Az alábbiakban a hegyikerékpárosoknak és az országútisoknak is próbáltunk kedvezni, kiemelve a próbakörön is megfuttatott fullyt, a Sparkot, és az országúti paletta csúcsára lépő Foilt.
Kezdjük azzal, amit kipróbáltunk, nekem a Demo Day-en alap, hogy az aktuális Scott Sparkra fel kell ülni egy körre. Még mielőtt rápattannánk, érdemes kicsit körbejárni, egy műalkotással van dolgunk (a cikkbe hely hiányában természetesen nem fért be az összes kép, de érdemes böngészni a kapcsolódó galériát: KATTINTSON IDE!)
Fotó: Takács Tamás |
A csőformák, a kábelek bújtatása, a felfüggesztés mozgó karbon elemei, a gondos csapágyazás, minden részletére külön-külön is öröm ránézni.
Fotó: Takács Tamás |
Mint kerékpárgyártó nagyhatalom, a Scott azt is megteheti, hogy a DT-vel és a Rock Shox-szal közösen fejleszt alkatrészeket… Ennek eredménye az a telórendszer, aminek köszönhetően "két bringát kapunk" a – nem kevés – pénzünkért…
Fotó: Takács Tamás |
A Scottnak gyártott speciális DT rugóstagot és a Rock Shox SID villát úgy alakították ki, hogy egy közösen vezérelhető lockout karnak köszönhetően a kormányról vezérelhetjük, hogy éppen egy elől-hátul 85 mm-t mozgó XC-versenygépet, vagy egy kényelmesebb, 120 mm-t rugózó bringát szeretnénk használni.
Fotó: Takács Tamás |
Persze ugyanazzal a TwinLock karral le is zárhatjuk egyszerre a rugózást, és hüvelykujjunkkal oldhatjuk is bármikor. Ilyet per pillanat nem sok kerékpár tud a világon…
Fotó: Takács Tamás |
Szintén a DT szállítja a kerekeket, és a tengelyeknél is közösen törekedtek a tökéletes tervezésre. Hátul egy 12 mm-es rendszer beszerelését tették lehetővé. Figyelmet érdemel a gyönyörű postmount féknyereg is, de gyakorlatilag a váz minden négyzetcentiméterére jellemző ez a szó.
Fotó: Béka |
Menet közben kimondottan élvezetes az agresszív XC-stílust támogató széles kormány, és a szuperérzékeny felfüggesztés. Mondjuk tény, hogy az ilyen típusú felfüggesztés pedálozásnál – kioldott állapotban – nem annyira küszöböli ki a pedálvisszarúgást, mint mondjuk egy virtuális forgáspontú rendszer.
Fotó: Takács Tamás |
A korábbi országúti csúcsmodellt, az Addictot 2012-re teljesen felváltja a Foil, az új prémium országútikon olyan megoldásokra fektették a hangsúlyt, melyek papíron a kedvezőbb légellenállást szolgálják, de ami fontosabb, gyönyörű lett a váz.
Fotó: Takács Tamás |
Bújtatott bowdenek, vázba integrált nyeregcsőbilincs, nemes vonalak, sajnos a kép nem elég az érzékeltetéséhez, de higgye el mindenki, még végigsimítani is élvezet az íveket a csöveken.
Fotó: Takács Tamás |
Persze az ívek nem csak a designról szólnak, „komoly” ideológia van mögöttük. a „FoilAero” tervezés a repülőgépgyártásban alapvető csepp formát veszi alapul, csak éppen a cseppnek a repülőgépen a felhajtóerő szempontjából fontos – a megfelelő irányban hajlított – elnyúló részét elhagyták, és csak a levegőt hasító mellső fel maradt meg.
Fotó: Takács Tamás |
A mérnöki szaknyelvet kevésbé értő halandók számára egy könnyen értelmezhető modellt is kiállítottak a standon, a képen a piros kiterjesztések azt mutatják, hogyan néznének ki a csepp profilok a vázcsövek adott keresztmetszeténél.
Fotó: Takács Tamás |
A többi Scott bringára is érdemes vetni néhány pillantást kapcsolódó galériánkban, szerepel például a 9,5 kilogrammos 29-es hardtail, a Scale29, a 26-os merev XC versenygép a Scale mattfekete színben és 7,5 kg-os súllyal.
Fotó: Takács Tamás |
A mattfekete „szín” egyébként jellemző volt a csúcsgépekre az Eurobike-on, nem csak a Scottnál.
Scott vásárlási információk Magyarországon: KATTINTSON IDE!