Szűcs György főszervező elmondása szerint a verseny alapját egy saját edzőköre adta, ami a Vértes és Gerecse hegység legkeményebb emelkedőit érinti, és hét évvel ezelőtt egy olyan tekeréssel kívánta „meglepni” a résztvevőket, amit nem felejtenek el hamar. 100 kilométeren keresztül újabb és újabb tíz százalékos emelkedők, majd a végén a hab a tortán, 4 kilométeres emelkedő, 280 méter szinttel. „Hol van az aki kitalálta ezt? Megölöm…” – mondták néhányan a szervező visszaemlékezése szerint az első rendezés után, majd amikor ő is beért a célba, kicsit megenyhültek a kedélyek…
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Azóta egyre duzzadt a mezőny, mindig vegyes társaság, erősebb, gyengébb versenyzők, ha úgy tetszik, „profik és amatőrök”, de mindig a sportról szólt a dolog. Idén változott a név – Erste Tour Esztergom, és egyúttal a versenyt övező hangulat is megváltozott kicsit. Ennek fő oka, hogy a verseny bekerült abba a háromfordulós amatőr versenysorozatba, melynek új névadója sarkosan kinyilvánította, nem kíván profikat látni a viadalokon. Ebből sok vita alakult ki, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Kerékpáros körökben rögtön belekapaszkodtak az érintett felek a részletekbe. ki számít profinak a magyar mezőnyben? Bármilyen véleményt alá lehet támasztani érvekkel. Az a profi, aki mondjuk UCI-keretek között kerékpározással megkeresi a csapatát bejegyzett országban aktuális minimálbér minimum kétszeresét, vagy egyszerűen az a profi, aki sokkal erősebb nálam a versenyen, nálam, aki magamat tartom az amatőr kerékpáros etalonnak? Szóval ebbe ne is menjünk bele.
A vége az lett, hogy a versenysorozat megalkotói részéről elkészült egy lista, ami alapján kitiltották a versenyről a hazai versenyek rendszeres potenciális résztvevőinek gyakorlatilag kétharmadát (az erősebb kétharmadát). Akik között van a mérnöktől a kétkezi munkáson át az egyetemistáig különféle dolgokkal foglalkozó sportember, a legkevesebb talán a kerékpározásból élő „profi”.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Nyilván örülnünk kell, ha a nem igazán elkényeztetett helyzetben lévő hazai kerékpársportba érkezik egy új támogató, azonban az említett "profik" kizárása biztosan nem használt a rendezvénynek. Fura, hogy a sorozat honlapján oldalakon keresztül olvashatunk tudálékos - valóban amatőr szemléletű - eszmefuttatásokat arról, milyen is egy kerékpárverseny... Ezekből a "hasznosnak vélt" szavakból azonban az „igazán amatőr” célközönség valószínűleg nem sokat fog fel, legalábbis nem fogja tudni gyakorlatba átültetni. Ugyanakkor, akiktől esetleg élőben tanulhatták volna a mozgásokat a mezőnyben azok, akiknek szól az írás, ki lettek tiltva versenyről.
Az Erste Tour rendezői részről egyébként - rákérdezve e visszásságokra - szintén érzik a probléma felvetésének jogosságát, és ígéretet tettek arra, hogy a jövő évre remélhetőleg letisztultabb keretek között indulhatnak együtt a "profik" és "amatőrök".
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A sors fura fintora, hogy akiket kitiltottak a versenyről, már szombaton cinikusan vigyorogtak magukban, mert vasárnapra ítéletidőt jósoltak a meteorológusok. Az úgynevezett hobbiból tekerő amatőrök „tömegeire” tehát nem lehetett számítani, pedig ugrásszerűen megnőttek az esélyek az eredmény nélkül szerezhető nyereményre. Volt, aki számolgatta, hogy az 50 versenyzőből már ugye 1 az 50-hez a sokszázezret érő Scottra, 1 a 10-hez a százezres Mavic kerekekre, az meg, hogy legalább egy 25 ezres Probike utalványt nyerjen valaki, minden szerencsejáték között utolérhetetlen sansz: 1 a 2-höz…
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A díjazással kapcsolatos tehát a másik fő kritikai észrevétel egyes versenyzőktől, amiben megint csak van ráció. Nem az a baj, hogy van értékes tombola-nyereményjáték, az jó. De képzeljük el, mit fog érezni mondjuk a vasárnapi győztes, Tóth Attila, nyáron a szerencsi fordulót követően, ha éppen ő nyeri a teljes sorozatot, feláll a dobogóra, kap egy érmet, kupát, majd 10 perc múlva valamelyik versenyzőtársa nyer tombolán egy magyar kerékpársportban szinte példátlan értékű díjat: egy közel milliós kerékpárt...
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Az építő szándékú kritikai megjegyzések után térjünk azonban vissza most már a pályára, tehát start!
Akik ott voltak, ha már ott voltak, bevállalták a versenyt, minden tiszteletünk az övék, és a Kínok Kínja szervezőié is, akik lelkiismeretesen felmérték a borzasztó veszélyes útszakaszokkal tarkított pályát, és az özönvizet produkáló esőzések miatt az utolsó pillanatban még úgy rövidítették az eredetileg 114 kilométeres távot közel 40 kilométerrel, hogy a körülményekhez képest legkevesebb veszélyt rejtse magában. Szintén jól oldották meg feladatukat az útvonalbiztosítás.hu motorosai, akik saját testi épségüket sem kímélve vigyázták a bringásokat a forgalommal szemben, az ítéletidőben is maradéktalanul teljesítve a feladatot.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A rajt egy órát csúszott, az Atlantis bringásai ezt már nem várták meg, inkább hazamentek, de utólag meggondolva ebben is igazat kell adni a szervezőnek, Szűcs Györgynek, mert az útvonal módosítása miatt fontosabb volt helyre tenni a dolgokat, fejeket a biztonság érdekében.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A rajt után hamar széthúzódott a mezőny, miután Tátot követően rátértek a bringások a dimbes-dombos terepre, 5-10 fős csoportokra szakadoztak szét. Ez valahol jó is volt, mert akár egy 50-70 fős mezőny számára is borzasztó veszélyesek lettek volna az amúgy is rossz minőségű vizes utak, melyek ráadásul tele voltak iszonyúan csúszós terméssel, növényi, sár hordalékkal.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Voltak is sokan, akik látszólag minden ok nélkül buktak, szerencsére komoly sérülés nem történt, a nedves aszfalton jobban kicsússza az ember a bukást. Bukott a verseny későbbi győztese, a Go Fast-Bikeexpress versenyzője, Tóth Attila is, aki a nedves úton szintén nehezen boldoguló kísérőflottába gabalyodott bele.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Tóth végig az aktuális élbolyban tekert, és a máskor – különösen a hegyeken – hátrányt jelentő nagyobb testtömege a hidegben előnyére vált a madárcsontúakkal szemben, sőt, az eső ellen egy futár-praktikát is alkalmazott, nylon réteget téve a combja felsőn részére a lábmelegítő és a nadrág közé.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A végjátékhoz közeledve hárman maradtak elöl, Tóth Attilán kívül az Aegon - P-Nívó – Notebookestore kerekese, Verebélyi Viktor és a Giant-Gyömrő csapatából Dancs Márton. A végéhez közeledve a trióban sokat támadták egymást, de volt, amikor éppen az aktuális bukásból kellett visszazárkózni, Verebélyi Viktor pedig a hajrához közeledve kapott defektet, amit sikerült megoldani a lehető legkevesebb időveszteséggel.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Akciók ide vagy oda, a végén döntött a 4 kilométeres meredek emelkedő, amire a Go Fast-Bikeexpress versenyzőjében maradt a legtöbb kraft. Verebélyinek az emelkedőn még sikerült visszaelőznie Dancs Mártont, így alakult ki a dobogós sorrend.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Ki kell még emelnünk a legjobb, illetve a távot egyetlen hölgyversenyzőként befejező Nagy Enikő teljesítményét, aki egyébként abszolút 12. helyen futott be, a verseny során sokszor ő húzta a tempót a fiúknak saját csoportjában.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
A legjobbak után még sokáig érkeztek az elnyúlt arcú, vacogó kerékpárosok, van, aki tolta a bringát, és a hidegben, szélviharban nehéz volt visszazökkenni a való világba. A kívánságlista élén a meleg fürdő, forralt bor, szauna és hasonlók szerepeltek, ehelyett maradt a viharkabát, zsíros kenyér.
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
Abszolút végeredmény:
1. Tóth Attila (Go Fast - Bikeexpress)
2. Verebélyi Viktor (Aegon - P-Nívó – Notebookestore Team)
Dancs Márton (Giant-Gyömrő)
![]() |
|
Fotó: Takács Tamás |
További fotókért a versenyről KATTINTSON IDE!
Kínok Kínja 2010 abszolút és korcsoportos eredménylista | |||||
Helyezés | Rajtszám | Név | Idő | Egyesület | Korcsoport |
Rövid táv férfi abszolút | |||||
1 | 139 | Veres Marcell | 0:21:17 | F3 (1994) | |
2 | 152 | Ancsin Marek | 0:21:27 | MAMA-Trek | F3 (1994) |
3 | 156 | Pápai Ádám | 0:22:26 | Giant Gyömrő | F3 (1995) |
4 | 105 | Rózsa Balázs | 0:22:42 | KSI | F3 (1995) |
5 | 2 | Akács István | 0:24:54 | F3 (1994) | |
6 | 147 | Sztruhár József | 0:24:59 | Karbona | F9 (1949) |
7 | 151 | Holló Ferenc | 0:25:28 | WRT | F9 (1945) |
8 | 3 | Andristyák József | 0:29:16 | BSMC | F9 (1948) |
9 | 128 | Vida Mihály | 0:30:16 | Bakony Bike Ke | F9 (1948) |
10 | 144 | Dr. Tóth László | 0:31:00 | Karbona | F9 (1943) |
11 | 135 | Tüske Dávid | 0:34:22 | F1 (1999) | |
12 | 155 | Kuti Géza | 0:34:41 | F9 (1944) | |
13 | 87 | Nagy Bertalan | 0:38:09 | FSZSE | F2 (1997) |
Rövid F1 | |||||
1 | 135 | Tüske Dávid | 0:34:22 | F1 (1999) | |
Rövid F2 | |||||
1 | 87 | Nagy Bertalan | 0:38:09 | FSZSE | F2 (1997) |
Rövid F3 | |||||
1 | 139 | Veres Marcell | 0:21:17 | F3 (1994) | |
2 | 152 | Ancsin Marek | 0:21:27 | MAMA-Trek | F3 (1994) |
3 | 156 | Pápai Ádám | 0:22:26 | Giant Gyömrő | F3 (1995) |
4 | 105 | Rózsa Balázs | 0:22:42 | KSI | F3 (1995) |
5 | 2 | Akács István | 0:24:54 | F3 (1994) | |
Rövid F9 | |||||
1 | 147 | Sztruhár József | 0:24:59 | Karbona | F9 (1949) |
2 | 151 | Holló Ferenc | 0:25:28 | WRT | F9 (1945) |
3 | 3 | Andristyák József | 0:29:16 | BSMC | F9 (1948) |
4 | 128 | Vida Mihály | 0:30:16 | Bakony Bike Ke | F9 (1948) |
5 | 144 | Dr. Tóth László | 0:31:00 | Karbona | F9 (1943) |
6 | 155 | Kuti Géza | 0:34:41 | F9 (1944) | |
Hosszú táv férfi összetett | |||||
1 | 141 | Tóth Attila | 2:31:47 | Go-Fast Bikeexpress | F5 (1980) |
2 | 127 | Verebélyi Viktor | 2:32:33 | F5 (1980) | |
3 | 132 | Dancs Márton | 2:33:15 | Giant Gyömrő | F5 (1990) |
4 | 18 | Bohács Roland | 2:35:11 | GIANT_Gyömrő | F6 (1975) |
5 | 111 | Specziár András | 2:35:38 | Balaton-Party KE | F7 (1970) |
6 | 84 | Molnár Botond | 2:36:57 | F5 (1987) | |
7 | 120 | Tarcsay Gergely | 2:40:00 | Peppe KSE | F6 (1978) |
8 | 134 | Makács Gábor | 2:41:35 | F5 (1980) | |
9 | 21 | Borbély György | 2:42:13 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F7 (1968) |
10 | 12 | Bellus Áron | 2:43:05 | F6 (1978) | |
11 | 130 | Zsivity Zorán | 2:43:42 | F5 (1986) | |
12 | 99 | Petsuk Zoltán | 2:44:51 | F5 (1983) | |
13 | 142 | Patai Dániel | 2:45:12 | Békéscsaba Kerékpártechnika SE | F4 (1992) |
14 | 14 | Benedek István | 2:45:14 | Balaton-Party KE | F8 (1959) |
15 | 30 | Dobrovolný Ladislav | 2:45:29 | F8 (1959) | |
16 | 136 | Illik Lastimil | 2:45:35 | F8 (1958) | |
17 | 115 | Szilágyi Péter Pál | 2:48:32 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1980) |
18 | 149 | Dovák Krisztián | 2:49:05 | Józsefhegyi Trek | F5 (1981) |
19 | 73 | Kutács Zsolt | 2:49:23 | Peppe KSE | F5 (1986) |
20 | 44 | Hajdú Barna | 2:50:05 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1988) |
21 | 81 | Mester Péter | 2:50:48 | Peppe KSE | F5 (1984) |
22 | 146 | Mészáros Gábor | 2:50:54 | Bringa Banda | F6 (1978) |
23 | 33 | Dr. Molnár Krisztián | 2:52:19 | F6 (1979) | |
24 | 92 | Németh István | 2:52:49 | F6 (1979) | |
25 | 85 | Molnár Tamás Gusztáv | 2:52:50 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1975) |
26 | 157 | Langó Zoltán | 2:53:46 | Giant Gyömrő | F4 (1992) |
27 | 110 | Huszár Péter | 2:54:14 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1973) |
28 | 67 | Kolb Tamás | 2:55:02 | Blue Scorpions | F7 (1966) |
29 | 94 | Nordell Alvin | 2:55:29 | BCA/Tosk | F5 (1982) |
30 | 98 | Petró Károly | 2:56:43 | F6 (1979) | |
31 | 32 | Dovák Dávid | 2:58:09 | F5 (1986) | |
32 | 48 | Harangozó Ferenc | 3:00:21 | FSZSE | F5 (1987) |
33 | 4 | Antal Attila | 3:01:24 | F6 (1973) | |
34 | 93 | Németh Zoltán | 3:02:34 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1972) |
35 | 122 | Tirszin Robin | 3:03:28 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1974) |
36 | 90 | Nagy Levente | 3:04:45 | F6 (1971) | |
37 | 159 | Szenthe Zsolt | 3:04:46 | F5 (1980) | |
38 | 140 | Skellecz Szabolcs | 3:05:03 | F6 (1976) | |
39 | 31 | Dormán Bertalan | 3:05:28 | F5 (1986) | |
40 | 86 | Móricz Tamás | 3:06:10 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1991) |
41 | 148 | Lengyel Márk | 3:07:57 | KSISE | F4 (1993) |
42 | 55 | Imre Zsolt | 3:09:47 | Stukko Desing Team | F6 (1972) |
43 | 65 | Klinger Mihály | 3:10:29 | F5 (1980) | |
44 | 137 | Forgó Tibor | 3:10:33 | Salgótarján HKE | F6 (1978) |
45 | 56 | Iványi Dániel | 3:11:05 | Sólyom Team | F5 (1983) |
46 | 109 | Sikari Gábor | 3:12:44 | F7 (1970) | |
47 | 125 | Toth Tibor | 3:12:58 | F7 (1970) | |
48 | 45 | Halász Arnold | 3:13:16 | F6 (1976) | |
49 | 35 | Ecsedi Péter | 3:15:56 | F7 (1968) | |
50 | 150 | Szabó Alexander | 3:16:18 | F7 (1966) | |
51 | 138 | Rónai Tamás | 3:17:44 | Salgótarján HKE | F7 (1970) |
52 | 17 | Boda Kálmán | 3:19:30 | F6 (1977) | |
53 | 24 | Budai Sándor | 3:23:17 | F6 (1979) | |
54 | 68 | Komár András | 3:23:22 | F6 (1975) | |
55 | 131 | Szűcs Gábor | 3:23:43 | Pénzügyőr SE | F6 (1974) |
56 | 52 | Horváth Tamás | 3:23:47 | EKKE | F5 (1990) |
57 | 80 | Merk Ádám | 3:24:48 | F5 (1981) | |
58 | 143 | Dévai Dániel | 3:29:00 | Mátra Biker SC | F5 (1985) |
59 | 70 | Komlósi Attila | 3:29:43 | F6 (1975) | |
60 | 10 | Barta László | 3:35:43 | F6 (1971) | |
61 | 22 | Bozsik Balázs | 3:36:43 | F6 (1976) | |
62 | 153 | Soóki Péter | 3:39:33 | EKKE | F7 (1970) |
63 | 46 | Halász Gábor | 3:42:59 | F6 (1979) | |
64 | 66 | Kolb Ákos | 3:47:50 | Blue Scorpions | F4 (1992) |
65 | 11 | Becze Zsolt | 3:51:23 | F8 (1960) | |
66 | 116 | Sztanó Imre | 4:07:52 | F6 (1974) | |
67 | 100 | Pincze Gábor | 4:14:46 | F6 (1976) | |
68 | 63 | Kárász Attila | 4:17:12 | F7 (1968) | |
kizárva | 97 | Pál Tamás | 3:50:51 | F5 (1981) | |
Hosszú táv női | |||||
1 | 88 | Nagy Enikő | 2:44:35 | Karbona | N3 (1982) |
Hosszú F4 | |||||
1 | 142 | Patai Dániel | 2:45:12 | Békéscsaba Kerékpártechnika SE | F4 (1992) |
2 | 157 | Langó Zoltán | 2:53:46 | Giant Gyömrő | F4 (1992) |
3 | 148 | Lengyel Márk | 3:07:57 | KSISE | F4 (1993) |
4 | 66 | Kolb Ákos | 3:47:50 | Blue Scorpions | F4 (1992) |
Hosszú F5 | |||||
1 | 141 | Tóth Attila | 2:31:47 | Go-Fast Bikeexpress | F5 (1980) |
2 | 127 | Verebélyi Viktor | 2:32:33 | F5 (1980) | |
3 | 132 | Dancs Márton | 2:33:15 | Giant Gyömrő | F5 (1990) |
4 | 84 | Molnár Botond | 2:36:57 | F5 (1987) | |
5 | 134 | Makács Gábor | 2:41:35 | F5 (1980) | |
6 | 130 | Zsivity Zorán | 2:43:42 | F5 (1986) | |
7 | 99 | Petsuk Zoltán | 2:44:51 | F5 (1983) | |
8 | 115 | Szilágyi Péter Pál | 2:48:32 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1980) |
9 | 149 | Dovák Krisztián | 2:49:05 | Józsefhegyi Trek | F5 (1981) |
10 | 73 | Kutács Zsolt | 2:49:23 | Peppe KSE | F5 (1986) |
11 | 44 | Hajdú Barna | 2:50:05 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1988) |
12 | 81 | Mester Péter | 2:50:48 | Peppe KSE | F5 (1984) |
13 | 94 | Nordell Alvin | 2:55:29 | BCA/Tosk | F5 (1982) |
14 | 32 | Dovák Dávid | 2:58:09 | F5 (1986) | |
15 | 48 | Harangozó Ferenc | 3:00:21 | FSZSE | F5 (1987) |
16 | 159 | Szenthe Zsolt | 3:04:46 | F5 (1980) | |
17 | 31 | Dormán Bertalan | 3:05:28 | F5 (1986) | |
18 | 86 | Móricz Tamás | 3:06:10 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F5 (1991) |
19 | 65 | Klinger Mihály | 3:10:29 | F5 (1980) | |
20 | 56 | Iványi Dániel | 3:11:05 | Sólyom Team | F5 (1983) |
21 | 52 | Horváth Tamás | 3:23:47 | EKKE | F5 (1990) |
22 | 80 | Merk Ádám | 3:24:48 | F5 (1981) | |
23 | 143 | Dévai Dániel | 3:29:00 | Mátra Biker SC | F5 (1985) |
kizárva | 97 | Pál Tamás | 3:50:51 | F5 (1981) | |
Hosszú F6 | |||||
1 | 18 | Bohács Roland | 2:35:11 | GIANT_Gyömrő | F6 (1975) |
2 | 120 | Tarcsay Gergely | 2:40:00 | Peppe KSE | F6 (1978) |
3 | 12 | Bellus Áron | 2:43:05 | F6 (1978) | |
4 | 146 | Mészáros Gábor | 2:50:54 | Bringa Banda | F6 (1978) |
5 | 33 | Dr. Molnár Krisztián | 2:52:19 | F6 (1979) | |
6 | 92 | Németh István | 2:52:49 | F6 (1979) | |
7 | 85 | Molnár Tamás Gusztáv | 2:52:50 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1975) |
8 | 110 | Huszár Péter | 2:54:14 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1973) |
9 | 98 | Petró Károly | 2:56:43 | F6 (1979) | |
10 | 4 | Antal Attila | 3:01:24 | F6 (1973) | |
11 | 93 | Németh Zoltán | 3:02:34 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1972) |
12 | 122 | Tirszin Robin | 3:03:28 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F6 (1974) |
13 | 90 | Nagy Levente | 3:04:45 | F6 (1971) | |
14 | 140 | Skellecz Szabolcs | 3:05:03 | F6 (1976) | |
15 | 55 | Imre Zsolt | 3:09:47 | Stukko Desing Team | F6 (1972) |
16 | 137 | Forgó Tibor | 3:10:33 | Salgótarján HKE | F6 (1978) |
17 | 45 | Halász Arnold | 3:13:16 | F6 (1976) | |
18 | 17 | Boda Kálmán | 3:19:30 | F6 (1977) | |
19 | 24 | Budai Sándor | 3:23:17 | F6 (1979) | |
20 | 68 | Komár András | 3:23:22 | F6 (1975) | |
21 | 131 | Szűcs Gábor | 3:23:43 | Pénzügyőr SE | F6 (1974) |
22 | 70 | Komlósi Attila | 3:29:43 | F6 (1975) | |
23 | 10 | Barta László | 3:35:43 | F6 (1971) | |
24 | 22 | Bozsik Balázs | 3:36:43 | F6 (1976) | |
25 | 46 | Halász Gábor | 3:42:59 | F6 (1979) | |
26 | 116 | Sztanó Imre | 4:07:52 | F6 (1974) | |
27 | 100 | Pincze Gábor | 4:14:46 | F6 (1976) | |
Hosszú F7 | |||||
1 | 111 | Specziár András | 2:35:38 | Balaton-Party KE | F7 (1970) |
2 | 21 | Borbély György | 2:42:13 | AEGON P-NIVO NOTEBOOKST. | F7 (1968) |
3 | 67 | Kolb Tamás | 2:55:02 | Blue Scorpions | F7 (1966) |
4 | 109 | Sikari Gábor | 3:12:44 | F7 (1970) | |
5 | 125 | Toth Tibor | 3:12:58 | F7 (1970) | |
6 | 35 | Ecsedi Péter | 3:15:56 | F7 (1968) | |
7 | 150 | Szabó Alexander | 3:16:18 | F7 (1966) | |
8 | 138 | Rónai Tamás | 3:17:44 | Salgótarján HKE | F7 (1970) |
9 | 153 | Soóki Péter | 3:39:33 | EKKE | F7 (1970) |
10 | 63 | Kárász Attila | 4:17:12 | F7 (1968) | |
Hosszú F8 | |||||
1 | 14 | Benedek István | 2:45:14 | Balaton-Party KE | F8 (1959) |
2 | 30 | Dobrovolný Ladislav | 2:45:29 | F8 (1959) | |
3 | 136 | Illik Lastimil | 2:45:35 | F8 (1958) | |
4 | 11 | Becze Zsolt | 3:51:23 | F8 (1960) | |
Hosszú N3 | |||||
1 | 88 | Nagy Enikő | 2:44:35 | Karbona | N3 (1982) |