2012-es túnájnerek csak úgy Konásan...

Szerző: shLétrehozva: 2011. július 8. 07:44
A legendás gyártó egyre több bepillantási lehetőséget enged jövő évi palettájába. Természetesen a manapság divatos nagykerekű irányzat kapja a fő hangsúlyt a fejlesztésben.


Megújul a csúcsmodell, a King Kahuna, 2012-től karbon vázzal lesz elérhető, a cég első 29-es „műanyag” vázaként. Az alapanyagon kívül is követi a trendeket a tapered fejcsővel, és a 142 x 12 mm hátsó tengely szabvánnyal. A váz BB30-as rendszerű középcsapágyat fogad, és post mount tárcsafék rögzítési lehetőséggel rendelkezik.

A prototípus súlya 1240 gramm, ami a kategória egyik legkönnyebbje, viszont itt az alacsony tömeg nem megy a merevség rovására. A gyártó reméli, hogy az új King Kahuna a versenyzők kedvence lesz.

A Honzo szintén egy 29”-os merevfarú gép, viszont inkább követi a tradíciókat, és a kevésbé kompetitív bringások igényeit elégíti ki. A cég az all-mountain kategóriába sorolja ezt a bringát, az acél (Cromoly) váz szintén tapered villát, valamint 31.6mm átmérőjű nyeregcsövet fogad.

A Kona egy könnyen kezelhető kerékpárt akart létrehozni a Honzoval, ezért rövid láncvillákra volt szükség, amikben még a 2.4-es gumik is elférnek és még sárférő hely is marad. Ennek köszönhetően a nyeregvázcső formája igen érdekesen hajlítottra sikerült, ami azt eredményezte, hogy nem maradt hely az első váltónak a Q-faktor megváltoztatása nélkül, így a tervezők az 1X9 sebességes hajtásra tették le voksukat. A lánc leesését meggátolandó egy láncvezető és egy ISCG elem került felszerelésre. A váz acél vázakhoz méltóan csúszó papuccsal rendelkezik, így akár egysebességesként is használható.  

Végül, de nem utolsó sorban egy 130mm-t mozgó könnyű 29er fully kerül bemutatásra. A Satori karcsú alumínium váza is tapered fejcsővel és 142x 12mm-es hátsó tengellyel rendelkezik.  A váz az új Swing Link felfüggesztést alkalmazza, ami alacsonyabb átlépési magasságot tesz lehetővé, emellett megtartja a nagyfokú személyre szabhatóságot. Az 68º-os fejcső szög, a 29-es kerekek és a 130 mm-es rugóút a lejtők királyává teszi a bringa használóját.

A képeken látható csúcs alkatrészekkel felszerelt teszt gép súlya kb. 12,5 kg, a kereskedelmi forgalomban kapható nyilván nehezebb lesz, ugyanis az ár alacsonyan tartása érdekében, nem kap teljes Sram XX szettet, valamint méregdrága Easton EA 90 XC kerekeket. Ettől függetlenül a bringa biztosan rászolgál a nevére, mert a Satori jelentése a Buddhista filozófiában a személyes felvilágosodást, az első lépés megtételét jelenti a nirvána felé.

forrás:  http://www.bikerumor.com/