A kerékpárok különlegessége, hogy minden egyes darab egyedi designnal büszkélkedhet, amit hat képzőművész álmodott és valósított meg karitatív céllal. Ami azt jelenti, hogy természetesen a jó ügyet szolgálva, ellentételezés nélkül alkották meg műveiket.
Az 1,25 millió dolláros bevételt Armstrong alapítványa, a LIVESTRONG a rák elleni küzdelemre fordítja a jövőben. A kerékpárok közül a legtöbbet a Tour de France záró szakaszán hajtott „pillangós” bringáért fizettek, kereken félmillió dollárt.
A bringák és az árak:
Az 500 000 dollárért elkelt Trek Madone karbongép, Damien Hirst alkotása - állatbarátok ne olvassák tovább - valódi "lakk alatti lepkékkel". Lance a Tour gálaetapján gálázott a kerékpárral.
Yoshimoto Nara, japán művész manga műve egy valódi technikai csemegén, a Trek Speed Concepten, amiről már a Tour közben is írtunk. Armstrong a Tour de France Annecy környékén rendezett időfutamán használta, Contadornál mérsékeltebb sikerrel.
A harmadik helyezett Brian Donnelly kreációja, a KAWS 160 000 dollárt ért. A hétszeres Tour-győztes a Miláno-SanRemón hajtotta ezt a Sram Reddel szerelt Madone-t, a Castilla-León Körversenyen pedig ennek nyergében, jobban mondva nyergéből elrepülve törte kulcscsontját a szezon elején.
Kilóg a sorból a "lopott bringa", az egyetlen a hét elárverezett sportszer közül, mely nem képzőművész keze által nyerte el végleges külcsínét. A Kaliforniai Körversenyen meglovasított gép később visszakerült tulajdonosához, pedig ha tudta volna a tolvaj, hogy nemsokára 130 000 dollárt ér majd, valószínűleg tovább viaskodott volna lelkiismeretével...
A Speed Concept "olcsóbb" verziója 110 000 dollárért. Marc Newson - a többi géppel összehasonlítva szinte konzervatív - kreációját Armstrong a Tour nyitó időfutamán, Monacóban terhelte.
Szintén 110 000 dollárért kelt el a közvéleményt talán leginkább megosztó - többek által egyenesen ocsmánynak talált - Barack Obama választási kapmánya által ihletett Madone, Shepard Fairey műve. A nagy visszatérőt a Giro közben láthattuk nettó több órán keresztül ezen a bringán, élő tv-adásban.
Szerény 45 000 dollárért került kalapács alá a legkevésbé értékes Armstrong-bike, a Trek - már nagyközönség számára is elérhető - csúcs időfutam gépe. (Na ja, összehasonlítva a szenzációs Speed Concept prototípussal, ár/érték arányban valóban nem éri a felét sem - a szerk.) A Kenny Scharf "üstökös designjával" tuningolt gépet a Girón hajtotta az öreg robot.
Még több fotó a gépekről ITT!