Bianchi országúti tanoda: A lánctalp

Szerző: shLétrehozva: 2009. szeptember 17. 09:56
A lánctalp alakzatban a bringások hatékonyan tudják egymást segíteni oldalszélben. Lényege, hogy a lánctalpban forogva csak nagyon rövid ideig kell a maximális intenzitás közelében hajtani, és a formáció jellegéből adódóan oldalszélben így hatékonyabban kihasználható a másik szélárnyéka, mint váltott vezetésnél. A lánctalpban olyankor is szélárnyékban halad a versenyző, oldalvást az előtte lévőhöz képest, amikor átlendül a hátsó holtponton és közelíti a vezető pozíciót.


A Bringahíradó és a BringaTV koprodukciójában elkészült hét részes videó-sorozat legújabb epizódjában megmutatjuk hogyan néz ki ez a mozgás. Technikailag azonban nem olyan egyszerű lánctalpazni, mint elsőre látszik, ha valaki túlságosan lelassul, vagy hátra kerül az alakzatban, nehezen tud visszaállni, és a többiek ritmusát is megtöri. Éppen ezért a lánctalpazást edzésen is sokat gyakorolják a versenyzők.

Ha pedig valaki a hazai kerékpáros élet egy igazán autentikus személyisége, Fácán tolmácsolásában szeretne többet megtudni a lánctalpról, FELTÉTLENÜL KATTINTSON IDE!

A LÁNCTALPAZÁS:

Készítették: Lantos András, Takács Tamás, Várnagy László

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: váltottvezetés
A legtöbb kerékpársport rajongó kezdetben gyanakvóan nézte az országúton kígyózó mezőnyt, és nem nagyon értette, mi történik… Avatatlan szemlélők a legtöbbször annyit fognak fel egy kerékpárversenyből, hogy valaki éppen vezeti a...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: A szélezés
Bármennyire is kellemetlen kerékpározás közben az erős szél, az igazán erősek előnyt tudnak kovácsolni a nehéz körülményekből, ilyenkor nyílik lehetőség eredményes akciókra. Az akció erős oldalszélben nem csak ritmusváltással,...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: Lejtmenetben
Kerékpárversenyeken, főleg a háromhetes GT-ken nem csak az emelkedőn kell 100 százalékosan teljesíteni az esélyeseknek, de a lejtőkön sem lehet hibáznia annak, aki győzni akar. Előző epizódunkban a hegymászással foglalkoztunk,...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: Hegymenetben
A hegyi szakaszokon, a kemény emelkedőkön, ahol kevesebb jelentősége van a szélárnyéknak, minden Watt számít. Bianchi országúti tanodánk harmadik részében a hegymenetben alkalmazott technikákról lesz szó. A Bringahíradó és a...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: A lószolás
Bianchi országúti tanodánk második részében a kerékpárversenyzők "kétélű fegyveréről" a lószolásról lesz szó. Miért kétélű fegyver? Büntetlenül nem lehet a savasodási küszöb fölött, minden erőt beleadva akciózni, minél több...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Bianchi országúti tanoda: A sprint
Bianchi országúti tanodánkban most a sprintről lesz szó. Igen rövid ideig tart, mégis általában a sprinten dőlnek el a több órás kerékpárversenyek. Azon túl, hogy a csapatok megpróbálják minél inkább kímélni, óvni sprinterüket a...
Tovább a teljes cikkhez »

A sorozat elkészítését (2009) a Bianchi kerékpárok hazai forgalmazója, a Bikeline Kft. támogatta, és külön köszönet illeti a szintén Bianchi kerékpárokkal versenyző magyar elit országúti bringásokat, a svájci Atlas Romers színeiben versenyző Kusztor Pétert és Cador Ridát, valamint a csíkszeredai Tusnad Cycling Team kerekeseit, Szeghalmi Bálintot és Kiss Gergelyt.