terem van, a versenypályán kívül a hűvös levegőjű alvóhelyiség, valamint tisztálkodás céljára egy melegebb terem, amit eddig még nem vettek igénybe párosaink, egyelőre nyomják "nomádban".
A négyfős csapatok versenyében a cross 2 save-esek tartják a 3. pozíciót, 167 körnél és 142 kilométernél tartanak. A legjobb csapat kategóriájukban 179 kört jegyez, a második 170-et, szerencsére a negyedik szintén nagy különbséggel, két körrel marad el.
02. 13. 18:00:
Szécsi Tomiék kisebb krízisbe kerültek mentálisan, miután kiderült, hogy át kell értékelniük az eltervezett három óránkénti váltást, a nehezen megoldható menet közben frissítés miatt. Miután átálltak az óránkénti váltásra, a Haibike Hungary Team versenyzői kissé feszültek voltak, ami az eredményen is meglátszott. Az 5-7. helyen haladó trióból lemaradtak, sőt, a hetedik pozíciót is elveszítették. Most azonban úgy tűnik, 100 km megtétele után sikerült kicsit rendbe rakni a fejeket, és visszajöttek a nyolcadik helyről a hetedikre.
A X2S Kona Racing Team biztosan tartja a harmadikhelyet a négyfős csapatok között.
02. 13. 17:00:
A verseny állása négy órát követően:
Duók:
4 fős csapatok:
02. 13. 16:00:
A Haibike Hungary Teamből éppen Reitinger Gábor van a pályán, a duó nagyjából holtversenyben az 5-7. helyen teker, 79 kört teljesítettek eddig, ez 3 körrel marad el a versenyben vezető osztrák Anton Berger-Schauer, Peter Lehrer páros teljesítményétől.
"Nagyon gyors a pálya, azonban helyenként tumultus alakul ki a lassabb versenyzők miatt, így sokszor le kell szállni." - erre panaszkodott Szécsi Tamás. "A nagy tempó és a sok kanyar miatt a frissítés is nehézkes, így átálltunk inkább az óránkénti váltásra."
Gyakran előkerül a ragtapasz... | Fotó: Dobos Ferenc |
Tamás párja, Ildikó ezt üzeni a pálya széléről: "A versenyzők elszántak, jó zenék, ellátás, klassz hangulat van. Szurkoljatok!"
A Bringabanda vegyespárosa a 12. helyen áll, éppen Jimmy (Kiss Imre) váltotta Anitát, ők talán kicsit lazábban veszik egyelőre a versenyt, mint a Szécsi Reitinger duó.
A Cross 2 Save csapata továbbra is dobogós, a harmadik helyen állnak a négyfős csapatok között, 79 körrel, két körrel elmaradva az elsőktől.
02. 13. 14:00:
Megtörtént a rajt, hatalmas a hangzavar, a faelemekkel tarkított pálya dübörög a bringák zajától, és kis térben óriási tömegnek tűnik a mezőny.
Rögtön egy örömhírrel szolgálhatunk, a 4 fős csapatok között induló X2S Kona Racing Team megszerezte a vezetést kategóriájában, és 14 kör megtétele után is dobogós pozícióban, a második helyen áll.
A Haibike Hungary Team óvatosabban kezdett, viszont javuló tendenciát mutatva, 14 kör után ők az ötödik páros. A Bringabandás vegyes duó a 14. helyen áll.
02. 13. 12:00:
Egy óra múlva, 13:00 órakor, magyar különítmények részvételével, tömegrajttal kezdetét veszi a 24 órás verseny, holnap 13:00 óráig folyamatosan terhelik majd a pedált a csapatok és az egyéni(!) indulók. Most éppen a megnyitó ceremónia keretein belül mutatják be a különböző összetételű, főleg osztrák csapatokat. Kevés hasonló, családias hangulatú világbajnokságra van példa az összes sportágat beleértve, ennek sajnos hátránya is van, a sajtóközpont hiánya meglehetősen nehezíti az információ áramlást, de azért megpróbáljuk teljesíteni a folyamatos tájékoztatást.
Jimmy |
Fotó: Dobos Ferenc |
A fedett csarnokban egy 850 méteres pályát alakítottak ki a szervezők, amit nem lesz egyszerű megszokni a rengeteg visszafordító kanyar miatt. Ráadásul egy nagyon meredek, mesterséges emelkedő is nehezíti a versenyzők dolgát, valamint a zsúfolt pálya, amikor a kordonok között kifordulva a korlát túloldalán tíz centire, szemben suhan el az ellenfél.
A Haibike Hungary Team külön a 24 órás verseny alkalmából jött létre, ami a két versenyzőt összeköti, a kerékpár, mindketten ugyanazzal a márkával tekernek. A csapat tagjait az előzményekről kérdeztük, technikai részletekről, mit várnak a versenytől, mi lesz a taktika?
Reitinger Gábor (a Vitalitás SE elit olimpiai-krossz versenyzője):
„Ez az első ilyen versenyem, nehéz lenne megjósolni, mi fog történni, annyi biztos, hogy mindenképpen szeretnénk befejezni a versenyt. A pályabejárás alatt kiderült, nagyon oda kell majd figyelni az éles kanyarokban, nehéz lesz 24 órán át koncentrálni. A legjobb csapatok közül, mivel nem terepen zajlik a küzdelem, slick-gumikat használnak, nem ritka a merevvilla sem. Én azonban örülök, hogy a teleszkóp mellett döntöttünk, ugyanis a pályát sok helyen keresztlécek nehezítik, ami megterheli a karokat.
A kéz, a fej, és a láb fog majd fáradni, ebben a sorrendben.”
Szécsi Tamás (a Bringabanda elit olimpiai-krossz versenyzője):
„Első körben azt beszéltük meg, hogy 3 óránként váltjuk majd egymást, így lesz idő pihenni kicsit, átcserélni az izzadt ruhákat tisztára, kilazítani az izmokat. Eredmény szempontjából én sem tudok jósolni, ez az első ilyen megmérettetés. A taktikát is úgy alakítottuk ki, hogy minél biztosabb legyen, hogy be tudjuk fejezni a 24 órás versenyt. Menet közben aztán majd meglátjuk mi történik, akár módosíthatjuk is az eredeti elképzelést.”
Előzetes információ:
A pályáról annyit, hogy egy kiállítási csarnok van átalakítva, megtűzdelve mesterséges akadályokkal, emelkedőkkel. Mindezeket fából készítik, ami nagyon csúszós, végig nagy koncentrációt igényel. Ezen kívül nagyon sok 180 fokos kanyar található a körön, és nem utolsó sorba igen keskeny a pálya. Egyszerre kb. 80-100 versenyző fog körözni, ami miatt folyamatosan nagyon figyelni kell majd.
Kis csapatunk |
Fotó: Dobos Ferenc |
A magyar színeket az alábbi versenyzők képviselik:
Duó: Budai Anita és Kiss Imre (Bringabanda)
Duó: Szécsi Tamás és Reitinger Gábor (Haibike Hungary Team)
4-es csapat: Karafa Balázs, Sipiczki Csaba, Medgyes Gábor, Poór Brigitta (X2S-Kona Racing Team Hungary)
Indulók száma:
6-os csapat: 10
4-es csapat: 14
3-as csapat: 16
Duó: 17
Egyéni: 38
A világbajnokságon szólóban, 2, 3, 4, 6 és 8 fős csapatokban lehet indulni. Természetesen a hazai versenyhez hasonlóan itt is megkülönböztetnek női, férfi és vegyes csapatokat, viszont életkor szerinti besorolás nincs.
A Világbajnokság honlapja: http://www.seal-event.net/
Az eseményről kétóránkénti bejelentkezéssel on-line közvetítést fog adni a Bringahíradó (bringahirado.hu) Dobos Feri kommentárjaival és fotóival. Kattanjatok rá!