Kerékpárversenyen a tempó folyamatos növelésével csak meredek emelkedőkön lehet leszakítani az ellenfeleket, egyébként a szélárnyék miatt csak meglepetésszerű ritmusváltásokkal – ahogy a kerékpáros szlengben mondják – „lószokkal” lehet meglépni a másiktól.
Az akció célja, hogy a ritmusváltás után kialakult kisebb csoportban nagyobb győzelmi eséllyel tekerhessenek adott csapat versenyzői/versenyzője a célig. A lósz nem tekinthető sikeresnek, ha a leszakítani kívánt versenyző továbbra is ott tud maradni az akciót kezdeményezők szélárnyékában. De nézzük inkább képekben:
Készítették: Lantos András, Takács Tamás, Várnagy László

A legtöbb kerékpársport rajongó kezdetben gyanakvóan nézte az országúton kígyózó mezőnyt, és nem nagyon értette, mi történik… Avatatlan szemlélők a legtöbbször annyit fognak fel egy kerékpárversenyből, hogy valaki éppen vezeti a...
Tovább a teljes cikkhez »

A lánctalp alakzatban a bringások hatékonyan tudják egymást segíteni oldalszélben. Lényege, hogy a lánctalpban forogva csak nagyon rövid ideig kell a maximális intenzitás közelében hajtani, és a formáció jellegéből adódóan...
Tovább a teljes cikkhez »

Bármennyire is kellemetlen kerékpározás közben az erős szél, az igazán erősek előnyt tudnak kovácsolni a nehéz körülményekből, ilyenkor nyílik lehetőség eredményes akciókra. Az akció erős oldalszélben nem csak ritmusváltással,...
Tovább a teljes cikkhez »

Kerékpárversenyeken, főleg a háromhetes GT-ken nem csak az emelkedőn kell 100 százalékosan teljesíteni az esélyeseknek, de a lejtőkön sem lehet hibáznia annak, aki győzni akar. Előző epizódunkban a hegymászással foglalkoztunk,...
Tovább a teljes cikkhez »

A hegyi szakaszokon, a kemény emelkedőkön, ahol kevesebb jelentősége van a szélárnyéknak, minden Watt számít. Bianchi országúti tanodánk harmadik részében a hegymenetben alkalmazott technikákról lesz szó. A Bringahíradó és a...
Tovább a teljes cikkhez »

Bianchi országúti tanodánkban most a sprintről lesz szó. Igen rövid ideig tart, mégis általában a sprinten dőlnek el a több órás kerékpárversenyek. Azon túl, hogy a csapatok megpróbálják minél inkább kímélni, óvni sprinterüket a...
Tovább a teljes cikkhez »
A sorozat elkészítését (2009) a Bianchi kerékpárok hazai forgalmazója, a Bikeline Kft. támogatta, és külön köszönet illeti a szintén Bianchi kerékpárokkal versenyző magyar elit országúti bringásokat, a svájci Atlas Romers színeiben versenyző Kusztor Pétert és Cador Ridát, valamint a csíkszeredai Tusnad Cycling Team kerekeseit, Szeghalmi Bálintot és Kiss Gergelyt.