Ózd Rali: Tobak Zoltán dobogóra vágyik

Szerző: shLétrehozva: 2008. augusztus 23. 19:48
Az elmúlt években és hónapokban nemigen találkoztunk Tobak Zoltán nevével, ha egy-egy verseny előtt böngészgettük a nevezési listát. Idén Egerben tért vissza négy esztendős kihagyás után, ezzel a 2008-as produkció is véget ért. Legalábbis eddig, mert a tervek szerint Ózdon ismét láthatjuk a versenyzőt száguldani a Mitsubishi EVO VI-al. De vajon mi történt vele az elmúlt néhány hónapban?


 

 

 

„Az egri futam volt a visszatérés a négyéves kihagyás után – fogalmazott érdeklődésünkre Tobak Zoltán. – Szerencsére az idénynyitón sikerült meglátni a célt, de a folytatás sajnos elmaradt. Miskolcra is leadtunk a nevezési szándékunkat, sőt becsülettel tréningeztünk. Az utolsó pillanatban azonban közbejött egy nem várt esemény, ami keresztül húzta valamennyi számításunkat. Egy addig stabilnak hitt támogatónk visszalépet, így két nappal a rajt előtt hoppon maradtunk. Ha nagyon akartunk volna, akkor el tudunk indulni, de ez az év nem erről szól, nincs értelme mindenáron versenyezni. Majd jövőre sokkal komolyabban vesszük, amikor tényleg minden pont számítani fog.

 

A versenyző azt is elárulta, hogy a 2008-as versenyévadra összesen négy futamon tervezték, tervezik a rajthoz állást. Az élet úgy hozta, hogy Eger után a három utolsó futammal teljesítik a kitűzött célt. Vagyis ott lesznek augusztus végén Ózdon, majd Nyírádon és a Mecsekben is. Talán abból a szempontból jó az időzítés, hogy jövőre teljes idényt szeretnének menni, így pedig kellő versenykilométerrel a „lábukban vághatnak neki a következő bajnokságnak.

 

„Mivel Miskolc kimaradt, ezért májusban beiktattunk egy amatőr versenyt, ami remek tesztlehetőségként szolgált, és az autóval is jobban össze tudtunk barátkozni – folytatta Tobak Zoli. – Mindezt tehettük száraz útviszonyok kött, mert a négy esztendőöz szünet után Egerben eléggé megtréfált minket a szakadó eső. Ózdon ezt folytatnánk, de már nem tesztelni akarunk, hanem egy jóízűt versenyezni, lehetőleg száraz pályákon. Nincs különösebb elvárás magunkkal szemben az ötödik futamon, de most már a kategória harmadik-ötödik helye nem elérhetetlen számunkra. Százszázalékosan felkészített autóval állunk rajthoz, odafigyelünk a pályabejárásra, keményen dolgozunk, aminek remélhetőleg meglesz az eredménye is. Nem szeretném összetörni a Mitsut, nem életre-halálra autózunk. Ez a három verseny az összekovácsolásról szól a géppel és az új navigátorommal is.

 

Zagyvarónán, Putnokon és Sátán pályafutása során már versenyzett Tobak, és rögtön a szívéhez nőttek ezek a pályák. A többi szakaszról hallomásból értesült, ezért is várja már, hogy testközelből megismerkedjen az új gyorsasági szakaszokkal.

 

 

„Bátran ki merem jelenteni, hogy ezek Magyarország legjobb pályái közé tartoznak – vélekezdett a pilóta. – A királdi körversenyről már hallottam, valószínű, hogy a nézők által ez lesz a leginkább látogatott rész. Már csak azért is, mert egy helyen többször láthatják elhaladni a versenyautókat. A többi gyors nincs meg, de Szabó Krisztián navigátorom már járt arra, és ahogy elmondta: szenzációs versenynek nézünk elébe. A jövővel kapcsolatban tervek mindig vannak, de ezeket nagyon nehéz megvalósítani. A márka és a kocsi mindenképpen marad jövőre is. Ha engedik. Több versenyező adott be beadványt az MNASZ felé, hogy engedélyezzék jövőre is a WRC-t és az A/8-as kategóriát. Ha zöld utat kap a terv, akkor komoly felújítást hajtunk végre az EVO VI-oson, ha nem, akkor pedig építünk egy N csoport EVO IX-est. Majd meglátjuk.