Vajda és a női kajak négyes a döntőben

Szerző: shLétrehozva: 2008. augusztus 18. 10:47
Végre vízre szálltak zászlóshajóink, a hétfői előfutamok során aranyesélyes kajak-kenus egységeink egy része már bemutatkozott. Férfi kajak egyes 1000 méteren Benkő Zoltán saját előfutamában második lett (3:29,542 perc), ezzel középdöntős. Ugyanezen a távon kenu egyesben Vajda Attila futamgyőztesként alanyi jogon finalista (3:55,319), akárcsak a Kovács Katalin, Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Janics Natasa alkotta női kajak négyes ötszázon (1:34,321). Pazar kezdés!


Az eddigi gyászos magyar szereplés után, már szinte ki vagyunk éhezve a kajak-kenusok sikereire. Alig vártuk a versenyeiket, amelyek hétfőn az 1000 méteres előfutamokkal kezdődtek meg a Sun-ji evezőspályán.

 

A kajak-egyeseknél az Európa-bajnoki ezüstérmes Benkő Zoltán az első előfutamban indult, és végig magabiztos versenyzéssel a világ- és Európa-bajnoki címvédő brit Tim Brabants mögött a második helyen ért célba, s került így a középdöntőbe, miután csak a három futamgyőztes jut azonnal a fináléba. A két középdöntőből pedig az első három-három helyezett kerül majd be.

 

„Szerettem volna megszorongatni a brit világbajnokot, akár meg is verni őt – nyilatkozta az MR1 Kossuth Rádiónak Benkő Zoltán. Mögötte végül a második lettem, ez egy elfogadható kezdés. Könnyű a víz, nagyon jó a pálya, a felevező részben viszont rengeteg a hínár. Egy-két szál a versenypályán is van, ha valaki azt kifogja, annak óriási pechje lehet. Szerdán középdöntő, nem is kérdéses, célom a fináléba jutás.”

 

Benkővel szemben a döntőbe jutás és a pontszerzés az elvárás, nem így a kenus Vajda Attilával, akitől a tavalyi világbajnoki cím után Pekingben is aranyat várunk. Az athéni olimpián bronzérmes szegedi klasszis féltávig a második helyen haladt, aztán fokozatosan elhúzott, végül több mint egy hajóhosszal nyerte futamát, így egyből a pénteki döntőbe jutott.

 

„Már rettenetesen vártam, hogy elkezdődjön –árulta el Vajda Attila, aki magabiztos versenyzéssel, óriási fölénnyel végzett az élen az előfutamban. - Szerencsére első helyen léptem tovább, így a középdöntőt kibekkeltem pihenőre. Magamhoz képest jól sikerült a rajt, aztán lazább utazótempót próbáltam felvenni. Féltávnál már a román ellenfelem előtt jártam, aztán az utolsó kettőötvenen növeltem is az előnyt.”

 

„Ez volt az első pálya, márpedig az első pályának fájnia kell folytatta Vajda. - Hát fájt is, de Kolóért megcsináltuk. Volt vagy harminc fok, nagyon nehéz volt tüdővel bírni. Biztos vagyok benne, hogy az csak egy rémhír, hogy a kínaiak manipulálják majd a rajtgépet. Amúgy is magyar gyártmányról van szó, szép lenne, ha pont egy magyar gyerek ragadna benne!”

 

Női kajak négyesünk ebben az összeállításban még nem indult világversenyen. Persze Kovács Katalin és Janics Natasa már nem egyszer bizonyította, hogy a világ legjobb párosa, s ezúttal az idén ugyancsak párosban Európa-bajnoki címet szerző Kozák Danuta, Szabó Gabriella kettessel ültek össze.

 

Az idei szegedi Világkupán meg is szorongatták a tavaly óta veretlen németeket, akik várhatóan most is a mieink legnagyobb ellenfele lesz. Az a mieink malmára hajtja a vizet, hogy a nagy rivális németek egyik tagja, Carolin Leonhardt betegség miatt nem indulhat. Helyére Conny Wassmuth ült a hajóba, de kérdés, hogy ez a hirtelen váltás mennyire lesz negatív hatással a teljesítményükre?

 

Mindenesetre az első előfutamot ők nyerték 1:33,912-es idővel. Onnan rajtuk kívül a kínaiak és a dél-afrikaiak jutottak még a döntőbe. A mieink a lengyelekkel vívtak csatát, de végig vezetve közel egy hajóhosszal nyerték a futamot 1:34,321-gyel, s jutottak a döntőbe, a végén már kissé kiengedve.

 

 

„Jól esett a futam, nem fájt - jegyezte meg Janics Natasa. - Jó érzéssel szálltam ki a hajóból. A kínaiakkal egy futamban voltunk, így őket már láttuk, az olaszokat pedig reggel, a rajtgép-próbánál figyeltük meg. A németeket viszont még nem nézhettük meg.”

 

 

 

„Bevallom, borzassztóan izgultam az elején, ez mégiscsak egy olimpia - mondta el Kozák Danuta. - A megszokottnál nagyobb drukk volt bennem. Azt csináltuk, amit gyakoroltunk, a rajt és az indítás is jól sikerült. Aztán pedig beálltunk egy utazósebességre.”